دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

یك بال فرشته عدالت به مشكل خورده است
 
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز: دسترسی ما به رییس قوه قضاییه مسدود شده است
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با تاكید بر ضرورت این نهاد با قوای سه گانه گفت: مشكل اساسی ما در این بخش انسدادی است كه در دسترسی ما به رییس قوه قضاییه به وجود آمده و امكان گفت وگوی ما به عنوان یك بال فرشته عدالت با ایشان مسدود گردیده است.
به گزارش بازاركار به نقل از رسانه ها، جلیل مالكی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری كه با موضوع ""مسائل روز نهاد وكالت"" در كانون وكلای دادگستری مركز برگزار شد، اظهار كرد: كانون وكلای دادگستری مركز در دوره جدید پنج رویكرد را در دستور كار قرار داده است كه شامل تقویت و تسهیل خدمت رسانی به مردم و تقویت اعتماد عمومی به نهاد وكالت، تقویت و تسهیل همه جانبه حمایت از وكیل دادگستری در عرصه دفاع، تعامل توام با عزت با قوای سه گانه، مدیریت هوشمندانه و مقابله با چالش های پیش روی نهاد وكالت و حفظ و تقویت اتحاد و انسجام نهاد وكالت دادگستری در كشور است.
وی افزود: در راستای رویكرد اول و خدمت رسانی یكصد كانون وكلا خدمت رسانی به مردم را در سه جبهه متمایز در قالب خدمات معاضدتی به مردم، تقویت خود انتظامی در كانون و خودمراقبتی وكلا را با جدیت در دستور كار قرار داده ایم به نحوی كه امروز 2 هزار و 620 نفر وكیل باتجربه در سه بخش وكالت های معاضدتی، مشاوره های چهره به چهره و مشاوره های تلفنی را به طور مستمر در كانون های وكلای بیست و پنج گانه در حال انجام است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز خاطرنشان كرد: همچنین تفاهم نامه هایی را با سازمان بهزیستی، كمیته امداد، نیروی انتظامی، انجمن های مردم نهاد مانند انجمن ام اس و... منعقد گردیده كه همكاران وكیل با تجربه در این سازمان ها مشغول خدمات معاضدتی رایگان به این طیف از افراد نیازمند در كشور هستند و همچنین دفتر مركز معاضدتی كانون در خیابان سعدی به افراد نیازمند به طور مستمر مشغول ارائه خدمات رایگان معاضدتی هستند.

مالكی افزود: علاوه بر ایت میز معاضدتی كانون وكلای دادگستری مركز در راستای كمك به زندانیان ایرانی خارج از كشور با همكاری سازمان زندان ها و وزارت امور خارجه راه اندازی شده كه مشغول خدمت رسانی به خانواده های این زندانیان است و طبق تفاهم نامه ای قرار است خدمات به خانواده های زندانی در تركیه و كشورهای دیگر انجام شود.

وی تصریح كرد: اخیرا با افتتاح كلینیك معاضدت حقوق شهروندی كانون وكلای دادگستری مركز فصل نوینی در حوزه حقوق كودكان، زنان، معلولان و هواخواهان و فعالان محیط زیست انجام شده است. همین طور در بخش ارائه خدمات وكالت تسخیری نیز روزانه ده ها مورد وكالت تسخیری در محاكم كیفی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و تا این لحظه كمكی از دولت دریافت ننموده ایم و این در حالی است كه در كشورهای دیگر خدمات فوق العاده ای در این رابطه ارائه می شود.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز در رابطه با بخش تعامل با قوای سه گانه گفت: هیات مدیره دوره 31 در ابتدای استقرار، كمیسیون قوای سه گانه را در سه بخش پارلمانی، قوه قضاییه و مجریه تشكیل داده است.

وی افزود: مشكل اساسی ما در این بخش انسدادی است كه در دسترسی ما به رییس قوه قضاییه به وجود آمده و امكان گفت وگوی ما به عنوان یك بال فرشته عدالت با ایشان مسدود گردیده است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز خاطرنشان كرد: كانون وكلا در این بخش از قوه قضاییه گله مند است و اگر قرار باشد حلقه ای دور رییس قوه قضاییه را بگیرد كه صدای نهاد وكالت به گوش ایشان نرسد، در اینصورت بخش اساسی از كار دادرسی كه توسط نهاد وكالت انجام می شود، مسدود شده كه خواستاریم هر چه زودتر این انسداد را رفع كنند تا صدای سایر بخش ها هم به گوش رییس قوه قضاییه برسد.

وی در پاسخ به سوال در رابطه با آمار احكام انتظامی كانون وكلا گفت: آمار احكام انتظامی توسط كانون وكلای مركز زیاد است و به صورت روزانه می باشد.

وی افزود: طی یكسال گذشته بیش از 100 مورد حكم دادگاه انتظامی داشتیم كه خیلی از موارد را تخفیف داده و در خیلی موارد هم حكم برائت صادر كرده است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: محوریت موارد بخش عمده تخلفات وكلای دادگستری از تخلف در قرارداد وكالت، تخلف از سوگند، رفتار خلاف شان و تمركز در غیر محل اشتغال بوده است.
منبع خبر:
بازار کار
   تاریخ: ۱۴:۵۳ - ۲۰/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۵۴۵