دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسائل مشترك بین وكلا و دستگاه قضایی آسیب شناسی می شود
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: در دوران تحول قوه قضاییه باید با اصلاح امور، شرایط را برای خدمت به مردم و تحقق هدف مقدس احقاق حق و بسط عدالت هموار كرد.
مسائل مشترك بین وكلا و دستگاه قضایی آسیب شناسی می شود «مجید فرهمندزاده» در جلسه با رئیس كانون وكلای یزد، اظهار كرد: پس از نشست مشترك شورای معاونین دادگستری با هیئت مدیره كانون وكلای دادگستری استان یزد، مقرر شد مسائل مشترك در یك كارگروه اختصاصی طرح و پیرامون مسائل و مشكلات دو سویه بحث و تبادل نظر صورت پذیرد.

وی تصریح كرد: ماحصل همه این نشست های مشترك، باید ختم به ارتقاء خدمت به مردم، اعتلای نظام قضایی استان و گسترش عدالت در جامعه شود.

این مقام قضایی بر رعایت شأن وكلا در مجموعه قضایی استان تأكید و بیانكرد: وكلا یك بال فرشته عدالتند و در این راستا و با توجه به هدف مقدسی كه دنبال می كنند شرایطی فراهم شده تا با رعایت شأن تردد آنان در دادگستری تسهیل شود.

وی با یادآوری راه اندازی طرح «كاردكس» كه در جهت تردد وكلا با هدف حفظ شئون شغلی وكلا و دیگر مرتبطین دستگاه قضایی در هفت قوه قضاییه رونمایی شد، اظهار كرد: تلاش مجموعه قضایی استان بر تسهیل امور با تكیه بر تكنولوژی های روز است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان از نظارت بر مسائل مالی، اخلاقی و رفتاری نهاد های هم زیست با قوه قضاییه خبر داد و گفت: كانون وكلا یك نهاد مستقل غیر دولتیِ خودگردان است و از این جهت باید این نهاد خود بر مجموعه تحت امر خویش نظارت داشته باشد، اما از آنجا كه هم زیستی این نهاد با مجموعه قضایی، موجب توقع مردم شده و هرگونه لغزش و خطایی به نام مجموعه قضایی نیز نوشته می شود، نظارت بر مسائل مالی، اخلاقی و رفتاری این قشر از سوی مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری نیز صورت می پذیرد.

وی با اشاره به درخواست مجموعه وكلا برای مشاركت در نشست های قضایی و بهره مندی از ظرفیت علمی دادگستری، این حركت را به فال نیك گرفت و گفت: با همكاری معاونت منابع انسانی دادگستری همانگونه كه در نشست های تخصصی نقد رأی یك بخش ویژه برای وكلا دیده شد، برنامه ای برای مشاركت بیشتر وكلا در نشست های علمی نیز در نظر گرفته می شود.

وی ابراز كرد: آموزش، نیازی است كه هیچگاه از انسان ساقط نمی شود و بدون تردید هرچه سطح علمی مجموعه قضایی و وكلا و كارشناسان افزایش یابد در تحقق عدالت و اتقان آراء تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، فرهمندزاده گفت: نشست های مشترك، نقش به سزایی در ارتقاء امور مرتبط دارد لذا با هدف بررسی مصوبات جلسات مشترك قبل و همچنین نقد و بررسی مسائل مرتبط روز، نشست های مشترك به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۲۵ - ۰۵/۰۷/۱۳۹۹   بازدید: ۴۶۳