دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وكلای گلستان از 620 پرونده افراد كم بضاعت به صورت رایگان دفاع كردند
 
گرگان - ایرنا - رییس كانون وكلای دادگستری گلستان گفت كه 735 وكیل معرفی شده از سوی كانون وكلای این استان پارسال در 620 پرونده كیفری به صورت رایگان از حقوق شهروندان دفاع كردند.
وكلای گلستان از 620 پرونده افراد كم بضاعت به صورت رایگان دفاع كردند گرگان - ایرنا - رییس كانون وكلای دادگستری گلستان گفت كه 735 وكیل معرفی شده از سوی كانون وكلای این استان پارسال در 620 پرونده كیفری به صورت رایگان از حقوق شهروندان دفاع كردند.

رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پذیرفتن این پرونده ها توسط وكلای گلستان بخشی از مسوولیت پذیری آنان در قبال شهروندان است.

وی بیان كرد: اگر چه دولت برای وكالت های رایگان (تسخیری و معاضدتی) بودجه مستقلی در نظر گرفته اما در سال های اخیر هیچ اعتباری برای این بخش اختصاص نیافته است.

وی همچنین به ارایه خدمات مشاوره رایگان در كانون وكلای گلستان اشاره كرد و گفت: علاوه بر دفاع رایگان از حقوق متهمان دارای بضاعت مالی اندك، پارسال هزار و 666 مورد مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری و تلفنی به شهروندان استان ارایه شد.

سلیمانی در ادامه اظهار كرد: در حال حاضر 595 وكیل پایه یك و 90 كارآموز وكالت عضو این كانون در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

وی آموزش كارآموزان وكالت و اعطای پروانه، معرفی وكلای تسخیری و معاضدتی و رسیدگی به تخلفات انتظامی وكلا را از جمله وظایف كانون وكلا عنوان و بیان كرد: فرهنگ مراجعه به وكیل در جامعه نهادینه نشده و همین امر باعث خلق توقعات غیرواقعی از وكلا شده است.

برچسب ها
- دادگستری
- كانون وكلای دادگستری
- گلستان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۰۶ - ۲۸/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۶۵۵