دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس كانون وكلای دادگستری همدان: همدان پیشتاز طرح رئیس قوه قضائیه با عنوان هر مسجد، یك حقوقدان است
 
رئیس كانون وكلای دادگستری استان همدان گفت:كانون همدان جلوتر از هر كانونی دیگری در كشور در خصوص طرح ریاست محترم قوه قضائیه با عنوان هر مسجد یك حقوق دان، پیش قدم شد و پس از هماهنگی امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، این طرح را اجرایی خواهد كرد.
رئیس كانون وكلای دادگستری همدان: همدان پیشتاز طرح رئیس قوه قضائیه با عنوان هر مسجد، یك حقوقدان است رئیس كانون وكلای دادگستری استان همدان گفت:كانون همدان جلوتر از هر كانونی دیگری در كشور در خصوص طرح ریاست محترم قوه قضائیه با عنوان هر مسجد یك حقوق دان، پیش قدم شد و پس از هماهنگی امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، این طرح را اجرایی خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دكتر سعید آئینه وند، در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینكه این طرح با مشاركت كانون وكلا و مركز امور مشاورین قوه قضائیه، موضوع ماده 187 و قضات انجام می شود، افزود: اداره معاضدت كانون وكلای دادگستری استان وظیفه دارد به افراد بی بضاعت، به صورت رایگان وكیل معرفی كند.

وی با بیان اینكه در 3 ماهه امسال بیش از 200 وكیل معاضدتی به افراد كم توان داده شده است، خاطرنشان كرد: هر وكیل موظف به پذیرفتن سالانه 4 پرونده معاضدتی و تسخیری است.

رئیس كانون كارشناسان رسمی دادگستری استان با اشاره به اینكه مشاوره رایگان به صورت روزانه در كانون وكلا انجام می شود، اظهار داشت: روزانه صرف نظر از تمكن مالی، به طور میانگین 20 مورد مشاوره رایگان انجام می پذیرد كه فعلا به علت شیوع كرونا از امروز تا آخر هفته تعطیل خواهد بود.

استاد دانشكده حقوق با بیان اینكه طبق ماده 35 قانون اساسی، داشتن وكیل حق هر ایرانی است، گفت: احكام ما در دادگاه انتظامی بررسی می شود، تأیید صلاحیت هیئت مدیره نیز بر عهده قوه قضائیه است، لذا این استقلال مطلق نیست و ما یك استقلال نسبی داریم.

دكتر آئینه وند اضافه كرد: كانون وكلا براساس قانون استقلال كانون وكلا مصوب سال 1333 در همدان تشكیل و در سال 1383 مستقل شده است و تا به امروز هشتمین دوره هیئت مدیره این مجموعه با رأی مستقیم وكلا در همدان تشكیل شده و فعال است.

وی با بیان اینكه مسأله انحصار كانون وكلا امری نادرست است چرا كه معتقدیم وكالت دادگستری اگر مستقل نباشد به دادرسی منصفانه خلل وارد می كند، تصریح كرد: زندان و مجازات دست قاضی است و از طرفی نیروی انتظامی ضابط این احكام است و اگر وكیل نیز تحت فرمان دادگاه باشد به این دادرسی خلل وارد می شود.

رئیس كانون وكلای دادگستری استان همدان ادامه داد:كانون اركانی دارد كه با رأی قانون است و قانونا این اركان، در ذیل قانون تشكیل می شود.

دكتر آئینه وند در خصوص تقسیم پرونده بین وكلا در استان نیز گفت: متاسفانه بعضی از وكلا سالانه بیش از 200 پرونده دارند و بعضی دیگر از وكلای شاید 20 پرونده هم نداشته باشند!؟

وی افزود: سابقه فعالیت و چندین آیتم دیگر نقش اساسی در انتخاب وكیل توسط موكلین دارد.

46
منبع خبر:
خبر آنلاین
   تاریخ: ۰۹:۲۱ - ۲۳/۰۴/۱۳۹۹   بازدید: ۷۶۴