دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با هدف حمایت از اعضای محترم كانون وكلا: مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز افتتاح شد
 
آیین افتتاح مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز روز یكشنبه مورخ 1401/10/11 با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره و پیشكسوتان و تعدادی از وكلای كانون وكلای دادگستری مركز برگزار شد.
با هدف حمایت از اعضای محترم كانون وكلا:

مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز افتتاح شد

آیین افتتاح مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز روز یكشنبه مورخ 1401/10/11 با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره و پیشكسوتان و تعدادی از وكلای كانون وكلای دادگستری مركز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز، رئیس كانون وكلای دادگستری مركز در این برنامه ضمن تقدیر و تشكر از بانیان افتتاح این مركز گفت: امیدواریم این مركز به جایگاهی تبدیل شود كه راغبان به مشاركت در این امور مفید و پسندیده آنقدر زیاد باشند كه این مركز جهت حل مشكلات همكاران شریفی كه به دلایلی با تضییقاتی مواجه می شوند اهتمام ورزد.

حسن صفادوست ادامه داد: دو ماه از استقرار هیئت مدیره دوره سی و دوم سپری شده است. در این مدت تمام سعی و وقت مان را در جهت صیانت از استقلال و ارتقای سطح كمی و كیفی كانون وكلای دادگستری مركز گذاشتیم. بیش از ده یا دوازده ملاقات مهم را به همراه هیئت مدیره با مقامات از قوای سه گانه داشتیم كه در تمام این جلسات خط قرمز ما صیانت از استقلال كانون وكلا بوده و هست. اینجا ما یك صنف هستیم و نه یك جریان غالب و پیروز بر سایر تشكل ها و جریانات كانون و رسالت ما خدمتگزاری به تمام اعضای كانون وكلا و انجام وظایف قانونی است كه به عهده داریم.

قطعا همه جریانات صنفی كه در كانون وكلا حضور دارند حق نقد و انتقاد دارند و از تمام انتقادات و پیشنهاداتی كه به صیانت از استقلال این نهاد كهن مدنی كمك كند، استقبال می كنیم.

ایشان یادآور شدند: در خصوص آیین نامه اجرایی ١٤٠٠ لایحه استقلال كانون وكلا مرحله نخست اصلاح تقریبا پایان یافته و منتظریم ابلاغ شود و درباره اصلاح سایر مواد با اتحادیه و سایر كانون ها در حال مذاكره هستیم. جلسه ای را با معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی داشتیم. نسبت به بررسی نحوه اصلاح قانون تسهیل وارد مذاكراتی شدیم و در این راستا قوه قضاییه ما را همراهی می كند. امیدواریم در تعامل سازنده و البته عزت مندانه با قوای سه گانه مشكلات كانون را در تعامل با قوا به حداقل ممكن رسانده و ارتباطات مستمر و مفیدی با این نهادها برقرار كنیم .

به گزارش روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز دبیر هیئت امنای مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز نیز در ادامه این مراسم عنوان كرد: بحث تعاون و همبستگی با توسعه جوامع بیشتر شده است. طبیعتا با سازمان یافتن جوامع و تشكیل شركت ها و نهادها، بحث همبستگی صنفی مطرح شده و در اصناف مختلف نیز چگونگی این همبستگی مطرح بوده است. در كانون وكلا هم از زمان تشكیل و سپس استقلال آن، خوشبختانه این موضوع و تعصب صنفی همواره مطرح بوده و هرچقدر كانون بزرگتر شد، نیاز به همبستگی بیشتر احساس شده است.

داریوش اشرافی گفت: در سال های گذشته به طور پراكنده مواردی بوده كه از طریق هیئت مدیره یا انحا دیگر زمانی كه مشكلاتی برای همكاران بروز می كرد سعی بر مساعدت می شد. بنابراین در مواردی همكاران ما دچار مشكلات و حوادث غیرمترقبه ای می شدند كه نیازمند این بودند از آن وضعیت خارج شوند اما با توجه به مناعت طبعی كه وكلا دارند شاید در خیلی از موارد از ابراز مشكلات و درخواست كمك خودداری می كردند.

او افزود: ما امروز با خیل وكلای جوانی مواجه هستیم كه در بدو زندگی حرفه ای خود منابع اقتصادی كافی برای داشتن دفتر مناسب و فعالیت حرفه ای ندارند. همه اینها دست به دست هم داد تا در دوره سی و یك هیئت مدیره بحث تشكیل چنین مركزی برای حمایت از همكاران مطرح شود.

اشرافی ادامه داد: زمانی كه این ایده مطرح شد هیئت مدیره استقبال كرد. كارگروهی تشكیل شد و این كارگروه ماموریت نگارش اساسنامه را بر عهده گرفت. با نهادهای مشابه مقایسه، شرایط كانون بررسی و در نهایت اساسنامه تهیه شد.

او در مورد اهداف این مركز گفت: مهم ترین ماموریت این مركز، همیاری و مساعدت به وكلای عضو كانون وكلای دادگستری مركز و كاركنان و اعانت به آنان در هنگام بروز مشكلات است. همچنین این مركز در راستای جذب هدایا و اعانت به آسیب دیدگان حوادث قهری تشكیل شده است.

دبیر هیئت امنای مركز تعاون با تاكید بر محرمانه بودن اطلاعات وكلا بیان كرد: برای این مركز سه ركن تعریف شد؛ هیئت امنا، بازرس و بخش امور اداری. ما در نظر داشتیم فقط در تقاضاها درون هیئت امنا طرح شود اطلاعات و درخواست ها محرمانه باقی بماند.

اشرافی افزود: هدایا به سه صورت طراحی شده؛ در زمینه حوادث قهری، كمك های بلاعوض، پرداخت بدون وام بدون بهره.

او در مورد منابع مالی این مركز عنوان كرد: همه ما با توجه به مصوبه هیئت مدیره در این امر مشاركت می كنیم. یك درصد حق عضویت در زمان تمدید پروانه، كه همین امسال پرداخت كردیم، یك منبع مالی مستمر برای مركز است. غیر از آن در بخشی از سرفصل های درآمدی كانون، هیئت مدیره مصوب كرده كه دو درصد این درآمد را كانون به حساب این مركز واریز كند.

اشرافی ابراز امیدواری كرد: این بخش كوچكی است از آنچه كه شروع كردیم. هدف گذاری شده به روزی برسیم كه كانون از همین كمك ها، بتوانیم دفاتر مجانی در اختیار وكلای جوان قرار دهیم.

او با بیان اینكه اعضای هیئت امنا طبق اساسنامه به مدت دو سال انتخاب شده اند، گفت: اعضای هیئت امنا شامل آقایان دكتر كامیار، دكتر عسگری و خانم ها شفاهی و بازدیوی هستند. آقای سعید باقری هم به عنوان بازرس مركز انتخاب شده اند.

دبیر هیئت امنای مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز در مورد دلیل انتخاب بازرس گفت: از آنجایی كه سعی می شود مساعدت ها محرمانه باقی بماند، خود مركز تصمیم گرفت دارای بازرس مستقل از هیئت مدیره باشد تا موارد درون هیئت امنا باقی بماند.

اشرافی در پایان عنوان كرد: از همكارانی كه ممكن است از وكلای دیگری كه نیازمند هستند، اطلاع داشته باشند، می خواهیم به آنان حتما اعلام كنند. در سایت كانون فرم هایی طراحی شده كه كسانی كه متقاضی وام هستند می توانند درخواست دهند و در اسرع وقت آنها را بررسی می كنیم.

محمدرضا كامیار، عضو هیئت امنای مركز تعاون كانون وكلای دادگستری مركز در بخش پایانی مراسم گفت: یكی از جهات نیكی، امر خیر است كه قرآن نیز توصیه می كند در امور خیر سبقت بگیرید. برای این كار نیاز است كه از وضعیت دیگران اطلاع داشته باشید. در واقع باید ابتدا بیان كنید كه قصد كار خیر دارید و اینجا دیگر بحث ریا مطرح نیست.

كامیار افزود: ما در كانون وكلا سال هاست كه به ایده تشكیل چنین مركزی فكر می كردیم. قبل از اینكه این ایده تبدیل به یك تشكیلات شود، وكلایی بودند كه داوطلبانه كمك می كردند. واقعیت این است كه وكلا، برخلاف تصور جامعه، وضعیت معیشتی معمولی دارند و حتی برخی وكلا شاید نتوانند هزینه های خود را از محل حق الوكاله تامین كنند. طبق اساسنامه كمكی كه می توانیم از طریق این مركز به وكلا كنیم، بیست برابر حق عضویت است. شاید مبلغ قابل توجهی نباشد اما می تواند حداقل پتانسیل را برای خروج از شرایط نامساعد داشته باشد.

او نیز در خصوص تامین منابع مالی مركز گفت: هرچقدر منابع مالی همكاران بیشتر شود، امكان كمك ما به همكارانمان هم بیشتر می شود. هدیه ای كه از طرف وكلا به این مركز می شود، امید اصلی ما برای تامین مالی مركز است.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۲:۳۳ - ۱۲/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۶۳۹