دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه اجلاس اتحادیه سراسری كانون های وكلای ایران
 
دو هفته از اجرای طرح هوشمند مدیریت كرونا سپری شده و در ارزیابی های جدید بسیاری از شهر های قرمز به حالت نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده اند و از روز شنبه نیز قرار است تا محدودیت ها متناسب با وضعیت جدید شهر ها اعمال شود، اما طبق تاكید وزارت كشور اجرای طرح هوشمند مدیریت كرونا زمان ندارد.
به گزارش تابناك، سی و ششمین اجلاس عادی به طور فوق العاده هیات عمومی اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری در تاریخ ١٣٩٩/٠٩/١٣ به میزبانی كانون وكلای دادگستری مركز برگزار و دستور های اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

١- كانون های وكلای دادگستری، اقدامات تروریستی و مغایر باید های حقوق بین الملل و اصول و عرف حاكم بر روابط بین الملل را محكوم نموده و ترور دكتر شهید فخری زاده را مغایر تمام این اصول و قواعد دانسته و آمادگی خود را جهت پیگیری حقوقی این موضوع در مراجع داخلی و بین المللی اعلام می دارد.

٢- تامین و تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه از تكالیف حاكمیت است. دادرسی منصفانه بدون پایبندی و رعایت قانون ممكن نیست و استقلال كانون های وكلای دادگستری و استقلال وكیل دادگستری از اركان تحقق دادرسی منصفانه و تامین كننده استفای حقوق شهروندی است. اعتبار و منزلت دستگاه قضایی در عرصه داخلی و بین المللی با استقلال كانون های وكلا و وكیل دادگستری مستقل پیوند ناگسستنی دارد.

٣- ماده ٦ لایحه استقلال كانون وكلای دادگستری اصل را بر نظارت كانون های وكلای دادگستری بر رفتار وكلا و كارگشایان گذاشته است. تكالیف موردی و استثنایی مقامات محترم قضایی مصرح در مواد ١٥ و ١٦ و ١٨ و ٢١ لایحه قانونی استقلال كانون وكلا نمی تواند با تفسیر موسع، مجوز تشكیل اداره نظارت گسترده و سازمان یافته بر وكلای دادگستری در زیر مجموعه قوه محترم قضاییه قرار گیرد.

٤- دستور العمل صادره معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه در مورد نحوه نظارت بر وكلای دادگستری در مغایرت با ماده ٢٢ لایحه قانونی استقلال كانون وكلای دادگستری و بند چهارم از متن حكم انتصاب ریاست قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری بوده و خلق تاسیس غیر قانونی است و قابلیت اجرایی ندارد.

اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری انتظار دارد رئیس محترم قوه قضاییه در ادامه سیاست های تحول خواهانه و مبتنی بر رعایت و اجرای قانون دستور فرمایند قوانین و مقررات جاری و لازم الاجرا مراعات گردد.

كانون وكلای دادگستری اصفهان میزبان اجلاس عادی بعدی هیات عمومی اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری (اسكودا) تعیین گردید.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۲۱:۱۴ - ۱۳/۰۹/۱۳۹۹   بازدید: ۳۶۵