دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مشاركت فعالانه كانون وكلای یزد در حوزه مسئولیت اجتماعی قابل تقدیر است
 
مشاركت فعالانه كانون وكلای یزد در حوزه مسئولیت اجتماعی قابل تقدیر است
رییس كل دادگستری یزد گفت: حضور و مشاركت فعالانه كانون وكلای استان در حوزه مسئولیت اجتماعی به ویژه در زمینه مقابله با كرونا، كمك به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد، حمایت حقوقی از اقشار محروم را فراتر از وظایف صنفی تعریف شده این كانون است و قابل تحسین و تقدیر دانست.

غلامعلی دهشیری رئیس كل دادگستری استان یزد با بیان اینكه افتخار مدیریت و مسئولیت در هر پستی در واقع خدمت و نوكریِ مردم است گفت: وجود چنین تفكری موجبات رشد و تعالی انسان را فراهم می كند.

وی در نشست با جمعی از وكلای پیشكسوت استان یزد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قیام 17 شهریور با اشاره به نقش و جایگاه وكلا در جامعه گفت: وكیل باید كاشف حجاب قاضی از حقیقت باشد و تمام زوایای مغفول و پوشیده پرونده را برای قاضی روشن كند تا امكان احقاق حق و اجرای عدالت آسان شود و اگر این جایگاه به معنای واقعی تحقق پیدا كند، بسیاری از مسائل حوزه وكالت هم حل خواهد شد.

وی با تجلیل و تقدیر از زحمات مؤسسان و بنیانگذران كانون وكلا در استان یزد اظهار داشت: تشكیل كانون وكلا در استان یزد دستاوردهای بسیاری را برای مردم استان و به ویژه جامعه وكلای و حقوقی استان به همراه داشت.

دهشیری تصریح كرد: كانون وكلای یزد اكنون به نهال تنومندی تبدیل شده است كه باید با استفاده از تجربیات بزرگان و پیشكسوتان این حوزه آن را بیش از پیش تقویت كرد.

وی با بیان اینكه داشتن روحیه قدردانی مظهر یكی از خصلتهای خداوند است افزود: هیات مدیره كانون وكلای فعلی باید قدردان زحمات و تلاش های صورت گرفته در ادوار گذشته بوده و تمام تلاش خود را جهت حفظ دستاوردهای موجود و ارتقاء آن به كار گیرند.

عالی ترین مقام قضائی استان حضور و مشاركت فعالانه كانون وكلای استان در حوزه مسئولیت اجتماعی به ویژه در زمینه مقابله با كرونا، كمك به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد، حمایت حقوقی از اقشار محروم را فراتر از وظایف صنفی تعریف شده این كانون است و قابل تحسین و تقدیر دانست.

رئیس كل دادگستری استان یزد بر لزوم توجه كانون وكلای استان به بحث آموزش بالاخص آموزش كاراموزان تاكید كرد و گفت: توجه به این مقوله ثمرات بسیاری برای مردم استان و دفع مظلمه رابه همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینكه رمز موفقیت كانون وكلا تعامل با دستگاه قضا است افزود: دستگاه قضا، دستگاه حاكمیتی است و با قدرت و قوت برنامه های خود را در دوران تحول بدون توجه به حاشیه سازی ها ادامه می دهد.

دهشیری در تبین امكان برخی رفتارها بعد از خروج از مسئولیت ها تصریح كرد: هیچ كار و مسئولیتی بدون نقص و عیب نیست اما باید به دنبال شناخت و رفع كاستی ها و كوتاهی ها بود.

رئیس كل دادگستری استان با اشاره به ثمره شیرین وجود اتحاد، تعامل و همدلی بین مسئولین استان اظهار داشت: استان در حوزه امنیت سرمایه گذاری جایگاه نخست كشور را كسب كرده كه این نمونه ای از تعامل و توانایی مدیران و همراهی مردم استان یزد است كه در هر زمینه ای كه اراده به حضور كرده اند جزو برترین ها بوده اند.
منبع خبر:
موج
   تاریخ: ۱۲:۰۴ - ۱۸/۰۶/۱۳۹۹   بازدید: ۴۸۷