دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

آینده وکالت در گرو کار گروهی و تخصصی است / امکانات کانون بسیار کم است اما تلاش می کنیم از همین امکانات، بهترین خروجی را داشته باشیم
 
سخنرانی دکتر محمد شاه محمدی در مراسم تحلیف ٣١ فروردین ١٤٠٣
🔹️دکتر محمد شاه محمدی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز، در مراسم تحلیف سومین اختبار سال 1402 که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: به کارآموزانی که امروز بعد از دو سال تلاش بی وقفه به وکالت پایه یک نائل می شوند تبریک عرض می کنم.

🔹️ امروز قرار است در کنار مراسم تحلیف و قدردانی از رتبه های برتر اختبار اخیر، از 7 نفر از عزیزانی که در دوره های تخصصی کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشکده کانون وکلا شرکت و رتبه برتر را کسب کردند، تقدیر و قدردانی نماییم.

🔹️وی در ادامه خطاب به وکلای جوان افزود: باتوجه به اینکه در ابتدای راه هستید، دو مطلب را عرض می کنم. کار در کشور ما برخلاف خیلی از کشورها که به صورت گروهی در زمینه خدمات حقوقی انجام می شود، فردی است. آینده وکالت در کار گروهی و تخصصی است. اقداماتی را کانون وکلای دادگستری مرکز انجام داده و تا به امروز حدود 350 نفر در دوره های تخصصی شرکت کردند و در آزمون پایانی پذیرفته شدند.

🔹️ همچنین تعداد 120 نفر در اسفندماه سال گذشته، دوره های آموزشی خود را به اتمام رسانده، آزمون برگزار و نتایج به زودی اعلام می شود.

🔹️شاه محمدی با اشاره به اقدامات کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: دغدغه کانون، فعالیت تخصصی و وکالت تخصصی است. هیات مدیره دوره 30 و 31 مرکز ماموریت برگزاری دوره های تخصصی را به دانشکده کانون محول کرد. در دوره مدیران قبل زحمات زیادی کشیده شد و اخیرا دوره ها و عناوین دوره های تخصصی افزایش یافته است.

🔹️نگاه تخصصی گرایه در قوه قضاییه و نگاه دکتر جوهری وجود دارد، و با این رویکرد دوره های تخصصی را شروع کردند. ما هم جلساتی داشتیم. قرار است تفاهم نامه مشترک امضا شود تا کانون وکلای مرکز و قوه قضاییه برنامه های مشترک برای آموزش تخصصی در حوزه حقوقی داشته باشند.

🔹️وی افزود: اگر وکیل متخصص نباشد و قاضی متخصص موضوع نباشد، خروجی رضایت بخشی در رسیدگی وکالتی و قضاوتی نخواهیم داست. کانون تلاش کرده و در این مسیر گام برمی دارد. خود را مکلف می دانیم تا زیرساخت های لازم را فراهم کنیم اما امکانات کانون محدود است.

🔹️وی افزود: همانطور که دکتر شاملو اشاره کردند 8 هزار نفر کارآموز داریم با یک سالن جلالی نایبنی. اما با همه اینها تلاش می کنیم تا بهترین خروجی را داشته باشیم. زیرساخت های حقوقی و مقررات قانونی برای برگزاری دوره های تخصصی را فراهم کردیم.

🔹️شاه محمدی در ادامه تاکید کرد: آیین دادرسی تخصصی باید تنظیم شود. تاکید می کنم اگر در مسیر تخصصی حرکت کنید امتیازات بعدی خواهید داشت. افراد صاحب نظر در حوزه های خاص مورد توجه ما و مردم قرار می گیرند.

🔹️وی در پایان گفت: با مصوبه کانون در دوره 32 وکلایی که دوره تخصصی خود را گذراندند در پروفایل آنها نزد کانون عنوانی تعیین شده که تخصص شان در آنجا دیده می شود. اگر سرچ ساده کنید به این تخصص ها می رسید. این افراد که دوره ها را گذراندند مرجع مردم عزیز می شوند. آینده و موفقیت در شغل وکالت در گرو فعالیت گروهی و تخصصی است که لازم و ملزوم یکدیگر است.

اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
   تاریخ: ۱۵:۲۳ - ۰۳/۰۲/۱۴۰۳   بازدید: ۹۰