دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر نهاد وكالت را از ببین ببرید چه عاید شما می شود؟
 
رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران (اسكودا) از آنچه آن را اعمال نظر با نگاه اقتصادی به حوزه مسائل حقوقی و وكالت خواند، انتقاد كرد.
رییس اسكودا: اگر نهاد وكالت را از ببین ببرید چه عاید شما می شود؟

اگر نهاد وكالت را از ببین ببرید چه عاید شما می شود؟ رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران (اسكودا) از آنچه آن را اعمال نظر با نگاه اقتصادی به حوزه مسائل حقوقی و وكالت خواند، انتقاد كرد.

به گزارش ایمنا، جعفر كوشا امروز پنجشنبه در مراسم تحلیف كارآموزان وكالت دادگستری استان كرمان با تاكید بر اینكه از نگاه ما ترویج كسب وكار اشكال ندارد، اظهار كرد: اما اعمال نظر با نگاه اقتصادی در حوزه حقوقی و وكالت موجب از بین رفتن نهاد وكالت می شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: باید از عاملان این حركت پرسید اگر نهاد وكالت را از ببین ببرید چه عاید شما می شود، مگر شما نمایندگان مردم نیستید و قرار نیست از حقوق آنها دفاع كنید؟

رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران ادامه داد: مجلس ما امروز در طرح تسهیل و صدور مجوزهای كسب و كار و كمیسیون ویژه جهش تولید دارد درباره وكالت اظهارنظر و قانونگذاری می كند، در حالی كه هیچ جا چنین نیست كه افراد متخصص در حوزه اقتصاد یا سایر حوزه ها برای حوزه حقوقی تصمیم گیری كنند و توجهی به نظرات كارشناسان و صاحبنظران حقوق نداشته باشند.

كوشا تصریح كرد: آیا آثار و پیامدهای وكیل بیكار بیشتر است یا دانش آموخته بیكار؟ چرا در بررسی طرح مورد نظر، به جای اینكه نماینده وزیر دادگستری برود درباره موضوع صحن مجلس اظهارنظر كند، نماینده وزیر اقتصاد این كار را می كند؟

رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران اظهار كرد: با تاكید بر اینكه ورود به مباحث مربوط به وكالت نیاز به كار كارشناسی دارد گفت: چطور در اتاق جراحی فقط پزشك حضور دارد اما در امر وكالت همه دارند دخالت می كنند؟

كوشا تاكید كرد: احترام خاصی به قوه قضائیه قائل هستیم و خود را در مقابل آنها نمی دانیم؛ هر كس بخواهد ما را در مقابل حاكمیت و قوه قضائیه قرار دهد، دشمن است.

وی همچنین وجه مشترك وكالت و قضاوت را استقلال و آزادی دانست و گفت: اگر بتوانیم در جامعه استقلال و آزادی قضات و وكلا را ایجاد كنیم حاكمیت و حكومت از منظر عرف بین المللی پیشرفته شناخته می شود و ملاك پیشرفته بودن این است كه قضات و وكلا در اجرای عدالت استقلال و آزادی داشته باشند، زیرا هر دو برای تصدی این منصب سوگند یاد می كنند.

رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران خاطرنشان كرد: با اشاره به اینكه قاضی در مقام قضاوت قسم می خورد كه مستقل باشد و در حكم صادره آزادی داشته باشد اظهار كرد: وكیل نیز قسم می خورد در پرونده ای كه دفاع می كند، مستقل باشد و آزادی داشته باشد.

وی تصریح كرد: وكیل پروانه خود را از دستگاه قضائی نمی گیرد و از كانون وكلا می گیرد كه این به معنای عدالت است و این نشان می دهد وكلا مستقل هستند.

كوشا همچنین خطاب به 81 وكیل كه امروز در تهران تحلیف شدند بیان كرد: باید به هجمه هایی كه به حوزه وكالت می شود، توجه داشته باشید و بدانید افراد، گروه ها و باندهایی هستند كه می خواهند حق اثبات نشود اما شما سربازانی هستید كه باید پاسدار قانون، حق و عدالت باشید.

وی تاكید كرد: شما در نگاه جامعه افرادی فرهیخته شناخته می شوید و مردم نگاه خوبی به شما دارند، در حالی كه متأسفانه تصویر حرفه وكالت در برخی رسانه ها درست نیست و بعضاً مغرضانه است.

منبع: ایرنا
منبع خبر:
ایمنا
   تاریخ: ۱۵:۴۸ - ۱۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۴۴۹