دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشست مشترك دستگاه قضایی و كانون وكلای گلستان برگزار شد
 
نشست مشترك دستگاه قضایی و كانون وكلا به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز برگزار شد.
نشست مشترك دستگاه قضایی و كانون وكلا به مناسبت هفته قوه قضاییه امروز برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» در این نشست از وكلا برای كمك به افزایش آگاهی های حقوقی دعوت كرد و گفت: جامعه وكلا در قالب بسیج حقوقدانان به افزایش آگاهی حقوقی مردم و كاهش دعاوی كمك كنند.

رئیس كل دادگستری گلستان با اشاره به اینكه اسناد عادی بلای جان محاكم استان شده است گفت: وكلا باید در كنار دستگاه قضایی مردم را به سمت تنظیم اسناد و قراردادها در دفاتر اسناد رسمی هدایت كنند.

وی وكلا خواست: اجازه ندهند برخی وكلا با اقدامات خود جایگاه وكلا را خدشه دار كنند.

هاشمیان گفت: امروز انتظار مردم از دستگاه قضایی بیشتر شده و این امر اگرچه مسئولیت ما را بیشتر كرده است اما این تصور را هم ایجاد كرده كه در همه مسائل باید دستگاه قضایی تصدی گری كند درحالیكه وظیفه ما مطالبه گری از دستگاه هاست.

دادستان مركز گلستان هم در این نشست با بیان اینكه از حضور وكلا در پرونده ها استقبال می كنیم، گفت: حضور وكیل به احقاق حق و شفاف شدن پرونده ها كمك می كند.

حجت الاسلام «سیدرضا سیدحسینی» به وكلا توصیه كرد: در روند پرونده های حقوقی از حركت به سمت تشكیل پرونده های كیفری خودداری كنند و در پرونده های خانوادگی هم برای سازش طرفین كمك كنند.

وی از وكلا برای پیشگیری هم دعوت كرد و گفت: از پیشنهادات وكلا برای كاهش پرونده ها و رفع مشكلات مردم استقبال می كنیم.

معاون منابع انسانی دادگستری استان هم در این نشست گفت: پیشتر به دادستان های سراسر استان اعلام كردیم فعالیت موسسات حقوقی غیرقانونی است و با این موسسات در صورت اعلام اسامی آن ها از سوی كانون وكلا برخورد می كنیم.

«محمود اسپانلو» افزود: آماده برگزاری نشست های علمی و دوسویه با وكلا به ویژه در قالب نشست های نقد آرا هستیم.

«احمد جعفری» رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این جلسه از همكاری نكردن برخی وكلا برای سازش در پرونده گلایه كرد.

رئیس كانون وكلا هم در این نشست از راه اندازی اتاق داوری كانون وكلا در استان خبر داد و گفت: در اتاق داوری اختلافات بین مردم و وكلا حل و فصل می شود.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه از وضعیت سند عادی در جامعه زجر می كشیم، افزود: هیچ حقوقدانی در تنظیم روابط حقوقی مردم به ویژه قراردادها حضور ندارد كه این امر دردسرهای حقوقی زیادی هم برای مردم و هم برای دستگاه قضا ایجاد كرده است و نیاز است در این بخش چاره اندیشی شود.

وی، فعالیت موسسه های حقوقی را یكی از معضلات استان عنوان كرد و از دادگستری استان خواست از فعالیت این موسسه ها جلوگیری كند.

برگزاری جلسه های نقد آرا، نشست های مشترك قضات و وكلا و تبادل نظر درباره مباحث حقوقی، از دیگر موارد طرح شده در جلسه مشترك امروز بود.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۱۰:۱۷ - ۰۸/۰۴/۱۳۹۹   بازدید: ۵۵۷