دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وكیل قلابی در گلستان به دام افتاد
 
گرگان- رئیس كل دادگستری گلستان از دستگیری وكیل قلابی در استان خبر داد و گفت: این فرد دست كم از 50 نفر كلاهبرداری كرده است.
وكیل قلابی در گلستان به دام افتاد گرگان- رئیس كل دادگستری گلستان از دستگیری وكیل قلابی در استان خبر داد و گفت: این فرد دست كم از 50 نفر كلاهبرداری كرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی هاشمیان اظهاركرد: وكیل قلابی كه از 50 نفر كلاهبرداری كرده بود در گلستان به دام افتاد.

وی افزود: این فرد با سوء استفاده از تشابه فامیلی با چند تن از وكلای استان، وكالت نامه جعلی به افراد ارائه می داد و از این طریق كلاهبرداری می كرد.

هاشمیان ادامه داد: این فرد پس از آن لو رفت كه یكی از موكلانش به او شك كرد و با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، موضوع را گزارش داد.

وی بیان كرد: كاركنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در بررسی ها متوجه شدن این فرد علاوه بر جعل عنوان وكیل و سوء استفاده از تشابه نام خانوادگی با چند تن از وكلای استان، در منزلش دفتر كار ایجاد كرده بود و با معرفی خود در محافل و نشست ها به عنوان وكیل، حق الوكاله های چند 10 میلیونی از مردم می گرفت بدون این كه در پرونده ها كاری از پیش ببرد.

هاشمیان ادامه داد: در بازرسی از دفتر كار این فرد كه حتی دیپلم هم نداشت حدود 150 پرونده، اوراق قضایی وكالتنامه جعلی و فرم های وكالت نامه كشف و ضبط شد.

وی با بیان این كه پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای گرگان در حال رسیدگی است گفت: افرادی كه به این شیوه فریب خورده اند به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه كنند.

هاشمیان به هم استانی ها توصیه كرد: اصالت وكلا را از كانون وكلا و مركز مشاوران حقوقی و وكلا استعلام بگیرند و اگر درباره هویت كسانی كه خود را وكیل معرفی می كنند شك دارند به حفاظت و اطلاعات دادگستری ها و دادسراهای استان مراجعه كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۴۹ - ۱۵/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۵۸۹