دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دستگیری دو وكیل كه "تضمینی" رأی می گرفتند
 
رئیس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری "دو نفر از وكلا كه در یكی از مجامع قضایی به صورت تضمینی برای مردم رأی می گرفتند و مبالغ كلانی نیز دریافت می كردند" خبر داد.
دستگیری دو وكیل كه به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضائیه، رئیس مركز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به تأكید رئیس دستگاه قضا مبنی بر برخورد با پدیده «وكالت تضمینی» در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و برخورد با تعدادی از این وكلا خبر داد و گفت: اخیراً دو نفر از وكلا كه در یكی از مجامع قضایی به صورت تضمینی برای مردم رأی می گرفتند و مبالغ كلانی نیز دریافت می كردند، دستگیر شده اند.

آمار گزارش های ارجاعی به هیات های رسیدگی به تخلفات

حجت الاسلام عبداللهی همچنین تعداد گزارش تخلفات ارجاعی در سال 98 را هزار و 74 مورد اعلام كرد و توضیح داد: 724 مورد تخلفات اعلام شده به هیات ها منجر به صدور رأی شده كه نكته قابل توجه این است كه اكثر این موارد از سوی خود مدیران دستگاه قضایی ارجاع شده است.

وی تصریح كرد: 226 مورد گزارشات از طریق مراكز حفاظت اطلاعات، 26 مورد از طریق مردم و 76 مورد آن نیز از مسیر نظارت و ارزشیابی كاركنان بوده و مجموعاً سال گذشته از نظر سلامت دستگاه قضایی گام های خوبی برداشته شده است.

با وكالت تضمینی برخورد جدی شود

رئیس قوه قضاییه در واكنش به این گزارش تأكید كرد: وكالت باید دفاع از حق باشد، اما معنای وكالت تضمینی این است كه وكیل با یك قاضی یا كارمند ما زدوبند دارد و این كار و تبلیغ آن موجب وهن دستگاه قضایی است كه حفاظت اطلاعات باید مورد به مورد آن را پیگیری و برخورد كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۲۴/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۵۵۹