دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

كانون های وكلا ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی دارند
 
گروه استان ها-رئیس كانون وكلای دادگستری خراسان گفت: با توجه به انس وكلا به رشته تخصصی خود یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد.
كانون های وكلا ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی دارند
گروه استان ها-رئیس كانون وكلای دادگستری خراسان گفت: با توجه به انس وكلا به رشته تخصصی خود یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی زاهدیان در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم ویژه وكلای كانون های دادگستری ایران كه شب گذشته در سالن اجتماعات كانون وكلای دادگستری خراسان در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: این مسابقات برای شناسایی ظرفیت های قرآنی موجود در جامعه وكلا برگزار شده و امیدواریم در سال های آینده نهادینه شده و به بركت این مسابقات بتوانیم در ایفای وظایفمان به جامعه و مردم به نحو احسن عمل كنیم.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن، این كتاب مقدس را مایه هدایت برای كسانی دانست كه به آن متوسل و متمسك شوند و خاطرنشان كرد: گرفتاری های بشر به خاطر دور بودن از مفاهیم قرآنی است و خداوند می فرماید توسل به قرآن افراد را استوار نموده و بر امور دنیا و آخرت مسلط می كند.

مرحله نهایی چهل وپنجمین دوره مسابقات قرآن كریم مردادماه در قزوین برگزار می شود
نحوه و شرایط ثبت نام در چهل وپنجمین مسابقات قرآن سراسری + شیوه نامه اجرایی
اعلام برنامه مسابقات قرآن در سال 1401
زاهدیان با ذكر روایتی از امام رضا (ع) در تعریف قرآن، بیان داشت: حضرت، تعریف قرآن را "كلام الله" می دانند و می فرمایند در قرآن همه چیز هست، نیاز نیست به خارج بروید، هر چه بخواهید در قرآن وجود دارد.

رئیس كانون وكلای دادگستری خراسان اظهار امیدواری كرد: این حركت شروع خوبی برای برنامه ها و مسابقات قرآنی بعدی باشد و خداوند توفیق دهد كه انس و عمل ما با قرآن توسعه یافته و تقویت شود.

گفتنی است اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن پس از ارزیابی و تایید آثار در مرحله نخست، در نهایت با شركت بالغ بر 20 نفر از وكلای كانون های دادگستری از سراسر كشور به صورت حضوری برگزار شد و در انتهای مراسم از 3 نفر از وكلای دادگستری به نام های محمد عبدی (مقام اول-كانون خراسان)، جواد مختاری (مقام دوم-كانون بوشهر) و مرتضی احمدی (مقام سوم-كانون خراسان) در رشته قرائت و 5 نفر با اسامی علیرضا فرمانی (كانون البرز)،سید محمد مهدی طباطبایی (كانون قم)،جواد باقری (كانون تبریز)،فاطمه سلیمانی (كانون قم) و عباس دهقان (كانون اصفهان) در رشته حفظ، با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۱۴/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۴۲۶