دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنرانی استرنفورد مویو رئیس كانون بین المللی وكلا (IBA ) كه به صورت اختصاصی توسط كمیسیون امور بین الملل كانون وكلای دادگستری مركز تهیه و ترجمه شده است:
 
كانون بین المللی وكلا از تأسیس سازمان ملل متحد الهام گرفته و در سال ١٩٤٧ تأسیس شده است. در آن زمان تنها ٣٤ كانون وكلا عضو بودند. اما امروز ١٩٠ كانون وكلا از ١٧٠ كشور عضو هستند. همچنین دارای ٨٠ هزار وكیل عضو هستیم. كانون بین المللی وكلا، به حق به عنوان صدای حرفه وكالت به خود می­بالد. امروزه ...
سخنرانی استرنفورد مویو رئیس كانون بین المللی وكلا (IBA ) كه به صورت اختصاصی توسط كمیسیون امور بین الملل كانون وكلای دادگستری مركز تهیه و ترجمه شده است:

سلام! به این وبینار مقدماتی خوش آمدید! قبل از هر چیز از این كه فرصت شركت در این وبینار را دادید تشكر و قدردانی میكنم. كانون بین المللی وكلا از تأسیس سازمان ملل متحد الهام گرفته و در سال ١٩٤٧ تأسیس شده است. در آن زمان تنها ٣٤ كانون وكلا عضو بودند. اما امروز ١٩٠ كانون وكلا از ١٧٠ كشور عضو هستند. همچنین دارای ٨٠ هزار وكیل عضو هستیم. كانون بین المللی وكلا، به حق به عنوان صدای حرفه وكالت به خود میبالد. امروزه حرفه ما با چالشهای بزرگی روبرو است. از جمله ساختارهای تجاری جانشین ( دفاتر حقوقی تحت مدیریت غیر وكلا- از مترجم)، رقابت، چگونگی تشویق وكلای خانم به اینكه رهبری را در دست بگیرند و ایجاد جوّی كه بتوانند بعنوان عضو و رهبر در آن موفق شوند. چالش دیگر برخورد با قانون صرفاً به عنوان یك كالا است. در نتیجه، در طول دوره ریاستم، پی بردم كه نمیتوان از پرداختن به آینده خدمات حقوقی اجتناب كرد. این امر در حال حاضر از همیت بسیار برخوردار است.

از جمله فعالیتهایی كه كانون بین المللی وكلا آغاز كرده، دیجیتالی كردن است. هدف این كار، این است كه الگوهای عالی كانون بین المللی وكلا در دسترس وكلای جوان، وكلای كشورهای در حال توسعه یا كشورهای كم درآمد قرار گیرند و اینكه وكلا بتوانند بدون اینكه مجبور باشند در جهان سفر كنند و متقبل هزینههای سفر و اقامت بشوند، به منابع دسترسی داشته باشند. برای اینكه وبینارهایی از این است امكانپذیر شود، كارهای زیادی در زمینه دیجیتالی كردن در آی.بی.ای انجام شده است. مسألهای كه در مورد دیجیتالی كردن باید تضمین شود، امنیت سایبری است. بنابراین، امنیت سایبری یكی از اولویتهای اصلی من در دوره ریاست است.

از جمله مسایل مهم دیگر، ظرفیت سازی برای كانونهای وكلا است. ظرفیت سازی برای كانونهای وكلا یكی از اهداف ایجاد كانون ما است. كانونهایی همچون كانون وكلای ایران و سایر كانونها، میتوانند به محصولات عالی آی.بی.ای از طریق "كمیسیون امور كانون" (BIC) یا بطور مستقیم از بخشهای دیگر آی.بی.ای دسترسی داشته باشند. از اهداف اصلی تأسیس این كانون، ایجاد روابط مثبت و تبادل میان وكلا و كانونهای وكلا بود. این امر نیاز به توجه دارد و در دوره ریاست من بر كانون بین المللی وكلا وجود داشته است. ما برنامههای راجع به حاكمیت قانون را با جدیت پی میگیریم. از نظر من، در جامعهای كه حاكمیت قانون وجود نداشته باشد، وكلا بیاثر خواهند بود. حاكمیت قانون عامل اصلی در اثرگذاری حرفه ما است. در نتیجه ما به تقویت تلاشهای خود از طریق نهادهای حقوق بشر و مجمع حاكمیت قانون و سایر ساختارهای داخل آی.بی.ای در جهت تضمین رعایت حاكمیت قانون ادامه میدهیم. جای تعجب نیست كه از جمله اهداف كانون بین المللی وكلا، ترویج حاكمیت قانون، حقوق بشر و ارزشهای مردمسالاری است. ما وفاداری به این آرمان شرافتمندانه را تضمین خواهیم كرد. از میان بردن تبعیض و برابری در حرفه وكالت و اجرای عدالت جنبه اساسی دارد. حقوق مبتنی بر فلسفه بیطرفی است و نمیتواند ساختارهای جانبدارانه را در درون خود بپذیرد. ما نمیتوانیم در حرفه وكالت و اجرای عدالت میان افراد تبعیض قایل شویم.

از اهداف دیگر كانون بین المللی وكلا، تلاش برای ایجاد یكنواختی و هماهنگی در حل مشكلات حقوقی دشوار است. از جمله این مشكلات، تلاش برای ایجاد توازن در منافع سرمایهگذاران، حمایت از آنان است و اینكه توسعه به نفع جوامعی باشد كه سرمایهگذاری در آن صورت میگیرد. توازن، در موفقیت این سرمایهگذاریها و توسعه حقوق این جوامع، اهمیت بسیار دارد. در دوره ریاستم، در صدد تلاش برای ایجاد اصول راهنما برای تضمین توازن میان منافع سرمایهگذاران، حمایت از منافع آنان و توسعه حقوق جوامع محل سرمایهگذاری هستم.

اگر وقت اجازه بدهد، در مورد اصول راهنما درباره نحوه پرداختن به مشكل فساد هم كار خواهیم كرد. بدیهی است برنامههایی را كه رؤسای قبلی شروع كردهاند هم ادامه خواهیم داد، علاوه بر اجرای طرح راهبردی كه این كانون وقت و منابع زیادی را صرف آن كرده است، ما اجرای آن را تضمین میكنیم. كانون وكلا، همچون كانون وكلای ایران، برای تضمین دستیابی به اهداف مورد نظرمان، نقش حیاتی دارند.

شما در ایران، در محل حضور دارید و شاهد چالشهای حقوق بشر و حاكمیت قانون هستید و از راه حلهای مناسب آن چالشها بهتر از هر كسی اطلاع دارید. ما برای موفقیت باید با شما كار كنیم. ما باید شرایط و نیازهای شما را درك كنیم. ما باید محصولاتی عالی كه از طریق BIC و دیگر قسمتهای آی.بی.ای در اختیار شما قرار میگیرد، تولید كنیم.

من هم برای كمك به هر طریقی در خدمت هستم. بار دیگر از دعوت من به این وبینار تشكر میكنم و امیدوارم وبینار موفقی بوده باشد.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۴۳۳