دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نهاد وكالت هیچ گاه بر خلاف قانون عمل نكرده و نمی كند
 
از اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال كانون وكلا تشكر می كنم
مالكی

تهران (پانا) -رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت نهاد وكالت هیچ گاه بر خلاف قانون عمل نكرده و نمی كند، نگفته ایم كه در مقابل آیین نامه های قانونی ایستادگی می كنیم اما دوستان در قوه قضاییه می دانند كه جوهره وكیل دادگستری مستقل، استقلال آنهاست.

جلیل مالكی در شصت و نهمین سالروز استقلال كانون وكلای دادگستری، اظهار كرد: در این برهه از زمان شاهد هستیم كه برخی از اصول قانون اساسی به ویژه در فصل سوم آن كه به پاسداری از حقوق فردی و اجتماعی مردم می پردازد مورد بی مهری قرار گرفته است. سخن امروز ما بازگشت به متن و روح قانون اساسی است كه باید به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سیمای دادگستری با برخی تصمیمات فاقد استانداردهای نوین دادگری عصر مدرن، مخدوش شده است. لازم می دانم مقامات محترم قوای سه گانه، آحاد شهروندان و جامعه حقوقی كشور را به درنگ نسبت به آنچه این روزها بر نهاد وكالت می گذرد فراخوانم و برای مطالبه گری در اصلاح این رویكرد مخرب، یاری طلبم.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز تصریح كرد: هر وكیل دادگستری، چراغ روشنی است كه می تواند تاریكی های گریز و ستیز با قانون را روشن سازد و از این رهگذر به پیشرفت جامعه خدمت كند. عدالت خواهی و انصاف ورزی كلید گشودن راه است. در این مسیر، كانون وكلای مقتدر و مسئولیت باور در جهت منافع همگانی، آرمان همه ماست كه باید به آن پایبند باشیم.

وی تأكید كرد: كانون وكلا از شفافیت مالیاتی، گردش آزاد اطلاعات، گسترش خدمات حمایتی و آموزشی حقوقی به شهروندان خصوصاً گروه های آسیب پذیر استقبال می كند و در كنار مردم و ضد انحصار، ضد فساد و مخالف با رانت و تبعیض است.

مالكی بیان كرد: انتظار داریم نهادهای حكمرانی اعم از مجمع تشخیص مصلحت در پاسداری از سیاست های نظام، شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در صیانت از اصول بنیادین حقوق ملت و مهم تر از همه، قوه قضائیه در تضمین حق دفاع مردم، خدمت عمومی كانون وكلای مستقل را مورد حمایت و مساعدت قرار دهند و امید داریم همه قوای حاكم بر كشور با تمركز بر مفهوم و مقتضای خیر عمومی، پاسدار استقلال نهاد وكالت در پرتو اصول دادرسی منصفانه باشند و راه دادخواهی را با حفظ و تحكیم این اصول بنیادین برای همه هموار سازند.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز خاطر نشان كرد: از اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای اصلاح آیین نامه اجرایی مصوب قوه قضاییه تشكر می كنم. به هر حال امیدواریم وزیر دادگستری واسطه شوند تا مشكلات رفع شود.

وی اضافه كرد: نهاد وكالت هیچ گاه بر خلاف قانون عمل نكرده و نمی كند و ما هیچ گاه نگفته ایم كه در مقابل آیین نامه های قانونی ایستادگی می كنیم اما دوستان در قوه قضاییه می دانند كه جوهره وكیل دادگستری مستقل، استقلال آنهاست. امیدواریم اقدامات وزیر دادگستری منتج به این شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد و همه ما به اتفاق یكدیگر این آیین نامه را اجرا كنیم.

جلیل مالكی كانون وكلای دادگستری مركز لایحه استقلال كانون وكلا
منبع خبر:
پانا
   تاریخ: ۱۹:۲۳ - ۰۶/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۳۹۲