دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

محكومیت هزار دستان در پرونده اول/ پایان فساد های 20 ساله
 
محكومیت هزار دستان در پرونده اول/ پایان فساد های 20 سالهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اكبر طبری مأمور به خدمتی كه 20 سالی می شد در قوه قضائیه مشغول به كار بود. نام كاملش علی اكبر طبری پور است كه در دوره های ریاست مرحوم هاشمی شاهرودی و همچنین آملی لاریجانی سمت های مختلفی را امور مدیریتی مالی، رفاهی و اجرایی بر عهده داشت با آمدن حجت الاسلام رئیسی بركنار و به دلیل بر ملأ شدن فساد ها و زد و بندهایش بازداشت شد.

پس از بازداشت طبری سخنگوی قوه قضائیه بار ها اعلام كرد كه طبری معاون رئیس قوه قضائیه نبوده بلكه در معاونت اجرایی مشغول به كار بوده است. بالاخره پس از ماه ها تحقیقات و مطرح شدن عناوین و اسامی برخی مسئولان سرشناس و قضات كه برخی از آن ها تكذیب و برخی هم تائید شد، قرار بود تا پایان اسفند 97 دادگاه طبری برگزار شود، اما این دادگاه با تأخیر سه ماهه و به دلایل مختلف از جمله بركناری وكلا به تعویق افتاد تا در نهایت 18 خرداد ماه جعبه سیاه فساد قوه قضائیه پای میز محاكمه حاضر شود.

پرونده طبری پور یا به قول معروف همان «طبری اجرایی»، یكی از پرونده های پیچیده و سنگین فساد در داخل قوه قضائیه است كه نام خیلی ها در آن به عناوین مختلف از مطلع گرفته تا متهم در آن مطرح است.

شبكه ارتشایی كه طبری آن را تشكیل داده بود موجب شد نام بسیاری از افراد در دادگاه مطرح شود كه برخی از این اسامی به شرح زیر است:
ردیف عنوان اسمی مطرح شده علت طرح در دادگاه
1 مصطفی نیازآذری متواری با پرداخت رشوه / تبرئه با اعمال نفوذ طبری
2 پرونده فساد برخی مسئولان بانكی در سال 90-91 تبرئه با اعمال نفوذ طبری
3 فرهاد مشایخ پرداخت رشوه و خودرو به طبری
4 جلیل سبحانی پرداخت رشوه 100 هزار یورویی
5 قاضی منصوری قاضی ویژه زمین خواری كلاك / متواری / پرداخت رشوه
6 رسول دانیال زاده اعمال نفوذ طبری در پرونده ابربدهكار بانكی
7 بیژن قاسم زاده (بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه) اعمال نفوذ در برخی پرونده ها
8 حسن نجفی مفسد اقتصادی متواری
9 سیدهادی رضوی گرفتن وعده و تعهد در پرونده
10 علی دیوانداری تأثیر دادن نفوذ در پرونده از سوی طبری
11 محمد انوشه متواری / فراهم نمودن موجبات تحقق بزه
12 علیرضا صادقی فراهم نمودن موجبات ارتشاء میان رسول دانیال زاده و اكبر طبری و پولشویی
13 حمیدرضا قربانی تأثیر دادن نفوذ اكبر طبری در تصمیمات قضائی شعبه 15 كاركنان دولت
14 وریا مولانایی تأثیر نفوذ اشخاص دولتی در این پرونده
15 حسین حاجی زاده تأثیر نفوذ طبری در پرونده
16 امیر عباس مصدق خاقان (كارشناس رسمی دادگستری.) جعل در سند رسمی / معاونت در جرم
17 مهدی زاهدیان (وكیل دادگستری) فراهم نمودن موجبات جرم ارتشاء از طریق مذاكره و وجه بین دانیال زاده و مرتضی علیزاده
18 فرهاد پور عمل تسهیل وقوع جرم با مباشرت طبری
19 جواد تركمان معاونت در بزه، گرفتن وعده و تحقق با ادعای داشتن نفوذ و ارتباط با ماموران دولتی
20 علی صادقی معاونت در بزه گرفتن وعده و تحقق یا اذعان داشتن نفوذ در ارتباط با برخی ماموران دولتی
21 علی تن پوشان فراهم نمودن موجبات ارتشا بین طبری و سبحانی
22 بهرام حیدری فرد (وكیل دادگستری) فراهم نمودن موجبات تحقق ارتشا بین آقای طبری و نیازآذری
23 محمد هنرور جعل اسناد رسمی از طریق ثبت سند به نام همسر اكبر طبری
24 حسین حاج رضا مشاركت در پرداخت رشوه به قاسم زاده به مبلغ 28 میلیارد ریال
25 نادر شریف نجار متواری / مشاركت در پرداخت رشوه به آقای بیژن قاسم زاده به مبلغ 28 میلیارد ریال
26 پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین اعمال نفوذ طبری
27 حسینی اسم مستعار طبری در برخی خرید و فروش ها

طبق كیفرخواست صادره، اكبر طبری فرزند احمد متولد بابل، ایرانی و شیعه و معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه متهم به مشاركت در تشكیل شبكه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت 300 متر مربع در خیابان كریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و 657 متر مربع واقع در قریه نجار كلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت 108 متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ 100 هزار یورو، پول شویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شركت سیمان به مبلغ 42 میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ 183 میلیارد و 233 میلیون و 300 هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان 5 قطعه زمین و یك ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسكونی متعلق به رسول دانیال زاده كه هر سه واقع در كامرانیه شمالی در ساختمان دومار بود.

دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب كابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ 150 میلیون ریال، پول شویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در دومار به فرهاد مشایخ، پول شویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حكیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیاز آذری، اعمال نفوذ با سو استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سو استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تأثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیوان دری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی بود.

اموالی كه طبری باید پس بدهد

سه دستگاه آپارتمان مسكونی در برج روما در كامرانیه تهران كه یك واحد به مساحت 633 متر و واحد دیگر به مساحت 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر است از جمله اموالی است كه حكم ضبط آن ها از سوی دادگاه صادر شده است.

یك واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یكی از برج های مجلل به مساحت 633 متر، 5 قطعه زمین در شهرستان بابلسر كه تبدیل به یك باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده، یك قطعه زمین مشجر به مساحت 1675 متر در نجاركلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. یك واحد آپارتمان اداری به مساحت 108 متر در مجتمع اداری سانا و یك قطعه زمین به مساحت 300 متر در بلوار كریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار كریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا ء است كه از ناحیه دادگاه حكم به ضبط آن ها صادر شده است.

محكومیت در پرونده اول

دو بخش دیگر پرونده طبری همچنان مفتوح است كه در رابطه با بخش دوم حكم دادگاه هنوز صادر نشده و بخش دیگر در دادسرا در مرحله تحقیقات است. با توجه به حكم طبری غیر قطعی است در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد كه سی و یك سال حبس است برای طبری اجرا خواهد شد. البته بیش از هزار میلیارد جریمه نقدی هم در این پرونده برای طبری لحاظ شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341
   تاریخ: ۱۳:۵۷ - ۲۲/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۷۷۷