دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

شأن وكلا در مراجع قضایی و انتظامی باید حفظ شود
 
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز از راه اندازی سامانه هوشمند انتظامی ثبت شكایت از وكلا به صورت آنلاین در آینده نزدیك خبر داد.
شأن وكلا در مراجع قضایی و انتظامی باید حفظ شود رئیس كانون وكلای دادگستری مركز از راه اندازی سامانه هوشمند انتظامی ثبت شكایت از وكلا به صورت آنلاین در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، جلیل مالكی در نشست خبری كه روز شنبه با موضوع «مسائل روز نهاد وكالت» در كانون وكلای مركز برگزار شد، گفت: سامانه هوشمند الكترونیكی كانون وكلای دادگستری در حال تهیه است كه بخشی از آن مربوط به تسهیل دسترسی مردم به خدمات وكیل معاضدتی است كه در آینده نزدیك به بهره برداری خواهد رسید. نهاد وكالت دادگستری در استمرار خدمات رسانی یكصد ساله خود در سه جبهه متمایز، تقویت و توسعه خدمات معاضدتی به مردم، تقویت خود انتظامی در كانون وكلا و تقویت خود نظارتی بر عملكرد وكلا به عنوان تضمین كننده حقوق مردم در مراجعه به وكیل دادگستری را با جدیت در دستور كار خود قرار داده است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز درباره صدور احكام برای متخلفان نیز تصریح كرد: در طول یك سال گذشته بیش از یكصد حكم برای وكلای متخلف صادر شده است. این احكام بیشتر در موضوعات قرارداد، تخلف در سوگند، رفتارهای خلاف شأن و تمركز در غیر محل اشتغال است، البته به علت سختگیرانه بودن احكام صادره، در بسیاری از احكام تخفیف مجازات در نظر گرفته می شود.
وی اظهار داشت: در موضوع حمایت كانون از وكلا مذاكراتی با دادگستری كل استان تهران انجام و مقرر شد كه به تدریج بازرسی های بدنی وكلا در مجاری ورودی مجتمع های قضایی حذف شود و در داخل مجتمع های قضایی نیز محل مخصوصی به وكلا برای انجام امور وكالتی اختصاص داده شود كه ما به جد پیگیر آن هستیم. در همین راستا بخشنامه ای توسط معاونت قضایی دادگستری كل استان تهران صادر شده كه امیدواریم بندهای آن بزودی اجرایی و عملیاتی شود.
مالكی ادامه داد: همچنین تفاهمنامه ای با نیروی انتظامی تهران بزرگ منعقد شده كه به موجب آن شئون وكلا در مراجعه به كلانتری ها باید رعایت شود و مكان خاصی در حوزه معاونت اجتماعی كلانتری ها در اختیار وكلای دادگستری قرار بگیرد. همچنین تفاهمنامه هایی با سازمان بهزیستی كشور، سازمان زندان ها، كمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و انجمن های مردم نهاد برای ارائه كمك های معاضدتی به مددجویان منعقد شده كه در راستای آن همكاران وكیل با تجربه ما در این محل ها مشغول ارائه خدمات معاضدتی رایگان هستند. در بخش ارائه خدمات وكالت تسخیری كه بخش دیگری از عرصه خدمت رسانی رایگان وكلای دادگستری به مردم در محاكم قضایی است، روزانه ده ها مورد وكالت تسخیری در محاكم كیفری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و این در حالی است كه كانون های وكلای دادگستری تاكنون كوچك ترین كمكی از بودجه عمومی كشور برای ارائه این خدمات دریافت نكرده اند.
وی در پایان خاطرنشان كرد: علاوه بر آن میز معاضدتی كانون وكلای دادگستری مركز در راستای كمك به زندانیان ایرانی خارج از كشور با همكاری سازمان زندان ها و وزارت امور خارجه راه اندازی شده كه مشغول خدمت رسانی به خانواده های این زندانیان است و طبق تفاهمنامه ای قرار است خدمات به خانواده های زندانی در تركیه و كشورهای دیگر انجام شود.
منبع خبر:
شبکه ایران
   تاریخ: ۱۰:۰۹ - ۲۱/۱۰/۱۳۹۹   بازدید: ۵۲۴