دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون رئیسی: جای تأسف دارد كه مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می افتند
 
معاون رئیسی: جای تأسف دارد كه مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می افتند
معاون رئیسی: جای تأسف دارد كه مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می افتند

ایلنا/ معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینكه قانون وسیله ای برای حفظ منافع عمومی است، گفت: جای تاسف دارد كه وقتی واژه مسئولیت در خانواده ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی ها و اختلاس های برخی آقایان می افتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز یكشنبه ششم مهرماه در همایش «قانونمداری و آرمان های دفاع مقدس» كه در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باید اعتراف كنیم بعد از 40 سال نتوانستیم ادبیات دفاع مقدس را آن طور كه باید و شاید به نسل جدید منتقل كنیم.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یك دانشگاه تمام عیار برای نسل های آینده انقلاب است و بر ما واجب است سیره زندگی و ادبیات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل كنیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینكه آرمان های دفاع مقدس واژه هایی است كه باید برای نسل جوان معنی شود، توضیح داد: گاهی واژه های از راه اصلی منحرف شده و راه دیگری برای ادامه مسیر پیدا می كند.

وی با بیان اینكه ایثار امروز به شكل دیگه ای در جامعه قابل مشاهده است، اضافه كرد: امروز مدافعان سلامت در جبهه مقدم سلامت ایستاده اند و وقتی چندین ماه است خانواده خود را ندیده اند یعنی در مسیر بسیج در حركت هستند.

این مسئول با تاكید بر نقش بسیج در جامعه اظهار كرد: كسی كه به صورت تمام و كمال از ولایت فقیه تبعیت می كند بسیجی واقعی است و مدار حركت یك بسیجی باید فرامین رهبری باشد.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به مفهوم كلمه حزب الله یادآور شد: كسی كه به قانون عمل می كند حزب اللهی واقعی است؛ خود قانون نیز كلمه مقدسی است، قانون نماد مردم سالاری دینی است.

وی بیان كرد: قانون وسیله ای برای حفظ منافع عمومی است، وسیله ای است برای رفع تزاحم میان خواست ها و حقوق آحاد مردم ؛ در واقع قانون برای مقابله با سلطه جویی و خود محوری تعریف شده است.

این مقام مسئول در ادامه به قانون مداری رزمندگان در طول دفاع مقدس كه یكی از آن ها آراستگی ظاهر رزمندگان بود اشاره كرد و یادآور شد: شهید صیاد از جمله فرماندهان وقت شناس بود و از او می توانیم در مبحث وقت شناسی درس بگیریم، همچنین مسئولیت پذیری از دیگر صفات افراد در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی ضمن محكوم كردن اقداماتی همچون سو استفاده برخی از جایگاه مدیریتی خود و اختلاس و دزدی ها، اظهار كرد: جای تاسف دارد كه وقتی واژه مسئولیت در خانواده ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی ها و اختلاس های برخی آقایان می افتند، اما این ها دلیل بر این نیست كه ما هم می توانیم دزدی و اختلاس داشته باشیم.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با بیان اینكه هر چه مقام بالاتر باشد مسئولیت سنگین تر بر دوش افراد خواهد بود، افزود: در زمان جنگ امكانات، خوراكی، غذا، چادر و پتو به اندازه و مساوی میان رزمندگان و فرماندهان توزیع می شد. امروز اگر در مدیریت كشور بعد از 40 سال بتوانند 10 درصد از مسئولیت پذیری زمان جنگ را داشتند هیچ یك از این مشكلات را نخواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به اینكه حساسیت نسبت به بیت المال از دیگر صفات رزمندگان و فرماندهان زمان جنگ بوده است، ادامه داد: این در حالی است برخی از موارد برای نسل جوان خنده دار است.

وی ، ادامه داد: نمی توانیم مثل آن روزها باشیم اما ادبیات عوض شده است و سیره زندگی ما همچون آن روزها نیست، ما امروز به وظیفه خود عمل نكرده ایم.

این مسئول با بیان اینكه متاسفانه وضعیت معیشتی مردم به شكلی در آمده است كه شرایط برای بازگو كردن رفتارهای هشت سال دفاع مقدس نیست، گفت: در روز قیامت همه در مقابل خانواده معظم شهدا شرمنده ایم، چرا كه حق آن ها از طرف نظام و مردم رعایت نشده است.

وی افزود: این روزها همه ارزش ها عوض شده است و یادمان رفته است كه هر چه داریم از شهدا و ایثارگران داریم، گاهی به نام آزادی و گاهی به نام چیزهای دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارزش های نظام را زیر سوال می بریم.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به اینكه این میزها به كسی وفا نمی كند، اظهار كرد: تمام نهادها در جای خود مسئول هستند و با تا سرحد توان وقت بگذارند و فعالیت ها را به درستی پیش ببرند.

این مسئول یادآور شد: برای مثال در حوزه وكالت امروز برخی اصلا صلاحیت وكالت ندارد، ما به هیچ وجه مایل نیستیم كه در حوزه كانون وكلا دخالت كنیم اما حق نظارتی كه قانون برای ما در نظر گرفته است را حتما انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به مشكلاتی كه توسط برخی وكلا به دستگاه قضایی گزارش شده است، ادامه داد: 30 درصد كانون وكلا ایثارگران هستند در حالی كه برخی از وكلا در مسیر انقلاب حركت نمی كنند، ما نمی خواهیم كانون وكلا را در برابر قوه قضایی قرار دهیم اما بدون شك با آن ها برخورد جدی خواهیم داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
منبع خبر:
آخرین خبر
   تاریخ: ۱۳:۲۰ - ۰۶/۰۷/۱۳۹۹   بازدید: ۵۰۸