دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن پیشنهادی اصلاح آیین نامه وكالت بزودی نهایی می شود
 
تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: پیش نویس اولیه آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال كانون وكلای دادگستری در كارگروه منتخب كانون ها تهیه شده و پس از تایید نهایی كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور برای مراحل تصویب ارائه خواهد شد.
متن پیشنهادی اصلاح آیین نامه وكالت بزودی نهایی می شود تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: پیش نویس اولیه آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال كانون وكلای دادگستری در كارگروه منتخب كانون ها تهیه شده و پس از تایید نهایی كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور برای مراحل تصویب ارائه خواهد شد.

جلیل مالكی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا درباره اصلاح آیین نامه وكالت افزود: كانون های وكلای دادگستری هیچ گاه مخالف به روزرسانی مقررات وكالت در چهارچوب ماده 22 لایحه استقلال نبوده اند اما مخالف تهیه مقررات توسط مراجع غیروكالتی هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با آیین نامه اصلاحی بعد از اختلاف نظرهایی كه در این حوزه به وجود آمد، در هیات مدیره دوره سی و یكم، رویكرد همكاری كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور برای تهیه آیین نامه اصلاحی با تاكید بر رعایت دقیق ماده 22 لایحه استقلال در پیش گرفته شد.

مالكی اظهارداشت: در راستای این اقدام، یك ماه و نیم است كه كارگروهی متشكل از روسای كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور تشكیل شده و به طور مستمر و با دقت نظر در حال تهیه آیین نامه اصلاحی هستند. در همین زمینه نشست سه روزه به میزبانی كانون وكلای دادگستری خوزستان برگزار شد و پس از برگزاری جلسات فشرده، پیش نویس اولیه آیین نامه اصلاحی تهیه و مقرر شد جهت نظرخواهی به روسای محترم كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور تقدیم تا پس از طرح در هیات مدیره نظر نهایی خود را به كارگروه منتخب ارائه كنند. پس از اخذ نظر نهایی كانون های وكلا و اعمال آنها در پیش نویس، متن نهایی برای طی مراحل قانونی ارائه می شود.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز خاطرنشان كرد: انتظار ما این است كه مرجع محترم تصویب، با توجه به وظیفه تنظیم آیین نامه كه صلاحیت انحصاری آن به عهده كانون وكلای دادگستری قرار گرفته، پیشنهاد كانون های وكلای دادگستری را عینا تصویب كند و اگر نیاز به جرح و تعدیل بود مجددا آن را به كانون های وكلای دادگستری اعاده تا پس از مذاكره و گفت وگو متن اصلاحی مجددا جهت تصویب ارائه شود.

مالكی گفت: وقتی قانونگذار تنظیم آیین نامه پیشنهادی را بر عهده كانون های وكلای دادگستری قرار داده است، وظیفه تنظیم قابل تجزیه نیست بنابراین هر گونه جرح و تعدیل پس از ارائه پیش نویس به عنوان بخشی از وظیفه تنظیم باید در كانون وكلا انجام و سپس جهت تصویب به مرجع محترم تصویب ارائه شود.

برچسب ها
- اتحادیه كانون های وكلای دادگستری ایران 
- حقوقدان
- كانون وكلای دادگستری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۶ - ۱۶/۰۷/۱۳۹۹   بازدید: ۵۸۳
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
متن پیشنهادی اصلاح آئین نامه وكالت بزودی نهایی می شود  ایمنا