دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتوبوس های نشاط اجتماعی در مناطق محروم شیراز به حركت درآمد
 
با انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری شیراز، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سپاه فجر، بهزیستی و كانون پرورش فكری كود كان و نوجوانان فارس، 6 دستگاه اتوبوس نشاط اجتماعی وارد خیابان های شیراز شد.
اتوبوس های نشاط اجتماعی در مناطق محروم شیراز به حركت درآمد

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در مراسم امضای تفاهم نامه و رونمایی از 6 پایگاه سیار اجتماعی (اتوبوس) ویژه كودكان و نوجوانان برای رفع آسیب های اجتماعی در شیراز گفت: بحث راه اندازی اتوبوس های خدمات اجتماعی چند سالی است كه مطرح است و بالاخره امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم كه این اقد ام شهرداری قابل تقد یر است.

وی بیان كرد: در حوزه اجتماعی دستگاه های مختلفی دخیل هستند و در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، تمام دستگاه های مسئول را مورد ارزیابی قرار می دهد كه شهرداری شیراز با توجه به فعالیت های مثبت خود در زمینه كاهش آسیب های اجتماعی و ورود مسئولانه در این حوزه، رتبه اول را كسب كرده است.

اكبری با اشاره به تعدادی از وظایف قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم، اظهار كرد: یكی از اولویت های ما در دادگستری استان، حوزه آسیب های اجتماعی و جلوگیری از طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد است و با حد ود 60 مركز مشاوره خانواده و كانون وكلا در این طرح همكاری می كنیم تا مناطق محروم هم از مزایای این طرح بهره مند شوند.

این مقام مسئول به برخی از ویژگی های طرح پایگاه های سیار اجتماعی پرداخت و گفت: اولین ویژگی این طرح تیمی بودن آن است و نكته مهم دیگر این است كه روند مراجعه مردم به ما به شكل مراجعه ما به مردم تغییر كرده است.

وی افزود: عدالت اجتماعی با مساوات اجتماعی فرق دارد و این اتوبوس ها نیز بیشتر به مناطق كمتر برخوردار شهر اختصاص داده شده است و برنامه ریزی شده تا قریب به 5٠٠ هزار نفر در ٣٠ محله، تحت پوشش بسته اجتماعی كامل و تخصصی قرار گیرند.

اكبری خاطرنشان كرد: باید از همه متخصصان در حوزه های مختلف دعوت كرد تا برای خدمت رسانی به مناطق محروم و كم برخورد ار بسیج شوند تا شاهد كاهش طیف گسترده ای از چالش های اجتماعی باشیم.

گفتنی است این اتوبوس ها دارای امكاناتی نظیر كتابخانه، بازیخانه، مشاوره روان شناختی، مشاوره حقوقی، پایش جسم، نمایشگاه و سینما هستند.
بیشتر بخوانید: بازدید رییس كل دادگستری استان یزد از كانون فرهنگی صاحب الزمان (عج) یزد انتهای پیام/
منبع خبر:
میزان
   تاریخ: ۱۳:۵۳ - ۰۱/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۵۸۷