دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رئیس كانون وكلای دادگستری گلستان در دفتر استانی تسنیم: قانونگذار باید حمایت های حقوقی از مردم را افزایش دهد/ '' تسنیم'' رسانه ای منصف، آگاه و دقیق است
 
گروه استان ها- رئیس كانون وكلای دادگستری استان گلستان با بیان اینكه 16 سال است با وجود قانون، دولت یك ریال بودجه برای وكالت های معاضدتی یا تسخیری پرداخت نمی كند، گفت: قانونگذار باید حمایت های حقوقی از مردم داشته باشد.
رئیس كانون وكلای دادگستری گلستان در دفتر استانی تسنیم: قانونگذار باید حمایت های حقوقی از مردم را افزایش دهد/
گروه استان ها- رئیس كانون وكلای دادگستری استان گلستان با بیان اینكه 16 سال است با وجود قانون، دولت یك ریال بودجه برای وكالت های معاضدتی یا تسخیری پرداخت نمی كند، گفت: قانونگذار باید حمایت های حقوقی از مردم داشته باشد. - اخبار استانها -
رضا سلیمانی در بازدید از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم و در گفت وگو با خبرنگاران این خبرگزاری در گرگان اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم با اینكه مشی سیاسی خاصی را دنبال می كند اما خبرگزاری منصف، آگاه، دقیق و متعهد به اصول رسانه است.

وی با بیان اینكه همواره بین كار یك وكیل و رسانه ها مشابهت وجود دارد، گفت: آگاهی بخشی از رسالت های رسانه ها و خبرنگاران است و وكلای دادگستری نیز در موضوع آگاهی بخشی و دفاع از حقوق شهروندان فعالیت می كنند.

سلیمانی كانون وكلا را یكی از قدیمی ترین سازمان های مدنی در كشور دانست و افزود: این كانون همواره از مظاهر مدنیت از جمله رسانه ها استقبال می كند حتی اگر برخی از آنها مشكلاتی با كانون وكلا داشته باشند. برای همین در هیچ زمانی ما هیچ شكایتی علیه هیچ خبرنگار و رسانه ای مطرح نكردیم و معتقدیم خبرنگاران نباید مانند وكلا اسیر ثروت و قدرت شوند.

یزد | موانع تولید، در سامانه «حمایت حقوقی - قضایی از سرمایه گذاری مشروع» ثبت شود
مشوق مالی برای افشاكنندگان فساد/سوت زنها از حمایت حقوقی برخوردار می شوند
قلی زاده: خبرگزاری تسنیم از سوت زنها درباره منابع مالی كاندیداهای مجلس حمایت حقوقی می كند
وی با بیان اینكه جامعه خبرنگاری و رسانه ها به حمایت بیشتری به ویژه حمایت قانونگذار نیاز دارند، خاطرنشان كرد: معتقد هستیم این نوع تجلیل ها جنبه صوری و شكلی دارد در حالیكه باید اقدامات عملی و زیربنایی انجام داد.

رئیس كانون وكلای استان گفت: موارد توقیف یا لغو امتیاز رسانه ها باید به شدت محدود شود كه این اولین وظیفه مقنن است. برای جامعه خبرنگاری هم باید سیستم خودانتظامی داشته باشیم، اگر شكایتی علیه رسانه وجود دارد باید افرادی از درون جامعه خبرنگاران به آن رسیدگی كنند. هیچ حرفه ای مثل خبرنگاری نیست كه تك تك واژه هایی كه نوشته می شود زیر ذره بین قرار داشته باشد؛ برای همین نباید در برخورد با فعالان این عرصه سخت گیری شود.

وی ادامه داد: علاوه براین همه دستگاه های عمومی و دولتی باید شكایت خود را از رسانه ها و خبرنگاران پس بگیرند و شكایت ها به سیستم های خودانتظامی این صنف ارجاع شده و برای خبرنگار نباید حبس و بازداشت موقت در نظر گرفته شود.

سلیمانی گفت: وجود خبرنگاران در جامعه كه به عنوان چشم و گوش شهروندان هستند، ضروری است. اگر رسانه ها خوب كار كنند دستگاه ها و نهادها نظارت بیشتری بر خود خواهند داشت.

وی در بخش دیگر سخنانش به موضوع مهم دیگری اشاره كرد و گفت: همانطور كه قانونگذار دخالت عموم در حوزه پزشكی را به متخصصان آن سپرد، تنظیم روابط حقوقی مردم را هم باید به اهلش واگذار كند تا قراردادها اولا رسمی و بعد هم زیر نظر وكیل تنظیم شود وگرنه آگاهی بخشی یك مسكن كم اثر است.

رئیس كانون وكلای استان با بیان اینكه قانونگذار باید حمایت های حقوقی از مردم داشته باشد، گفت: تأمین بودجه برای وكالت های معاضدتی یا تسخیری یك نمونه آن است. به رغم وجود قانون 16سال است كه حتی یك ریال هم برای این موضوع پرداخت نشده است. این در حالی است كه فقط سال گذشته 735 وكیل برای پرونده های تسخیری، وكالت رایگان انجام دادند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۸:۰۰ - ۲۱/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۵۲۴