دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وكلا و حقوقدانان موارد نقض قانون را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اطلاع دهند
 
اعضای هیئت مدیره جدید كانون وكلای دادگستری مركز  با معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار و گفتگو كردند....

اعضای هیئت مدیره جدید كانون وكلای دادگستری مركز  با معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی در این نشست دكتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن تبریك انتخاب هیئت مدیره جدید كانون وكلای مركز گفت: معاونت حقوقی آمادگی كامل جهت استفاده از ظرفیت كانون وكلا در حوزه های مختلف فعالیت های حقوقی و تدوین لوایح و آیین نامه ها و نیز به منظور استقرار حاكمیت قانون، تعریف و تهیه سازكار برای سالم سازی دستگاه های اجرایی و قضایی و سایر امور حقوقی كشور را دارد. از وكلا و حقوقدانان نیز انتظار داریم فارغ از نگاه و دغدغه های صنفی هر جا نقض قانون صورت می گیرد به معاونت حقوقی جهت پیگیری منعكس كنند.
وی در پاسخ به درخواست برخی اعضای هیئت مدیره كانون وكلا در خصوص ضرورت تغییر نگرش به كانون وكلا تصریح كرد: در مرحله اول باید برای تغییر نگرش جامعه و مردم به نهاد وكالت اقدام جدی از سوی همكاران وكیل صورت گیرد. باید وقتی سخن از وكالت به میان می آید شخصیت هایی در ذهن متبادر شود كه دغدغه اصلی آن ها تحقق عدالت و حاكمیت قانون و سلامت جامعه است. در كنار اصلاح و تغییر نگرش مردم نسبت به نهاد وكالت لازم است همه با هم كمك كنیم كه نگرش مسئولین كشور نسبت به جامعه وكلا و كانون وكلا اصلاح شود. برای تغییر نگرش نظام نسبت به نهاد وكالت باید مرز وكلایی كه پایبندی به نظام و انقلاب دارند از معدود وكلایی كه عنوان وكیل را با خود همراه دارند ولی به عاملی برای بیگانگان تبدیل شده اند و رسما علیه كشور و ملت ایران با بیگانگان همراهی میكنند مشخص شود.
دكتر دهقان با بیان آنكه باید وكلای داخلی در حوزه های بین المللی توانمند و تقویت گردند افزود: ما در دعاوی بین المللی در كنار وكلای خارجی با به جای آن ها باید از ظرفیت وكلای متعهد و متخصص داخلی استفاده كنیم.
در ابتدای این نشست دو ساعته حسن صفادوست رئیس كانون وكلای دادگستری مركز به بیان چالش ها و مشكلات جامعه وكالت كشور پرداخت. در ادامه نیز سایر اعضا هیئت مدیره به بیان نظرات خود پرداختند. اصلاح تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی كیفری، قانون تسهیل كسب و كار، لایحه ساماندهی موسسات حقوقی، لایحه استفاده وكلا و پزشكان از آپارتمان های مسكونی، الزمات هیئت مقررات زدایی در بارگذاری پروانه وكالت، نحوه رتبه بندی وكلا و پروانه وكالت، تخصیص اعتبار حق الوكاله پرونده های تسخیری، درج روز وكیل در تقویم رسمی كشور، ساماندهی و ایجاد عدالت در بازنشستگی وكلا در كنار قضات و كارشناسان حقوقی بازنشسته، ارائه خدمات بیمه درمانی توسط صندوق حمایت وكلا، استفاده از ظرفیت وكلا در تنظیم لوایح و مقررات استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی در تقنین از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود..
در پایان نشست مقرر شد كمیته مشتركی جهت ایجاد تعامل، استفاده از ظرفیت كانون وكلا و حقوقدانان وكیل در تهیه و تدوین لوایح و مقررات ، استفاده از پیشنهادات مفید در حوزه های مختلف حقوقی و قانونگذاری تشكیل گردد.
همچنین اعضای هیئت مدیره كانون وكلای دادگستری مركز با دكتر درویشوند معاون امور حقوقی دولت دیدار و گفتگو كردند.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۷:۵۸ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۳۷۵