دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

كانون وكلا در امر ساماندهی تابلوهای مشاغل شهر پیش قدم شود
 
معاون دادستان عمومی و انقلاب مركز استان یزد با بیان این كه مدیریت شهری موظف به ساماندهی و رفع عرف های اشتباه در این حوزه است، گفت: كانون وكلا می تواند با راه اندازی سامانه مجازی معرفی وكلا در امر ساماندهی تابلوی وكلا در سطح شهر یزد پیشگام باشد.
كانون وكلا در امر ساماندهی تابلوهای مشاغل شهر پیش قدم شود «محمد نعیمی نژاد» در جلسه كمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد كه با موضوع ساماندهی تابلوی وكلا در سطح شهر برگزار شد، با بیان این كه ظاهراً قانون گذار داشتن حق وضع مقرره را به شورای اسلامی شهر واگذار كرده است، اظهار كرد: باتوجه به وجود برخی از عرف های اشتباه در سطح شهر، نخبگان و به ویژه مدیریت شهری موظف هستند كه با تدوین راهكارهای قانونی، عرف های اشتباه در حوزه های مختلف شهری را برطرف و به نفع شهروندان ساماندهی كنند.

وی خطاب به كانون وكلا افزود: اگر این نهاد حقوقی كه خود مرجعی امین برای دفاع از حق مردم است در امر ساماندهی تابلوی وكلا پیش قدم شود، بسیاری از اقشار نظیر پزشكان هم سعی بر رعایت قانون در این خصوص خواهند داشت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مركز استان حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین تكالیف دادستانی در دستگاه قضا دانست و گفت: دادستان محافظ منافع عام بوده و سعی دارد با رعایت قانون این مهم را در جامعه پاسداری كند.

نعیمی نژاد با اشاره به تعدد تابلوهای معرفی مشاغل در سطح شهر یزد و نادیده شدن حقوق شهروندان در این خصوص، تصریح كرد: راه اندازی سامانه آنلاین به منظور معرفی و ارتباط گیری با وكلا از جمله راهكارهای موثر در این خصوص و همچنین ساماندهی تابلوی وكلا در سطح شهر یزد است.

این مسئول با اشاره به اهمیت جلب نظر كانون وكلا در بحث ساماندهی تابلوهای این صنف، تصریح كرد: پیشنهاد می كنم مدیریت شهری یزد یك بار دیگر پیشنهادات خود را برای زیباسازی و رعایت حقوق شهروندان در این خصوص ارائه و حقوقدانان هم با خط كش قانون، این مهم را تطبیق دهند تا در صورت داشتن حق قانونی شورای شهر، همه اقشار و اصناف باید از آن تبعیت كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه تقویت زیرساخت های تجارت الكترونیك یكی از بركات كرونا است، تأكید كرد: خرید و فروش و ارائه خدمات در فضای مجازی از جمله دستاوردهای عصر امروز است كه شاید بتوان از این ظرفیت در بحث آدرس دهی و معرفی مشاغل نیز استفاده كرد.

معاون دادستان یزد در پایان گفت: پیشنهاد می شود كانون وكلا استان یزد ساز و كار لازم برای راه اندازی سامانه مجازی معرفی وكلای تحت پوشش را ایجاد و در این امر پیشگام باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۳۹ - ۲۴/۰۳/۱۳۹۹   بازدید: ۵۶۸