دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مشاركت 1100 وكیل در ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان كمیته امداد/ راه اندازی «امداد الكترونیك»
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد اظهار داشت:كمیته امداد با تفكر دینی و فقهی امام (ره) شكل گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز سه اصل را كه شامل حفظ ارزش ها و روحیه دینی به عنوان تكلیف، جلب رضایت  مخاطبان و پیگیری مجددانه توانمندسازی است را مطرح كردند.

وی با اشاره به اینكه توانمند سازی رسالت اصلی كمیته امداد است، بیان داشت:این موضوع سه مولفه دارد كه شامل اشتغال، مسكن و خوداتكایی و باور اعتقادی در فرد نسبت به توانمندی های خود است.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد گفت:سالمندان و بیماران صعب العلاج افرادی هستند كه كمیته امداد تا پایان عمر به آنها خدمات ارائه می دهد اما بقیه افراد تحت پوشش  این چنین شرایطی ندارند و ما به دنبال توانمند سازی مددجویان و خارج شدن از پوشش این نهاد هستیم.

صباغیان با اشاره به موضوعات حقوقی مددجویان، خاطرنشان كرد: در حوزه حقوقی در سه محور فعالیت صورت می گیرد.همچنین یك فرزند مددجوی كمیته امداد می تواند از خدمت سربازی معاف شود.

وی اضافه كرد: مددجویان كمیته امداد و بهزیستی مشكلات فردی زیادی دارند و در «میز خدمت» از ظرفیت وكلای نیكوكار استفاده كرده ایم و 1100 وكیل نیكوكار با ما همكاری دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد افزود: 518 میز خدمت در كشور برای مددجویان ایجاد شده است و با تفاهم با كانون وكلای دادگستری، وكلای نیكوكار خدمات رایگان حقوقی به مددجویان ارائه می دهند.

صباغیان با اشاره به اینكه دعاوی حقوقی مددجویان در دو نوع دعاوی حقوقی مددجو و دعاوی سازمانی است، ابراز داشت: در حوزه دعاوی حقوقی، مهریه، نفقه و حضانت فرزندان است.

وی یادآور شد: در محاكم قضایی و كیفری نسبت به ایفای حقوق سازمانی و تنظیم قراردادها كه از موضوعات حقوقی است، اقدام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد با اشاره به تعاملات خوب با قوه قضائیه،گفت:با دفاتر خدمات الكترونیك توافقاتی داشتیم و هزینه ثبت دادخواست و موارد مرتبط با آن برای مددجویان رایگان شد.

صباغیان  با بیان اینكه 120 نوع خدمات به مددجویان كمیته امداد ارائه می شود، متذكر شد:تعاملات خوبی در حوزه های مختلف با نمایندگان مجلس داریم و با معرفی نیازمندان از سوی نمایندگان به مشكلات آنها رسیدگی می كنیم.

وی با اشاره به خدمات رایگان به مددجویان كمیته امداد، تصریح كرد: مددجویان كمیته امداد از پرداخت عوارض شهرداری برای یك نوبت، انشعاب برق، آب و گاز رایگان بهره مند می شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد با اشاره به اینكه ظرف دو سه ماه آینده امداد الكترونیك راه اندازی می شود، اظهار داشت:هدف از این موضوع شفافیت فعالیت و ارائه خدمات كمیته امداد به مددجویان در فضای نرم افزاری است تا تمامی خدمات كمیته امداد و درآمدهای كسب شده به صورت شفاف در اختیار و نظر مردم قرار گیرد.

صباغیان با اشاره به راه اندازی سامانه سخا، خاطرنشان كرد:این سامانه با هدف ثبت دریافت كنندگان خدمات از مراكز مختلف حمایتی راه اندازی شده تا در ارائه خدمات حمایتی عدالت رعایت شود.

معاون حقوقی و انپر مجلس كمیته امداد با اشاره به شناسایی 180 نقطه محروم در كشور،گفت: مراكز نیكوكاری عدالت یار با مشاركت وكلا، قضات و حقوقدانان نیكوكار برای ارائه خدمات و مشاوره های حقوقی به مددجویان ایجاد شده است.

وی پیگیری سهام عدالت مددجویان و حفظ سهام توسط مددجویان، ایجاد صندوق ضمانت اشتغال مددجویان و افزایش رقم وام و تسهیلات اشتغال مددجویان را از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت حقوقی و امور مجلس و تعامل با نمایندگان مجلس عنوان كرد و گفت: تصویب بودجه سالانه كمیته امداد از جمله موضوعات این معاونت است؛ به طوری كه با پیشنهاد این نهاد وام ازدواج مددجویان به 50میلیون تومان با باز پرداخت 5ساله افزایش پیدا كرد.

صباغیان بیان داشت:در سال جاری بودجه اشتغال كمیته امداد و بهزیستی از 5 هزار میلیارد تومان به 7 هزار میلیارد تومان افزایش یافت كه 70درصد بودجه برای كمیته امداد و 30درصد برای بهزیستی است؛ به طوری كه امسال بودجه اشتغال ما 4900 میلیارد تومان است.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد دیگری مجازات های جایگزین حبس برای مددجویان را از جمله اقدامات دیگر عنوان كرد و افزود:برای نخستین بار در كمیته امداد بودجه تعهدی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۰۱ - ۲۷/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۵۶۴