دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی
 
تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: اكنون 2188 وكیل دادگستری در 37 دفتر راهنمایی و مشاوره در مجتمع های قضایی فعالیت دارند و این وكلا روزانه حدود هفت هزار خدمات مشاوره و راهنمایی حقوقی رایگان به مردم ارائه می دهند.
ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی تهران - ایرنا - رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: اكنون 2188 وكیل دادگستری در 37 دفتر راهنمایی و مشاوره در مجتمع های قضایی فعالیت دارند و این وكلا روزانه حدود هفت هزار خدمات مشاوره و راهنمایی حقوقی رایگان به مردم ارائه می دهند.

جلیل مالكی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا با تاكید بر خط مشی هیئت مدیره جدید كانون وكلای دادگستری مركز مبنی بر افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد وكالت افزود: اولین اقداماتی كه در حوزه افزایش اعتماد عمومی مردم انجام شد، تقویت اداره معاضدت كانون وكلای دادگستری بود كه با توجه به نقش مهمی كه اداره معاضدت در كمك به مردم برای حل مشكلات حقوقی و حل پاره ای از دعاوی اشخاص نیازمند دارد، مقرر شد كه حوزه های فعالیت اداره معاضدت گسترش یابد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده، افرادی كه نیازمند وكیل معاضدتی هستند، خدمات حقوقی راگان دریافت كنند. اكنون نیز به طور مستمر و روزانه این اقدامات توسط همكاران مجرب ما انجام می شود.

مالكی با اشاره به تفاهم نامه های مشترك با نهادها و سازمان های مختلف با هدف خدمت رسانی به مردم، افزود: برای ارائه خدمات معاضدتی به مردم، با سازمان هایی كه ارتباط مستقیم با افراد كم درآمد دارند، تفاهم نامه های همكاری منعقد شده است.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز اضافه كرد: كمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، نیروی انتظامی، كرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی از جمله سازمان ها و نهادهایی هستند كه به موجب تفاهم نامه ها، خدمات گسترده معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان زیرمجموعه آنها ارائه می شود و این خدمت رسانی رو به گسترش است.

مالكی گفت: در دادگاه های اطفال نیز همكاران زیادی به عنوان وكیل معاضدتی یا ارائه خدمات مشاوره ای مستقر هستند و روزانه خدمات رایگان ارائه می دهند.

رئیس كانون وكلای دادگستری مركز اظهارداشت: اخیرا با معاونت امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری نیز تفاهم نامه ای در راستای انجام خدمات حقوقی و معاضدتی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: اقدام دیگری كه مد نظر كانون وكلای دادگستری در دوره جدید است، ایجاد كلینیك حقوقی در اداره معاضدت است كه به نحو تخصصی به ارائه خدمات حقوقی پرداخته شود.

دادسرای انتظامی كانون وكلا خط مقدم جبهه سلامت نهاد وكالت است
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با اشاره به تقویت دادسرا و دادگاه انتظامی وكلا در راستای افزایش اعتماد عمومی افزود: اعتقاد داریم دادسرای انتظامی كانون وكلا خط مقدم جبهه سلامت نهاد وكالت است.

وی ادامه داد: دادسرای انتظامی وكلا در راستای وظیفه ذاتی خود بدون اغماض به تخلفاتی كه توسط معدودی از وكلا در جامعه وكالت رخ می دهد، رسیدگی خواهد كرد و در این زمینه با رعایت اصل نفوذناپذیری و دقت و قاطعیت در رسیدگی سلامت نهاد وكالت را تضمین و در نتیجه از یك سو باعث تقویت سلامت نهاد وكالت و از سویی دیگر موجب ارتقای اعتماد عمومی مردم به نهاد وكالت می شود.

مالكی اظهار داشت: سال گذشته حدود یكهزار پرونده در شعبات دادگاه انتظامی كانون وكلای دادگستری مركز ثبت شده كه از میان 587 پرونده مختومه شده، برای 236 وكیل توبیخ به صورت درج كتبی در روزنامه رسمی حكم صادر شده است، همچنین12 وكیل محرومیت دائم و ابطال پروانه و 28 وكیل تنزل درجه دریافت كردند و برای 113 وكیل حكم برائت صادر شده است.

برچسب ها
- حقوقدان
- اختصاصی ایرنا
- كانون وكلای دادگستری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۰۵ - ۱۴/۰۷/۱۳۹۹   بازدید: ۴۲۵