دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اختصاص ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش آفرینی وكلا
 
رئیس كانون وكلا اصفهان گفت: سالیان درازی است كه وكلا در هنگام دفاع در محاكمه دادگستری از جایگاه اختصاصی كه در شأن آنها باشد برخودار نمی باشند.
رئیس كانون وكلا اصفهان مطرح كرد: اختصاص ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش آفرینی وكلا

اختصاص ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش آفرینی وكلا رئیس كانون وكلا اصفهان گفت: سالیان درازی است كه وكلا در هنگام دفاع در محاكمه دادگستری از جایگاه اختصاصی كه در شأن آنها باشد برخودار نمی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"سالیان درازی است كه وكلا در هنگام دفاع در محاكمه دادگستری از جایگاه اختصاصی كه در شأن آنها باشد برخوردار نمی باشند. این امر موجب می گردد تا همكاران در جلسات دادرسی و زمانی كه می خواهند در مقام دفاع از موكلین خود، دفاعیاتشان را همراه با اسناد، مدارك، لوایح و… به پیشگاه محكمه عرضه كنند، در نبود جایگاهی اختصاصی و مشخص، دچار مشكلات زیادی شده و حتی بعضاً برگه هایشان نقش بر زمین شده و در وضعیت نامطلوبی كه در شأن حرفه ای آنان نیست قرار گیرند. با توجه به موارد مذكور و با عنایت به پیشنهاد همكاران گرامی در كمیته دفاع از وكیل، پیگیری و رفع این مشكل، در دستوركار هیئت مدیره كانون وكلا قرار گرفت و در همین راستا در جلسات دیدار ریاست محترم كل دادگستری در كانون وكلا و نیز دیدار هیئت مدیره كانون وكلا با مقامات محترم قضائی موضوع مطرح و پیگیری گردیده و مقرر شد طرح پیشنهادی كانون وكلا اجرایی گردد.

طرحی كه بر اساس آن قرار است تعداد ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش آفرینی وكلا در جلسات رسیدگی و حفظ شأن و جایگاه حرفه ای آنان در محاكم، تعبیه و مورد استفاده قرار گیرد. طرح تخصیص تریبون آزاد به وكلا، از مطالبات همیشگی و بحق وكلا استان بوده و در مسیر تحقق بخشیدن به آن، نه فقط مركز استان، بلكه تمام شهرستان های استان اصفهان نیز مدنظر قرار گرفته است. امیدوارم در این سال های سخت نهاد وكالت و بویژه در شرایط نامطلوب فعلی حاكم بر جامعه وكالت و در میان انبوهی از هجمه ها، حملات و توهین ها و كارشكنی ها علیه نهاد وكالت و در كنار تلاش های صنفی در جهت حفظ این نهاد حیاتی، انجام چنین اقداماتی هرچند كوچك، قدری از رنج همكاران عزیز را كم نماید. "

در مسیر تحقق بخشیدن به طرح تخصیص تریبون آزاد به وكلا
منبع خبر:
ایمنا
   تاریخ: ۱۲:۰۳ - ۲۲/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۵۳۱