دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادبیات سست نمایندگان مجلس باعث بی اعتمادی مردم می شود
 
یك وكیل دادگستری گفت: خروجی ادبیات سست و راهكار نشان ندادن و برنامه نداشتن نمایندگان مجلس باعث بی اعتمادی مردم می شود.
ادبیات سست نمایندگان مجلس باعث بی اعتمادی مردم می شود نعمت احمدی در گفت و گو با ایسنا درباره ادبیات تند و بی اخلاقی برخی نمایندگان از تریبون مجلس نسبت به مسئولان نظام، گفت: انسان ها دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی هستند. اگر انسان ها كار خوب و بدی را انجام دهند، اثرات آن به شخصیت حقیقی آن ها برمی گردد اما اگر در شخصیت حقوقی خود به عنوان مثلا استاد دانشگاه نقدی را انجام دهند، مجموعه دانشگاهی زیر سوال می رود یا فرضا به عنوان وكیل دادگستری انتقادی داشته باشند، مجموعه وكالت زیر سوال میرود.

وی افزود: نماینده مجلس هم به عنوان شخصیت حقوقی در راس امور است و طبق اصول 84 و 86 قانون اساسی اجازه دارد كه در كلیه امور داخلی و خارجی كشور اظهار نظر كند و به تبع نمایندگی اش، حتی نمی توان آنها را تعقیب كرد.

وی یاداور شد: نمایندگان جایگاهی دارند و مسئولین نظام اعم از امام و رهبری همیشه در مقاطع مختلف اوصافی را در خصوص نمایندگان گفته اند و آن این است كه نمایندگان در راس امور و عصاره ملت اند و در اظهار نظرها در مورد مداخله در امور باید جایگاه خود را حفظ كنند.

این حقوقدان اضافه كرد: نماینده ای كه در رسانه ملی در جایگاه نمایندگی اش نسبت به هركس و هرچیز اظهار نظر كرده و به مسئولین كشور توهین می كند، آیا اظهارنظرش نقد است یا توهین؟ دعاست یا نفرین؟

احمدی ادامه داد: در متن قانون اساسی آمده كه باید گزارش مجلس از رادیو پخش شود و وقتی در زمان پخش گزارش، نماینده ای نسبت به رییس جمهور انتقاد می كند نشان می دهد كه خود نماینده راهكاری ندارد.

وی افزود: یكی از وظایف قوای سه گانه، قانون نویسی است. آیا نمایندگان نمی توانند برای اصلاح امور طرحی را ارائه دهند تا جلوی برنامه های اشتباه رییس جمهور را بگیرد؟

احمدی گفت: اگر این ادبیات نهادینه شود كه متاسفانه این اتفاق در جامعه افتاده است شانیت نمایندگی را پایین می آورد. استفاده از این نوع ادبیات باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مجلس می شود و مردم با صندوق های رای باصطلاح قهر می كنند. سقف میزان آرای نمایندگانی كه انتخابات در آن محل ها به دور دوم كشیده شده را ببینید، مشاركت ده درصدی مردم نشان دهنده دلسردی مردم از صندوق ها است.

وی در پایان تاكید كرد: خروجی ادبیات سست و راهكار نشان ندادن و برنامه نداشتن باعث مشاركت ده درصدی مردم در انتخابات می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۲:۵۰ - ۱۵/۰۷/۱۳۹۹   بازدید: ۴۷۴