دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دوهزار و 620 وكیل دادگستری مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان به مردم هستند/ متأسفانه خدمات كانون وكلا انعكاس چندانی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی ندارد
 
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز به تشریح خدمات كانون های وكلا پرداخت و گفت: متأسفانه خدمات كانون های وكلای دادگستری انعكاس چندانی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی ندارد تا چهره واقعی نهاد وكالت بهتر به مردم نشان داده شود.
دوهزار و 620 وكیل دادگستری مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان به مردم هستند/ متأسفانه خدمات كانون وكلا انعكاس چندانی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی ندارد
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز به تشریح خدمات كانون های وكلا پرداخت و گفت: متأسفانه خدمات كانون های وكلای دادگستری انعكاس چندانی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی ندارد تا چهره واقعی نهاد وكالت بهتر به مردم نشان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل مالكی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار كرد: كانون وكلا در دوره جدید پنج رویكرد را در دستور كار خود قرار داد؛ رویكرد اول تقویت و تسهیل خدمت رسانی به مردم و تقویت اعتماد عمومی به نهاد وكالت، رویكرد دوم تقویت و تسهیل همه جانبه حمایت از وكیل دادگستری در عرصه دفاع، رویكرد سوم تعامل توام با عزت با قوای سه گانه، رویكرد چهارم مدیریت هوشمندانه و مقابله با چالش های پیش روی نهاد وكالت و رویكرد پنجم حفظ و تقویت اتحاد و انسجام نهاد وكالت دادگستری در كشور است.

رییس كانون وكلای دادگستری مركز افزود: در راستای رویكرد اول و در استمرار خدمت رسانی صد ساله نهاد وكالت دادگستری به مردم، كانون وكلای دادگستری مركز خدمت رسانی به مردم را در ست جبهه متمایز تقویت و توسعه خدمات معاضدتی به مردم، تقویت خود انتظامی در كانون وكلا و تقویت خود نظارتی بر عملكرد وكلا به عنوان تصمین كننده حقوق مردم در مراجعه به وكیل دادگستری با جدیت در دستور كار خود قرار داد.

وی ادامه داد: به نحوی كه امروزه دوهزار و 620 نفر وكیل دادگستری با تجربه در سه بخش وكالت های معاضدتی، مشاوره های چهره به چهره در مراجع قضایی و مشاوره های معاضدتی تلفنی، بی وقفه مشغول ارائه خدمات رایگان معاضدتی به مردم هستند. این خدمات معاضدتی رایگان به طور مستمر در كانون های وكلای 25 گانه كشور هم در حال انجام است.

مالكی گفت: علاوه بر این تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی كشور، سازمان زندانها، كمیته امداد امام خمینی، نیروی انتظامی و انجمن های مردم نهاد برای ارائه كمك های معاضدتی به مددجویان این سازمان ها منعقد شده است كه در راستای آن همكاران وكیل با تجربه ما در این محل ها مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان هستند.

وی افزود: در كنار این خدمات، دفتر مركزی اداره معاضدت كانون وكلای دادگستری مركز در خیابان سعدی همه روزه پذیرای ده ها نفر از اشخاص و افراد نیازمند به كمك های وكالت معاضدتی و مشاوره حقوقی معاضدتی است كه به طور مستمر همكاران ما در این دفتر مشغول ارائه خدمات رایگان معاضدتی به مردم عزیز هستند.

رییس كانون وكلای دادگستری مركز اظهار كرد: همچنین میز معاضدتی كانون وكلای دادگستری مركز در راستای كمك به زندانیان ایرانی خارج از كشور با همكاری معاونت بین الملل قوه قصاییه و وزارت امور خارجه تأسیس و راه اندازی شده است كه مشغول خدمت رسانی به زندانیان ایرانی خارج از كشور و خانواده های آنهاست. متقابلاً طی تفاهم نامه ای كه در دست اقدام است بناست كه كمك های معاضدتی به زندانیان بعضی از كشورها مانند عراق و تركیه كه در ایران زندانی هستند، ارائه شود كه به محض قطعی شدن این تفاهم نامه این بخش از كمك های معاضدتی هم انجام شود كه چهره معاضدت بین المللی نهاد وكالت را به منصه ظهور خواهد رسید.

این وكیل پایه یك دادگستری گفت: در بخش ارائه خدمات وكالت تسخیری كه بخش دیگری از عرصه خدمت رسانی رایگان وكلای دادگستری به مردم در محاكم قضایی است، روزانه ده ها مورد وكالت تسخیری در محاكم كیفری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و این در حالی است كه كانون های وكلای دادگستری تاكنون كوچكترین كمكی از بودجه عمومی كشور برای ارائه این خدمات دریافت نكرده اند این در حالی است كه در سایر كشورها ردیف های بودجه قابل توجهی برای كمك به خدمت حقوقی در نظر می گیرند. به عنوان مثال در كشور انگلیس دو میلیارد و 500 میلیون پوند در بودجه سالانه برای كمك های حقوقی در نظر گرفته می شود؛ همچنین در كشور هلند 1/7 میلیارد دلار و در كشور استرالیا یك میلیارد دلار در ردیف بودجه كشور برای كمك حقوقی در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این خدمات انعكاس چندانی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی ندارد تا چهره واقعی نهاد وكالت بهتر به مردم نشان داده شود.

مالكی بیان كرد: در بخش خود انتظامی رویكرد دادسرا و دادگاه انتظامی كانون در برخورد با تخلفات انتظامی وكلا بسیار سختگیرانه است به نحوی كه بسیاری از آرا صادر شده از دادگاه انتظامی كانون وكلا مبنی بر محكومیت وكیل دادگستری در دادگاه انتظامی قضات به عنوان مرجع تجدید نظر آرا دادگاه های انتظامی كانون با تخفیف مجازات مواجه شود یعنی همكاران ما در دادگاه انتظامی قضات معتقدند كه كانون بسیار سختگیرانه با وكلا برخورد می كند و این بیانگر این است كه كانون وكلا در بحث سالم سازی هیچ مماشاتی با وكلای متخلف ندارد.

ادامه دارد ..
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۱۲:۲۳ - ۲۰/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۵۵۹