دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور بیش از ١٠٠ حكم انتظامی برای وكلای متخلف
 
تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: در طول یك سال گذشته بیش از ١٠٠ مورد حكم در دادگاه انتظامی وكلا صادر شده است.
صدور بیش از ١٠٠ حكم انتظامی برای وكلای متخلف تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: در طول یك سال گذشته بیش از ١٠٠ مورد حكم در دادگاه انتظامی وكلا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، جلیل مالكی روز شنبه در نشست خبری افزود: آمار احكام انتظامی زیاد است و به صورت روزانه این احكام صادر می شود و اغلب این احكام در دادگاه انتظامی قضات مورد اعتراض قرار می گیرد و در بیشتر موارد به دلیل سختگیرانه بودن حكم تخفیف مجازات صادر می شود و بعضاً هم حكم برائت صادر می شود.
وی درباره محوریت تخلفات وكلای دادگستری اظهار داشت: تخلفات وكلا در قرارداد وكالت، تخلف از سوگند، رفتار خلاف شأن و تمركز در غیر محل اشتغال از جمله عمده ترین مواردی است كه در دادگاه انتظامی وكلا مطرح می شود.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز خاطرنشان كرد: رویكرد دادسرای انتظامی وكلا در برخورد با تخلفات انتظامی بسیار سختگیرانه است و در برخورد با وكلای متخلف هیچ مماشاتی ندارد.
مالكی اظهار داشت: قرار است با راه اندازی سامانه هوشمند انتظامی ثبت شكایات به صورت آنلاین و با حذف تشریفات زائد انجام شود.
وی گفت: كانون وكلای دادگستری در دوره جدید پنج رویكرد تقویت و تسهیل خدمت رسانی به مردم و تقویت اعتماد عمومی، تقویت و تسهیل همه جانبه حمایت از وكیل دادگستری در عرصه دفاع، تعامل توام با عزت با قوای سه گانه، مدیریت هوشمندانه در مقابله با چالش های پیش روی نهاد وكالت و حفظ و تقویت اتحاد و انسجام نهاد وكالت دادگستری را در دستور كار دارد.
مالكی ادامه داد: نهاد وكالت دادگستری در استمرار خدمات رسانی یكصد ساله خود در سه جبهه متمایز، تقویت و توسعه خدمات معاضدتی به مردم، تقویت خود انتظامی در كانون وكلا و تقویت خود نظارتی بر عملكرد وكلا به عنوان تضمین كننده حقوق مردم در مراجعه به وكیل دادگستری با جدیت در دستور كار خود قرار داده است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز اظهار داشت: اكنون ٢6٢٠ وكیل دادگستری با تجربه در سه بخش وكالت های معاضدتی، مشاوره های حضوری در مراجع قضایی و مشاوره های معاضدتی تلفنی، بی وقفه مشغول ارائه خدمات رایگان معاضدتی به مردم هستند.
وی گفت: این خدمات معاضدتی رایگان به طور مستمر در كانون های وكلای 25 گانه سراسر كشور هم در حال انجام است.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز ادامه داد: علاوه بر این تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی كشور، سازمان زندانها، كمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و انجمن های مردم نهاد برای ارائه كمك های معاضدتی به مددجویان این سازمان ها منعقد شده كه در راستای آن همكاران وكیل با تجربه ما در این محل ها مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان هستند.
مالكی افزود: در بخش ارائه خدمات وكالت تسخیری كه بخش دیگری از عرصه خدمت رسانی رایگان وكلای دادگستری به مردم در محاكم قضایی است، روزانه دهها مورد وكالت تسخیری در محاكم كیفری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و این در حالیست كه كانون های وكلای دادگستری تاكنون كوچكترین كمكی از بودجه عمومی كشور برای ارائه این خدمات دریافت نكرده اند.
وی خاطرنشان كرد: در سایر كشورها ردیف های بودجه قابل توجهی برای كمك به خدمت حقوقی در نظر می گیرند. به عنوان مثال در انگلیس دو میلیارد و 500 میلیون پوند در بودجه سالانه برای كمك های حقوقی در نظر گرفته می شود، همچنین در هلند 1.7 میلیارد دلار و در استرالیا یك میلیارد دلار در ردیف بودجه كشور برای كمك حقوقی در نظر گرفته می شود.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز اظهار داشت: میز خدمات معاضدت قضایی برای كمك به زندانیان ایرانی خارج از كشور با همكاری وزارت امور خارجه و معاونت امور بین الملل قوه قضاییه شكل گرفته و متقابلاً تفاهم نامه ای برای حمایت از زندانیان خارجی در ایران از جمله زندانیان عراقی و تركیه ای در دست اقدام است.
وی با اشاره به افتتاح كلینیك معاضدت حقوق شهروندی افزود: این كلینیك در حوزه های حقوق زنان، حقوق كودكان، حقوق معلولان و توانخواهان، منع خشونت خانگی و حمایت از فعالان محیط زیست خدمات حقوقی ارائه می دهد.
ادامه دارد...

برچسب ها
- شكایت
- سازمان زندان ها
- كانون وكلای دادگستری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۲۰/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۵۸۸