دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اجرای طرح وكیل خانواده گامی برای كاهش پرونده های محاكم قضایی است
 
شهركرد- ایرنا- رییس كانون وكلای استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح وكیل خانواده گامی در راستای كاهش پرونده ها در محاكم قضایی است.
اجرای طرح وكیل خانواده گامی برای كاهش پرونده های محاكم قضایی است شهركرد- ایرنا- رییس كانون وكلای استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح وكیل خانواده گامی در راستای كاهش پرونده ها در محاكم قضایی است.

تقی مبینی یكشنبه شب در جمع خبرنگاران استان افزود: اجباری كردن وكالت در خانواده برای هر واقعه، امری است كه از بروز بسیاری از مشكلات حقوقی پیشگیری می كند.

وی با تاكید بر اینكه در كانون وكلای استان 255 وكیل پایه یك عضو هستند، گفت: كانون وكلای استان از سال 91 از كانون وكلای استان اصفهان جدا شد و اكنون یك كانون مستقل است.

به گفته وی، در كانون وكلای استان 40 كارآموز مشغول گذراندن دوره هستند كه بعد از گذراندن دوره 18 ماهه در آزمون شركت می كنند و امسال 20 نفر جذب كانون وكلا می شوند.

وی به كمبود نیروی كارشناس حقوقی در دستگاه های اجرایی استان اشاره كرد و گفت: جذب نكردن نیروی در این حوزه یكی از مشكلات است.

مبینی با تاكید بر اینكه پارسال 500 پرونده معاضدتی و رایگان برای جامعه هدف بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی(ره) استان از سوی وكلای این كانون رسیدگی شد، افزود: از ابتدای تاسیس كانون وكلای استان تاكنون برای یكهزار و 434 پرونده به صورت مجانی وكالت تسخیری از سوی اعضای كانون وكلای استان انجام شده است.

وی گفت: در این مدت 931 پرونده نیز برای افراد بی بضاعت وكالت مجانی صورت گرفته است.

رییس كانون وكلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی خلاهای قانونی كه باعث نارضایتی مردم می شود، افزود: اصلاح قانون باید توسط قانون گذاران انجام شود.

وی اظهار داشت: این كانون با تخلفات وكلا برخورد خواهد كرد و آنان را تحت تعقیب قرار می گیرند و آراء صادر شده برای وكلای متخلف، قابل ارائه به دادگاه های انتظامی قضاوت در مركز است.

به گفته وی ، سال گذشته چهار وكیل متخلف توسط كانون وكلا در استان از شغل وكالت معلق شدند و در دادگاه به تخلف آنها رسیدگی شد.

مسوول امور مالی كانون وكلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت این كانون در استان گفت: اكنون 65 درصد اعضای كانون وكلای استان بیكار هستند.

بابك بهرامی افزود: از مجموع 255 وكیل عضو كانون وكلای استان 170 نفر بیكار هستند.

وی با بیان اینكه وكلا هنگام مراجعه به دادگستری در اتاق تمبر مراجعه و این مراجعات به كانون وكلا ارسال می شود، گفت: با این روش مشخص می شود كه یك وكیل در یك ماه چه تعداد پرونده داشته است.

عضو كانون وكلای استان به نداشتن مراجعه كننده برای وكلا در استان به عنوان یك مشكل برای این قشر اشاره كرد و گفت : برخی از وكلا برای پرداخت اجاره بهاء دفتر خود نیز با مشكل مواجه هستند.

وی در خصوص بیمه وكلا گفت: وكلا برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی ممنوعیت دارند و هر سه ماه یكبار مبلغی را براساس سابقه كاری به صندوق واریز می كنند، تا بعد از چند سال بازنشسته شده و حقوق بگیرند و تاكنون تنها یك نفر توانسته بازنشسته شود و بیمه درمان این قشر به صورت آزاد است.

مسوول كمیسیون كارآموزی و امور علمی آموزشی و پژوهشی كانون وكلای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تعامل بین خبرنگاران با جامعه وكالت، گفت: تعامل این 2 قشر تعاملی سازنده برای تقویت بنیه علمی جامعه است كه این امر موجب جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و رفع مشكلات حقوقی می شود.

مهرداد محمدی افزود: امروزه دانش حقوقی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و رسانه ها برای ارتقاء این دانش نقش مهم دارند.

وی در خصوص هزینه وكالت نیز گفت: اردیبهشت ماه امسال آیین نامه حق وكاله تغییر كرد و حداقل حق وكاله 10 میلیون ریال و حداكثر 200میلیون ریال است كه این امر مورد انتقاد است و راهكارهایی برای كمتر شدن بیشترین میزان حق وكالت وجود دارد.

برچسب ها
- چهارمحال وبختیاری
- نشست خبری
- كانون وكلای دادگستری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۱:۰۵ - ۲۰/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۵۵۰