دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صورتجلسه سوم تا ششم هیات مدیره دوره سی و دوم كانون وكلای دادگستری مركز
 
صورتجلسه سوم تا ششم هیات مدیره دوره سی و دوم كانون وكلای دادگستری مركز
سومین جلسه هیأت مدیره سومین جلسه هیأت مدیره دوره سی ودوم كانون وكلای دادگستری مركز در ساعت ٠٩:٢٠ روز سه شنبه ١٤٠١/٠٨/٠٣با ریاست جناب آقای صفادوست و حضور خانم بهنامی و آقایان شاه محمدی، نظری، حبیب زاده مؤمن، صدری خانلو، یاراحمدی، فرحناكیان، طالع، قاسمی عهد، پاشاامیری، امینی، فارسانی، سرداری زاده، حسینی، كریمی لاریمی و عبدالهی لاشكی تشكیل شد.

پیش از دستور

آقای صفادوست نسبت به اعلان فراخوان جهت داوطلبان عضویت در اركان و كمیسیون و قرار گرفتن آن در سایت كانون با پیگیری نواب رئیس تصریح فرمودند. در مورد تعیین سریع تر رابطین كانون مركز با مراجع مرتبط و كمیسیون روابط قوا تأكید كردند. انتخاب دو نماینده جهت شورای اجرایی اسكودا مورد توجه قرار گرفت.

آقای دكتر شاه محمدی گزارشی از وضعیت مالی كانون ارائه نمودند.

آقای طالع مراتب آمادگی همكاری خود و دیگر اعضای هیأت مدیره را با هیأت رئیسه اعلام كردند. ایشان ابراز امیدواری كردند كه تبصره ماده ٤٨ قانون آیین دادرسی كیفری اصلاح شود. نسبت به حساسیت انتخاب اعضای كمیسیون روابط قوا تأكید نمودند. ابراز امیدواری كردند كه با وسعت بیشتر الكترونیكی شدن در محاكم قضایی سطح كشور سهم كانون، متعاقباً درآمدهای كانون ها بیشتر شود.

آقای نظری نسبت به گزارشی وضعیت مالی كانون مركز توضیحاتی ارائه نمودند.

آقای پاشاامیری كارگروهی جهت كارآمدتر شدن كمیسیون ها و حساسیت بیشتر بر ایجاد روند صحیح تر و فضیلت سالاری در اركان صحبت كردند.

آقای حبیب زاده مؤمن، درمورد برنامه محور نمودن و هدفمند كردن امور برای اداره كانون تأكید داشتند.

آقای لاریمی قدردانی از هیأت مدیره قبلی و تغییر ساعت جلسات هیأت مدیره و تفویض اختیارات هیأت مدیره به اركان و كارگروه ها و اخذ نظر از همكاران وكیل و تسهیل ورود همكاران به مراجع قضایی پیشنهاد دادند.

آقای سرداری زاده خرید گیت برای تسهیل ورود همكاران به مراجع قضایی را هزینه بر دانستند.

آقای طالع به جای گیت، پیشنهاد استفاده از باركدخوان را دادند.

آقای صدری خانلو پیشنهاد كارگروه برای اصلاح آیین نامه های داخلی كانون داشتند. همچنین پیشنهاد تشكیل كارگروهی جهت اصلاحات و پیشنهادات راجع به آیین نامه ١٤٠٠ را مطرح نمودند.

آقای یاراحمدی از مشكلات ضرورت حضور كارآموزان شهرستان برای آزمون انفورماتیك در تهران صحبت كردند.

دستور اول: اعلام اسامی پذیرفته شدگان كارآموزی سال ١٤٠٠

مجموع پذیرفته شدگان در در دو استان تهران و سیستان و بلوچستان در دو سهمیه عادی و ایثارگری ٢٣٣٥ نفر می باشند. در مورد نحوه پذیرفته شدگان توضیحاتی ارائه نمودند.

مصوبه: هیأت مدیره پس از بحث و تبادل نظر موضوع دستور اول با قید اعلام رتبه بر اساس قانون با ١١ رأی موافق و مخالفت جناب آقای قاسمی عهد به جهت عدم تطبیق با روال گذشته تصویب گردید.

آقایان نظری و فرحناكیان در پاسخ به پرسش جناب آقای فارسانی مطابقت با مقررات و صحت نتایج اعلامی سازمان سنجش را مورد تأیید قرار دادند.

دستور دوم: پیگیری مشكلات قضایی چند تن از همكاران

آقای سرداری زاده نسبت به پیگیری این دستور جلسه هم از جنبه قضایی و هم از جنبه رفاهی برای حمایت خانواده آن ها اعلام نظر نمودند.

آقای فارسانی نیز ضمن تأیید مراتب فوق و محكوم و مذموم بودن حبس و محدودیت وكلا در اقدام وكالتی ایشان و لزوم حمایت كانون وكلا از وكلا در این مورد و مذاكره و تعامل با مسئولین در این خصوص پیشنهاد دادند. اولاً) گزارش اداره حقوقی و كارگروه های قبلی از حمایت از وكلا شنیده شود. ثانیاً) همكارانی كه قبلاً با مشكل مواجه شده اند و یا خانواده شان دعوت و انتظارات و پیشنهادهایشان شنیده و اقدام شود. ثالثا) حمایت مالی و تعیین حقوق ماهیانه از وكلای مبحوس یا معلق یا ممنوع الوكاله به دلایل خاص تا رفع مانع شود. رابعاً) كارهای وكالتی محوق و غیره ایشان پیگیری و انجام شود. توسط سایر همكاران و كارگروه مطروحه و مستمر پیگیر امور آن ها باشد. خامساً) ریاست محترم یا نواب و نماینده كانون حتما در جلسات برای حمایت حضور داشته باشند. سادساً) همكاران محترم جوان اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند و همانند پیشكسوتان فعالیت حقوق بشری و امنیتی خود را تبلیغ یا نشر در فضای مجازی نكنند.

آقای قاسمی عهد تقاضای راهكار عملی نمودند.

آقای طالع در تأیید صحبت های آقای سرداری زاده و سوابق صحبت كردند.

آقای امینی به ضرورت تفكیك مشكلات قضایی همكاران به خصوص در صورت عدم توجه به هشدار كانون وكلا و ایجاد مشكل قضایی برای خودشان تأكید كردند.

مصوبه اول: هیأت مدیره پس از بحث و تبادل نظر موضوع «تشكیل كارگروه سه نفره اعضای هیأت مدیره برای مدت یك سال در مورد مشكلات قضایی همكاران با اختیار استفاده از سایر همكاران مؤثر و ارائه گزارشی از عملكرد و پیشنهادات راجع به نوع و نحوه حمایت به هیأت مدیره» به اتفاق آراء تصویب نمودند. آقایان صدری خانلو، حبیب زاده مؤمن (به عنوان دبیر) و خانم بهنامی به اتفاق آراء به عضویت این كارگروه انتخاب شدند.

مصوبه دوم: از آنجایی كه ملاحضه می گردد در پرونده های صدور، بعضاً پاسخ وزارت اطلاعات در خارج از مهلت اعلام و یا پاسخ واصله مبهم و نظر هیأت مدیره را تأمین نمی نمایند، مقرر گردید فروض مختلف پاسخ های واصله در كارگروه متشكل از آقایان نظری، پاشاامیری (به عنوان دبیر كارگروه)، شاه محمدی و یاراحمدی مطرح و رویه واحدی برای هر یك مورد پیش بینی و راهكارهای لازم مورد بررسی و ظرف ٢ هفته ارائه گردد.

دستور سوم:پرونده های صدور، انتقال و سایردرخواست ها

- هیأت مدیره به صورت غیر علنی به پرونده های متقاضیان صدور و انتقال رسیدگی نمود.

(جلسه در ساعت ١٣:٢٠ به پایان رسید.)

دبیرخانه هیات مدیره

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز

چهارمین جلسه هیأت مدیره

چهارمین جلسه هیأت مدیره دوره سی ودوم كانون وكلای دادگستری مركز در ساعت ٠٩:٠٠ روز یك شنبه ١٤٠١/٠٨/٠٨با ریاست جناب آقای صفادوست و حضور خانم بهنامی و آقایان شاه محمدی، نظری، حبیب زاده مؤمن، صدری خانلو، یاراحمدی، فرحناكیان، طالع، قاسمی عهد، پاشاامیری، فارسانی، سرداری زاده، حسینی، عبدی و عبدالهی لاشكی تشكیل شد.

اعضای غایب: آقایان امینی.

پیش از دستور

آقای پاشاامیری در مورد لحاظ صلاحیت ها و عدم جناح بندی صنفی در انتخاب اعضاء اركان و كمیسیون ها تأكید كردند.

آقای یاراحمدی در مورد ایراد ارجاعات شكایات توسط احدی از دادیاران محترم مطالب بیان و اعلام داشتند با توجه به عدم انتخاب دادستان جدید ارجاع توسط دادیار مربوطه تصریح قانونی وجود ندارد، لذا شایسته است ریاست كانون دستور توقف ارجاعات در دادسرا را تا انتخاب دادستان محترم صادر فرمایند. انتخاب نواب رئیس متأسفانه با تأخیر مواجه گردیده است، و كارهای همكاران معطل باقی مانده لذا با توجه به تخصص گرائی نسبت به صدور ابلاغ احكام نواب رئیس كمیته های «الف» و «ب» اقدام گردد.

آقای صفادوست توضیحات لازم را ارائه نمودند و تسریع در انتخاب دادیاران و دادستان انتظامی را تاكید كردند.

آقای شاه محمدی در مورد ضرورت انتخاب هرچه سریع تر رئیس اداره معاضدت تأكید داشتند.

آقای حبیب زاده مؤمن در مورد كارهای صورت گرفته در كارگروه در خصوص پیگیری موضوع همكاران بازداشتی گزارشی ارائه نمودند.

آقای صدری خانلو: اولاً باید سریع اركان از جمله دادستان انتخاب شوند. ثانیاً وفق قسمت آخر ماده ٦١ معاونان دادستان امكان انجام وظایف دادستان را دارند.

دستور اول: بررسی پیشنهاد اصلاح آیین نامه داخلی نحوه تشكیل و اداره كمیسیون های كانون وكلای دادگستری مركز

آقای رضایی (هماهنگ كننده امور كمیسیون ها) درمورد تعدد و تنوع كمیسیون های كانون كه منجر به تصویب دو آیین نامه داخلی شده صحبت كرده اند. ایشان از ایرادات و مشكلات این آیین نامه ها در اداره كمیسیون های كانون مطالبی را بیان نمودند.

جناب صفادوست تاكید كردند قرار نیست شخصی یا اشخاصی بدون علاقه و انگیزه عضو كمیسیونی گردند.

آقای رضایی گفتند كه برای تدوین این آیین نامه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

آقای فرحناكیان گفتند كه اگر قرار باشد كه این آیین نامه نحوه تشكیل كمیسیون ها هم تغییر كند انتخاب اعضای كمیسیون ها بر اساس آیین نامه فعلی می بایست تصمیم گیری شود.

آقای طالع ما برای امور كمیسیون ها دو آئین نامه داریم، یك: آئین نامه داخلی نحوه تشكیل اداره كمیسیون های كانون مصوب ١٣٩٣/١١/١٩ و دو: آئین نامه نحوه انتخاب اعضای كمیسیون های كانون مركز كه دستور امروز آئین نامه داخلی نحوه تشكیل اداره كمیسیون های كانون می باشد.

با توجه به توضیحات جناب رضایی كه بیشتر اصلاح ساختاری این آئین نامه هاست، ضروری است در فرصت مقتضی و قبل از تعیین اعضای كمیسیون ها گزارشی كاملی از سوی كارگروه قبلی تهیه و سپس اتخاذ تصمیم گردد.

آقای حسینی گفتند كه باید ساختار جدید صورت گیرد و سپس نسبت به اصلاح آیین نامه، موضوع در دستور جلسه مطرح گردد.

آقای صدری خانلو گفتند: كه ضرورت اصلاح مشخص گردد و سپس تشكیل كارگروه مورد رأی گیری قرار گیرد.

آقای قاسمی عهد درمورد پیشنهاد عدم عضویت همكاران بیش از دو دوره متوالی اظهاراتی داشتند و نظر به اصلاح آئین نامه در این بخش را نیز مطرح نمودند.

آقای فارسانی به ضرورت اصلاح آیین نامه انتخاب اعضای كمیسیون ها و آیین نامه اداره جلسات توجه دادند و رعایت تقدم و تأخر اصلاحات این دو آیین نامه را ضروری دانستند.

آقای شاه محمدی و آقای عبدی بر تعیین اعضاء كمیسیون مطابق رویه جاری و تعیین كارگروه برای اصلاح این آیین نامه ها نظر داشتند.

آقای عبدالهی لاشكی انتقاد آقای رضایی مبنی بر كم اثر بودن كمیسیون آموزش را وارد ندانستند.

آقای حبیب زاده مؤمن با تغییر آیین نامه های موضوع دستور جلسه مخالفت كردند؛ زیرا صحبت های آقای رضایی را آسیب شناسی دانستند و ایشان هیچ موردی ضرورت بر تغییر مواد مشخص آیین نامه ها را بیان نكردند.

آقای قاسمی عهد از آقای رضائی خواستند، كه مشخص نمایند اشخاص عضو اركان ها در چهار دوره گذشته و اشخاص مشترك و عضو در این چهار دوره را مشخص گردد.

مصوبه: مقرر گردید كه آقایان رضایی و دیگر اعضا با كارگروه آقایان كامیار، اشرافی، نقره كار و حبیبی نسبت به ارائه گزارشی از كار خود به عنوان هماهنگ كننده امور كمیسیون ها و كارگروه در خصوص موارد اصلاحی تا 16 آبان 1401 نسبت به گزارشی از كارهای محوله اقدام نمایند.

دستور دوم: استماع گزارش نمایندگان كانون در شورای اجرایی اتحادیه

آقای عسكری راد به عنوان احدی از نمایندگان اقدام به ارائه گزارش نمودند. در ابتدای توضیحاتی در مورد سوابق و ساختار اسكودا ارائه كرده اند. سپس درمورد رویكردها در اداره و اصلاح اساسنامه اسكودا نظرات خود را بیان كردند و ظاهراً گزارشات ارائه شده سابق ایشان در مورد اسكودا به استحضار هیأت مدیره وقت نرسیده است.

مساعدت های نمایندگان كانون مركز جهت برگزاری آزمون 1400 با اضافه شدن عناوین درسی جدید را توضیحاتی ارائه نمودند. چهل حوزه تخصصی درمورد كارگروه و شیوه نامه وكالت تخصصی تعریف شده و در اجلاس بوشهر ابلاغ گردید.

ایشان تاكید داشتند كه پروانه وكالت تخصصی می بایست توسط كانون وكلا صادر گردد و نباید با آموزش مركز تخصصی آموزش كانون وكلا خلط گردد.

در مورد نحوه تشكیل مؤسسات حقوقی نیز شیوه نامه ای توزیع و ابلاغ گردیده است.

آقای اشرافی نیز به عنوان احدی دیگر از نمایندگان اقدام به ارائه گزارش نمودند. شورای اجرایی را به عنوان هیئت مدیره اسكودا است. سایر كانون ها به نمایندگان كانون مركز در شورای اجرایی اتحادیه همیشه لطف و توجه داشتند. توضیحاتی درمورد سابقه اجرای وكالت تخصصی ارائه دادند. برای 8 رشته قرار است پروانه وكالت تخصصی صادر گردد و مقرر گردیده است. 12 رشته بدان اضافه شود.

آقای یاراحمدی در مورد علت گزاف بودن هزینه های دوره های پروانه وكالت تخصصی توضیح خواستند.

آقای اشرافی نسبت به منصفانه تر كردن هزینه ها توضیح دادند.

آقای فرحناكیان درمورد نحوه بهتر ارائه گزارش نمایندگان كانون در اسكودا از جناب آقای عسكری راد ارائه توضیح و طریق خواستند كه ایشان نظر خود را بیان نمودند.

آقای عبدی متذكر شده اند كه هزینه های اخذ پروانه وكالت تخصصی همچنان برای وكلای جوان را گزاف دانسته اند.

آقای شاه محمدی در مورد امكان همكاری سایر كانون ها با دانشگاه كانون مركز برای دوره های آموزش تخصصی وكالت پرسشی كردند كه جناب اشرافی توضیحاتی را ارائه نمودند.

آقای عبدی متذكر شدند كه هزینه های اخذ پروانه وكالت تخصصی هم چنان برای جوانان گزاف است. چه اینكه با اعتراض همكاران این هزینه به نحو چشمگیری كاهش یافته و این حكایت از فقدان مبنای منطقی در تعیین هزینه ها دارد. لازم است در كنار تخصصی شدن وكالت در اندیشه تقویت بازار وكالت تخصصی باشیم. ضمناً مجدداً و برای بار چندم تقاضا می كنم ضرورت وجود سه سال سابقه پایه یك برای عضویت در كمیسیون ها لغو گردد.

آقای سرداری زاده خواستار تجدید نظر و افزایش در تعداد حق رای كانون مركز در شورای اجرایی اسكودا شدند.

آقای پاشاامیری خواستار در جریان قرار گرفتن اعضای محترم هیأت مدیره كانون مركز در مورد نحوه انتخاب ریاست دانشگاه كانون وكلای مركز شدند.

آقای صفادوست نسبت به نحوه هماهنگی نمایندگان كانون مركز با نظر هیأت مدیره كانون مركز توضیح خواستند كه جناب عسكری راد رویه معمول را توضیح دادند.

در ادامه آقای عسكری راد در مورد تصویب اصلاح آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال كانون وكلای دادگستری توضیح و گفتند كه گوش شنوا همیشه در قوه قضائیه وجود داشته و دارد. نظر به اجرا آئین نامه و تعامل با قوه قضائیه دارم. اینجانب در پیش از دستور هیأت عمومی اسكودا مورخ ٢٥/٠١/١٤٠١ بابت سخنرانی های تند دكتر كوشا پیشنهاد استعفای ایشان را كردم و گزارش خود را به كانون مركز ارائه نمودم. در مورد نحوه ی برگزاری آزمون استدلال حقوقی كردیم كه مورد قبول واقع شد. در مورد هزینه های دریافتی از كارآموزان ضرورت اتخاد رویه مشترك كانون های سطح كشور مورد نظر دانستند. اعلام نمودند استقلال كانون وكلا دوستانه به دست آمده و دوستانه هم باید حفظ شود.

آقای عبدالهی لاشكی اظهارات آقای عسكری راد نسبت به دكتر كوشا و اظهار نارضایتی آقای داروچی را مورد تأیید قرار دادند و در خصوص انتخاب اركان، و دادستان محترم انتظامی و اداره معاضدت، باید فرا جناحی عمل گردد و بر اساس اصول، تجربه، تخصص، امانت و پاك دامنی، انتخابات صورت گیرد.

آقای اشرافی در مورد تصویب «مركز ملی آزمون اختبار» در هیأت عمومی اجلاس همدان توضیح دادند.

دستور سوم: پرونده های صدور، انتقال و سایردرخواست ها

- هیأت مدیره به صورت غیر علنی به پرونده های متقاضیان صدور و انتقال رسیدگی نمود.

(جلسه در ساعت ١٤:٢٣ به پایان رسید.)

دبیرخانه هیات مدیره

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز

پنجمین جلسه هیأت مدیره

پنجمین جلسه هیأت مدیره دوره سی ودوم كانون وكلای دادگستری مركز در ساعت ٠٩:٠٠ روز سه شنبه ١٤٠١/٠٨/١٠ با ریاست جناب آقای صفادوست و حضور خانم بهنامی و آقایان شاه محمدی، نظری، حبیب زاده مؤمن، صدری خانلو، یاراحمدی، فرحناكیان، طالع، قاسمی عهد، پاشاامیری، امینی، فارسانی، سرداری زاده، حسینی، عبدی و عبدالهی لاشكی تشكیل شد.

پیش از دستور

آقای صفادوست: ایشان، آقایان نظری و شاه محمدی حسب دعوت آقای كیانی در محل اسكودا حاضر شدند. آقای كوشا گزارشی در مورد رویه اجرایی و تصویب پذیرش آئین نامه ١٤٠٠ را در هیأت عمومی اسكودا ارائه كردند و همچنین اقدامات پیشگیرانه در قوه قضائیه توسط آقای كیانی را ارائه نمودند.

مبنی بر آنكه هماهنگی و قرارهایی با معاونت محترم حقوقی و ریاست محترم قوه قضائیه صورت گرفته و حداكثر همكاری لازم جهت اصلاح دقیق تر آئین نامه ١٤٠٠ به عمل آید.

ملاقات های با رئیس كانون سردفتران، كانون كارشناسان و حقوقی ارتش برگزار شد. قرار شد جلسات هماهنگی با كانون سردفتران و كانون كارشناسان به صورت ماهیانه برگزار شود.

آقای طالع: با توجه به اتفاقاتی كه در چندروز اخیر افتاده است از خدشه وارد شدن به وفاق و همدلی در هیأت مدیره ابراز ناراحتی كردند و نبایست اعضای هیات مدیره نامحرم باشند و تأكید كردند كه شایسته سالاری بایستی در انتخاب ها صورت پذیرد و ضروری دانستند كه صدور ابلاغ سرپرست دانشكده كانون در هیأت مدیره مطرح شود چرا كه ركن اساسی كانون وكلا هیأت مدیره می باشد و تمام تصمیمات بایستی در هیأت مدیره اتخاذ گردد.

آقای پاشاامیری: از تغییر نتیجه اراده وكلا در تعیین هیئت مدیره صحبت كردند واز همكاران خواستند به خواست هیات عمومی وكلا احترام گذاشته شود و درخواست كردند سهم خواهی ها كنار گذاشته شود. و در تعیین افراد برای اركان كانون با عقلانیت وبا نگاه فراجناحی عمل شود.

آقای فرحناكیان: در مورد ضرورت تعیین تكلیف هر چه زودتر برگزاری و زمان برگزاری آزمون 1401 كانون وكلا توسط اسكودا صحبت كردند.

آقای حبیب زاده مؤمن: در مورد ضرورت امكان بازگشت آرامش به جامعه صحبت كرده اند. جناب قاسمی عهد تعرفه های رأی گیری هیئت رئیسه را بعد از انتخاب هیات رئیسه با خود به بیرون كانون بردند. آقای صفادوست از شما به عنوان یك دوست به آنچه می خواهید بگویید در مورد وفاق عمل كنید و تصمیمات را بر مبنای شایسته سالاری بگیرید. اگر توان مقاومت به فشارهای بیرونی را دارید این میز شایسته شماست. اگر چنین اتفاقی افتاد، قطعاً در تحقق انسجام مؤثر خواهد بود و تاكنون برای خود هیچ سهمی نخواهم خواست و از آقایان قاسمی عهد و فارسانی خواستند طلب خود از دیگران را از هیئت مدیره نخواهند.

آقای امینی: برای این كه كارهای دادسرا مختل نشود در ٠٦ /١٤٠١/٠٧اختیاراتی را به یكی از معاونین تفویض كردم و در صورت جلسه ای كه ١٤٠١/٠٨/٠١ هیئت مدیره این تفویض اختیار تأیید و تصویب گردید.

آقای سردارزاده: دیگر الان ضرورت این تفویض وجود ندارد و یكی از معاونین (كمیته ب) می تواند حوزه صلاحیت تفویض شده عمل نمایند.

ضمناً آقای پوربابایی در زمان فعالیت خود در دانشگاه خوب فعالیت كرده و جانشین ایشان باید از طریق هیات امنا عمل گردد.

ازیك طرف آقای آذربایجانی، آقای بشیریه، آقای كامیار اینكه می گویند برای كمیسیون ها و نهادها و اداره های كانون آقای صفادوست در فشار هستند و همچنین آقای باقری و دكتر كامران آقایی و اباذر محبی همه كاره هستند از طرف دیگر می گویند آقای طالع همه كاره هستند و نباید این گونه عمل شود و این به نظر صحیح نیست كه در تصمیمات هیأت مدیره مداخله نمایند و البته آقای طالع عضو هیات مدیره هستند و حق این است از معاونین اداره معاضدت تقدیر لازم به عمل آید و تاكنون هم به بهترین روش اداره معاضدت را مدیریت نموده اند.

آقای نظری: به آقای صفادوست به این جهت رأی ریاست داده شد كه ایشان قول دادند میانه رویی پیشه كنند و شعار وفاق دادند اما بعداً تصمیمات ایشان به گونه دیگری گرفته شد و اعلام كردند برای تصمیم گیری تعهد داده ام و تحت فشار هستم. آیا این در شأن رئیس كانون است؟ ایشان در بحث اختیارات نواب رئیس تصمیم گرفتند كه حتی برای صنف هم عجیب است. در ادوار گذشته اشخاصی به عنوان نائب رئیس انتخاب شدند كه سابقه عضویت در هیأت مدیره را داشته اند یا در حوزه آن نائب رئیسی دارای سوابق قابل توجه بوده اند اما این دوره شخصی برای نیابت كمیته الف انتخاب شده كه كمترین تجربه را در این حوزه دارد و فقط یك دوره عضو كمیسیون كارآموزی بوده است و سابقه ای در صدور و انتقال ندارد و حتی اطلاعاتی هم در این حوزه ندارد. آیا قرار است تصمیمات بعدی هم اینگونه گرفته شود؟ درمورد دانشگاه نیز گویا به همین رویه است.

فارسانی: ظاهراً یكی دو كانون تازه تأسیس اخیراً طرحی در اسكودا مطرح كردند كه رأی هر عضو كانون مركز در اتحادیه از ٢ رأی به ١ رأی تقلیل پیدا كند. متأسفانه این مسائل ناشی از كوتاهی مدیران كانون مركز به خصوص در دو دوره اخیر هست كه ما نقش محوری و پیشرو بودنمان به عنوان كانون مركز یا كانون مادر را از دست داده ایم. همچنانكه در انتخابات الكترونیك دیگر كانون ها پیشرو شدند یا در مذاكرات با قوه عملاً نقشی نداریم. در صورتیكه اگر بخواهیم عادلانه و بر اساس قدمت، تامین بودجه اسكودا، در آمد از ثبت نام آزمون كارموزی، تعداد آرای اعضای هیأت مدیره، توانایی تعامل و مذاكره با قوا محاسبه كنیم باید همانند زمان تأسیس اسكودا، كانون مركز دارای حدود نصف كل آراء اتحادیه باشد لذا درخواست دارم این امر به طور جدی در دستور كار هیأت مدیره خودمان و مجمع اتحادیه قرار گیرد و در صورت عدم پذیرش خروج از اتحادیه یا كاهش همكاری و یا كاهش تأمین هزینه های اتحادیه و غیره اقدام نماییم. در غیرر این صورت حق كانون مركز و همكاران محترم عضو كانون وكلا تضییع می شود كه قابل قول نیست.

آقای صفادوست: ضمن تأیید فرمایشات آقایان طالع و سرداری زاده بیان كردند كه آقای پوربابایی مدرك تحصیلی لازم برای ریاست دانشگاه را نداشته اند و به همین دلیل سمت سرپرست گرفته اند.

جناب آقای پوربابایی برای این مركز علمی و كاربردی بسیار زحمت كشیده اند. موافقت گرفتیم كه سرفصل های جدید كاردانی و كارشناسی و فن بیان، آداب رفتاری، شأن وكالت تغییر نكرده است.

در مورد اعطای كارشناسی ارشد نیز ضرورت دارد. برای دوره های پودمانی جهت تخصصی نمودن وكالت آقای پوربابایی بسیار زحمت كشیدند و بهترین اساتید در حال تدریس هستند و یك تعداد عجیبی از همكاران برای این دوره ها ثبت نام كردند.

در مورد ایرادات آقای دكتر نظری گفتند: هنوز به میانه روی خود متعهد هستند و آرامش و وفاق ضرورت دارد. آقای شاه محمدی نیز عضو كمیسیون كارآموزی بوده است. وقتی توافقی بین شما و آقای شاه محمدی در یك هفته گذشته حاصل نگردید مجبور شدم شخصاً برای جریان یافتن اداره امور نیز دست به انتخاب بزند.

امروز راساً اعلام می كنم حسب اختیارات آقای شاه محمدی نائب رئیس كمیته «الف» و آقای نظری را نائب رئیس كمیته «ب» منصوب می كنم.

آقای حبیب زاده مؤمن: آقای صفادوست دربرابر من و دیگران گفتید، من به دوستان خودم تعهد دادم امروز برخلاف واقعیت چیز دیگری می گویید و نباید اجازه داد تاریك خانه ای خانه صنفی وكلا را ویران كند. در تصمیمات شایسته سالاری،تعهد و سلامت كاری را در نظر قرار دهید. شما رتبه 17 انتخابات و اكثریت دادنامه ای هستید. خواهش می كنم كمی عدالتتان را بالا ببرید.

آقای شاه محمدی: آنچه در دوره های قبلی افتاده را آقای پاشا امیری به حساب ما ننویسید. جناب حبیب زاده گروه شما دنبال جذب اعضایی برای كسب اكثریت بودید و موفق نشدید و از همه شما پیشنهاد ریاست داشتم.

اكثریت دادنامه ای واجد ایراد به هرحال قانونی است.

آقای عبدی: من گروهی و جناحی حرف نمی زنم. وضعیت این هیئت مدیره پیچیده است. من در هیچ جلسه ای غیررسمی حاضر نبودم و در هیچ گروهی عضو نیستم از طریق دادنامه وارد هیئت مدیره مسبوق به سابقه است و جناب آقای عبداللهی شما هم به دادنامه معترض هستید و هم از مزایای آن استفاده می كنید. اگر شجاعت دارید استعفا دهید یا اعتراض خود را متوقف كنید. جناب آقای صفا دوست امروز از قاطعیت شما خوشم آمد. ریاست كانون جایگاه بلندی دارند و اگر قرار باشد كه بزرگان در جایگاه ها قرار گیرند چطور می خواهید مدیر پرورش دهیم. حواشی دادنامه به ضرر كانون خوابیده بود و باید از آن گذشت. از جوانان هم بهره ببرید و جوان گرایی كنیم. ریاست كانون منتخب 10 تن از 12 تن هستند. ضمناً تقاص این 18 نفر دادنامه را پذیرفته اند. هیئت مدیره صرفاً به منافع كلان فكر كند نه منافع گروهی.

آقای عبدالهی: به اظهارات آقای عبدی كاملاً معترض بودند.به انتخاب آقایان نواب رئیس كاملاً ناراضی هستم.

آقای حبیب زاده به عنوان اخطار پیش از دستور باید بگویم دستور جلسه 24 ساعت قبل باید اعلام گردد درحالی كه دستور این جلسه ساعت ١٦ روز قبل اطلاع رسانی گردید.

آقای شاه محمدی: قبول كردند كه دستور جلسه با تاخیر اعلام گردیده است ولی با تصویب و سه عضو دستور جلسه اعلامی را قابل رسیدگی ندانستند.

آقای یاراحمدی: گفتند اقتضائات انتخابات آن است كه افراد برای منتخب شدن رایزنی نمایند و امری ناپسندی نمی باشد. انتخابات تمام شده است لزومی به تكرار مسائل گذشته نمی باشد. در انتصابات، مهم كارآمدی افراد است. اظهارات شما جناب صفادوست در مورد انتخاب نایب رئیس اول و انتخاب سرپرست دانشگاه با امر تخصص افراد تعارض دارد. درهرصورت قبل از انتخاب افراد مراتب را به هیئت مدیره منعكس فرمائید. تعجب می كنم كه اعضای محترم هیئت مدیره كه منتخب برای نهاد و اركان اعلامی فوق می باشند. با توجه به مشغله چطوری می خواهند سمت های دیگر بگیرند.

آقای طالع: اطلاعات آقای عبدی در مورد دانشگاه و انتخابات دوره سی ام صحیح نیست.

دستور جلسه

دستور جلسه اول: استماع گزارش نماینده كانون مركز در صندوق حمایت (آقای كامیار) و بررسی مصوبات شورای اجرایی اسكودا مورخ ١٤٠١/٠٧/٢٧تعیین نمایندگان كانون مركز در 5 پنل اسكودا جهت اجلاس مازندران با اكثریت آرا به تصویب رسید.

دستور دوم: استماع گزارش نماینده و كارمند در صندوق حمایت

جناب آقای حبیب زاده ایراد گرفتند كه آقای حسن زاده و دیگر نماینده كانون دعوت نشدند.

جناب آقای شاه محمدی قبول مسئولیت و عذرخواهی كردند.

مقرر شد كه در فرصت مقتضی گزارش جناب آقای حسن زاده نیز در هیئت مدیره شنیده شود.

آقای كامیار توضیحاتی در مورد صندوق حمایت و اسناد قانونی و اركان آن بیان كردند.

نمایندگان كانون نوعاً بدون هماهنگی قبلی در صندوق مطرح می شود و این به خاطر اعتمادی است كه كانون به نمایندگان خود دارد. كانون مركز بدهكارترین كانون به صندوق حمایت می باشد. در مورد نحوه اعطای وام درمورد بانك ملی به عنوان محل سپرده و ذخایر صندوق رفاه توضیح دادند. تأخیر در پرداخت سهم كانون خسارت تاخیر در قانون پیش بینی نشده است ولی از وكلا برای تاخیر در پرداخت سهم 25 درصد خسارت تاخیر قانونی پیش بینی شده است. هیئت مدیره صندوق حمایت علی رغم تصویب هیئت مدیره 31 اعطای كمك بلاعوض 10 میلیون تومانی به یكی از وكلا را اجرا نكرد.

هیئت مدیره صندوق حمایت با وقت كم گذاشتن و محافظه كاری نتوانستند به نحو لازم منابع نقدی صندوق حمایت را در برابر تورم به روش های مجاز حفظ كنند. در پاسخ پرسش آقای شاه محمدی گفتند كه صندوق ممنوعیت قانونی ورود به بیمه سلامت دارند. مقرر شد در یك جلسه جداگانه اظهارات هیئت مدیره صندوق حمایت نیز شنیده شود. سازوكار تغییر قانون، اساسنامه و آیین نامه بسیار سخت و غیرمفید است.

حبیب زاده: لازم است در راستای بحث ترافعی بودن و توجه به اقدامات و توضیحات مدیران صندوق از ایشان عودت و گزارش كار آن ها در خصوص محافظه كاری، یا شجاعت و عدم شجاعت در تصمیم گیری مدیریتی و نحوه عملكرد خود توضیح دهند.

دستور سوم: تعیین نمایندگان كانون مركز در 5 پنل اسكودا جهت همایش مازندران

حسب نامه مورخ ٠٨/٠٧/١٤٠١ اسكودا تقاضای معرفی دو نماینده برای هر كدام از 5 پنل ذیل گردیده كه به شرح زیر انتخاب گردیدند.

پنل های تخصصی:

١. آزمون و اختبار: آقایان نظری و فرحناكیان

٢. یك سان سازی امور مشترك كانون ها: آقایان دكتر امینی و طالع

٣. آسیب ها، چالش ها و راهكارهای نهاد وكالت: آقایان فارسانی و صدری خانلو

٤. انفورماتیك: آقایان دكترشاه محمدی و یاراحمدی

٥. رسانه و روابط عمومی: آقایان دكتر پاشاامیری و حبیب زاده مؤمن

جناب حبیب زاده و نظری در مورد ضرورت هماهنگ شدن راجع به دستورهای جلسه همایش مازندران صحبت كردند.

آقای طالع در مورد اهمیت و زحمات پنل ها در هیات عمومی اسكودا صحبت كردند. و به ضرورت اتفاق نظر میان اعضای هیئت مدیره در جلسات اسكودا تاكید كردند. آقای سردارزاده نیز بر این اتفاق نظر تأكید مؤكد كردند.

آقای حسینی از تداخل موضوع پنل اول و دستور جلسه مركز آزمون وكلا صحبت كردند.

(جلسه در ساعت ١٣:٣٠ به پایان رسید.)
دبیرخانه هیات مدیره

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز

ششمین جلسه هیأت مدیره

ششمین جلسه هیأت مدیره دوره سی ودوم كانون وكلای دادگستری مركز در ساعت ٠٩:٠٠ روز یك شنبه ١٤٠١/٠٨/١٥با ریاست جناب آقای صفادوست و حضور خانم بهنامی و آقایان شاه محمدی، نظری، حبیب زاده مؤمن، صدری خانلو، یاراحمدی، فرحناكیان، طالع، قاسمی عهد، پاشاامیری، امینی، فارسانی، سردار زاده، حسینی، عبدی و عبدالهی لاشكی تشكیل شد.

پیش از دستور

آقای صفادوست: پیرو گزارش آقای كامیار، قرار بر این شد آقای حسن زاده و اعضای هیأت مدیره صندوق در هیأت مدیره هفته آینده حاضر شوند. كه یك جلسه با متولیان ساختمان سعادت آباد داشته باشیم.

آقای نظری: پیشنهاد دادند كه اول یك گزارش كتبی اخذ و در اختیار اعضای محترم هیأت مدیره قرار گیرد.

آقای صفادوست: مقرر گردید از آقای علیجان پور این گزارش كتبی اخذ و در هیأت مدیره قرائت گردد.

آقای فرحناكیان: لطفاً حسب درخواست متقاضیان زمانبندی ثبت نام، ظرفیت جذب كارآموزی شهرها و اخذ مبالغ از كارآموزان زودتر تصمیم گیری شود.

آقای شاه محمدی: زمان بندی ثبت نام مشخص و آگهی شده است ولی هنوز ظرفیت جذب كارآموزی شهر و اخذ مبالغ از كارآموزان تصمیم گیری نشده است.

آقای حبیب زاده مؤمن: با تشكر از وفاق صورت گرفته بازگشت جناب نظری را به جایگاه خود تبریك گفتند. در توجه به حقوق دفاعی شهروندان و حق دفاعی وكیل با مقامات قضایی جلسه ای داشته باشیم. در ١٤٠١/٠٨/١١در سایت كانون مطلع شدم كه جناب قاسمی عهد به سرپرستی دانشگاه كانون تعیین شدند، این امر منطبق با اساسنامه و با در نظر گرفتن نظریه هیأت امنا و هیأت مدیره بایست انجام می گرفت فارغ از تأیید صلاحیت شخصی ایشان، این تصمیم برخلاف صحبت های جناب صفادوست در جلسه مورخ ١٤٠١/٠٨/٠٨بود ولی در هر صورت جهت قانع شدن اذهان هیأت مدیره آقای قاسمی گزارش كارهای گذشته را دانشكده را به بازرسین هیأت مدیره در زمان های مناسب ارائه دهند. و در این خصوص هیچ گونه تعارض در رعایت قانون نخواهیم داشت.

آقای قاسمی عهد: جهت پیگیری امین عادل احمدیان از بازداشتی های سیاسی اخیر تأكید كردند. همچنین به جای استخدام جدید، انفورماتیك كانون را تقویت گردد.

آقای صفادوست: در تأیید اظهارات آقای سردار زاده صحبت كردند و برای نمونه ابلاغ الكترونیكی اوراق قضایی دادسرا و دادگاه را بیان كردند.

آقای پاشاامیری: قبل از ورود به موضوع تعیین اعضای كمیسیون ها و سایر اركان، آئین نامه های مربوطه با توجه به نقاط ضعف و قوت موجود، اصلاح شود و برای تعیین اعضاء عجله نكنیم. در مورد سمت های بسیار مهم مثل دادستانی، حتماً باید كاندیدای مورد نظر هیأت مدیره، در جلسه هیأت مدیره حاضر شود و تا اعضاء هیأت مدیره با نگاه و افكار و برنامه های وی آشنا شوند و انتخاب مناسبی انجام گیرد.

آقای صفادوست: در مورد دادستان و معاضدت حتماً نامزدها در هیأت مدیره گزارشی خواهند داد. در مورد انتقال و صدور پروانه حسب ضرورت قبل از تغییر آئین نامه ها عمل می شود.

خانم بهنامی: حسب ١- موضوع پیگیری اعلام پذیرفته شدگان آزمون ١٤٠٠ همان موردی كه جناب آقای فرحناكیان بیان نمودند. همچنین درخواست دارم بنابر اعلام تعدادی از همكاران محترم كه به من پیام دادند در مورد وضعیت وكلای بازداشتی در سایر استان ها از اتحادیه (اسكودا) بخواهیم به این موضوع ورود كند.

آقای شاه محمدی: مراتب ثبت قانونی دانشگاه به درستی و كامل انجام نشده است و هنوز شناسه ملی دریافت نگردیده است. هیأت مدیره در صدر امور است با استفاده از تجربه آقای پوربابایی و دانش فردی شاهد گزارش های خوبی باشیم. همچنین وضعیت ابقاء و یا تغییر هیأت امنا نیز مورد تصمیم قرار گیرد.

آقای طالع: پیشنهاد دادند كه آقای پوربابایی جهت ارائه گزارشی اقدامات خود در دانشگاه در هیأت مدیره حاضر شوند.

آقای صدری خانلو: پیشنهاد دادند كه در نوشتن صورتجلسات جزئیات كمتری بیان گردد زیرا خواندن آن در جلسات بعدی وقت گیر است.

آقای صفادوست: صحبت های آقای طالع را مورد تأیید قرار دادند و پیشنهاد دادند كه امروز انتصاب آقای قاسمی عهد مورد تصویب هیأت مدیره قرار گیرد.

آقای حبیب زاده مؤمن: تسریع در گزارش انتصاب و قرار گرفتن آن در دستور جلسه امروز را ضروری ندانستند.

آقای فارسانی: نظر به این تسریع داشتند.

آقای قاسمی عهد: گزارشی از دانشگاه ان شالله در شرایط بهتری ارائه خواهد شد.

دستور اول: استماع گزارش اقدامات كارگروه پیگیری وضعیت همكاران بازداشتی

علی صدری خانلو: عضو كارگروه حمایت از حقوق وكلای بازداشت شده، بصورت مبسوط گزارش اقدامات انجام شده را به سمع و نظر هیات مدیره رساند. ایشان اظهار داشت به محض انتخاب كارگروه توسط هیات مدیره به اسامی؛ اقای دكتر بهنام حبیب زاده و خانم ریحانه بهنامی و اینجانب، سریعا كارگروه با دعوت از جناب اقای محمدرضا فقیهی یكی از همكاران تازه ازاد شده ،جلسه ای برگزار و از نحوه بازداشت همكاران در تجمع روز 20 مهرماه در جلوی كانون، اطلاعات لازم را كسب و ضمن هماهنگی ریاست محترم كانون با دادستان عمومی و انقلاب تهران، مكاتبه ای صورت گرفت و اعضای كارگروه جهت پیگیری امور بازداشت شدگان به دادستانی معرفی گردیدند كه ضمن مذاكره با معاون اول دادستان محترم جناب دكتر حسینی، ایشان دستورات لازمه جهت همكاری با اعضای كارگروه به سرپرست محترم دادسرای امنیت جناب دكتر نصیری پور صادر فرمودند. با مراجعه به دادسرای امنیت، جلسه ای با سرپرست محترم دادسرا برگزار و با تبیین وظایف كانون وكلا و نیز وكلا در كنار قوه قضاییه به منظور اجرای عدالت و دفاع از حقوق مردم ،مورد تاكید قرار گرفت و از انجایی كه در جریان اعتراضات اخیر، برخی همكاران بازداشت گردیده اند و موجب نگرانی جامعه وكالت و خانواده های انها شده است، درخواست گردید ضمن حفظ حقوق بازداشت شدگان بویژه وكلای بازداشتی، تسریعا وضعیت پرونده های انها تعیین تكلیف گردیده و موجبات آزادی انها فراهم گردد كه جناب دكتر نصیری پورریاست محترم دادسرای امنیت، با استقبال از دغدغه و احساس مسئولیت كانون وكلا ، بیان فرمودند كه اولا با انجام تحقیقات قانونی لازمه، اگر محرز شود در جریان دستگیری ها مسامحه ای صورت گرفته باشد، سریعا نسبت به اتخاذ تصمیم قانونی و ازادی دستگیر شدگان اقدام می شود و ثانیا با تكمیل مراحل تحقیقات مقدماتی، نسبت به تبدیل قرار بازداشت اقدام خواهد شد كه اخیرا با قبول تبدیل قرار بازداشت برخی از وكلای در بند، موافقت و آزاد شده اند ونیز راجع به تبدیل قرار بازداشت جناب دكتر سعید شیخ و اقای امین عادل احمدیان نیز قول همكاری و تسریع ازادی ایشان را دادند كه امیدوار است این همكاران عزیز ما هم سریعا ازاد و موجب رفع نگرانی خانواده محترم انها گردد.

در پایان اقای علی صدری خانلو سه پیشنهاد را به هیات مدیره مطرح نمودند: اول اینكه برای پیشگیری از دستگیری های احتمالی و رعایت حفظ حقوق وكلای تحت تعقیب، درصدور قرار نهایی توسط ان دادسرا، ریاست محترم كانون تسریعا جلسه ای با ریاست محترم دادسرای امنیت برگزار نمایند.

دوم اینكه بعلت تعداد مراجعات زیاد روزانه مردم به دادسرای مذكور، وكلای مدافع جهت مراجعه و ورود به دادسرا جهت پیگیری حقوق موكلین خویش با مشكلات فراوان از جمله معطلی زیاد در جلوی زندان مواجه كه به سختی امكان ورود به دادسرا را پیدا می كنند كه مقتضی است ریاست محترم كانون مكاتبه ای با سرپرست محترم ان دادسرا نموده كه مراجعات وكلا جهت ورود به ان دادسرا جهت پیگیری حقوق موكلین خویش، تسهیل گردد و دادسرا همكاری قانونی در این خصوص با وكلای دادگستری بعمل آورد. سوم اینكه با مذاكره ای كه با معاون قضایی زندان اوین جناب حمیدی صورت گرفت. حضور وكلای معاضدتی در زندان اوین جهت مشاوره به زندانیان تقویت شود .

آقای سردار زاده: این پیشنهاد برای تشكیل كارگروه، ابتدا از جمله نخست توسط من مطرح شد و فقط ناظر بر بازداشتیان فعلی نبود بلكه همكاران زندانی هم قبلی و كلیه كانون ها بود. در مورد آن ها بهتر است نسبت به مرخصی و تسریع در محاكمه و رسیدگی تأیید كردند. كه بتوانیم بیشتر به آن ها و خانواده های محترمشان خدمت نماییم.

آقای صدری خانلو: عمده بازداشتیان نیز به وكلای تبصره ماده ٤٨ قانون آ.د.ك. دارند و با توجه به نامه رئیس جمهور، نسبت به تسریع اصلاح این ماده اقدام كردند.

آقای صفادوست: پیگیری هیأت مدیره را به دو دسته جزئی و كلی تقسیم كردند. و پیگیری كل را شامل تسریع در اصلاح تبصره همین ماده دانسته اند. در مورد پیگری جزئی خواستار حمایت بیشتر از زندانیان امنیتی می باشد.

آقای سردارزاده: خواستار همكاری بیشتر دوستان كانون مركز واجد شرایط تبصره ماده ٤٨ با درخواست اعضای هیأت مدیره شدند. كه بتوانیم از امكانات آنها جهت شركت در جلسات دادگاه انقلاب و دفاع بهره مند شویم.

آقای طالع : همكاری اداره معاضدت قضایی كانون در بسیاری از مجتمع های قضایی از جمله زندان اوین وجود دارد و در دو هفته قبل بنا به اعلام مسئول زندان اوین و به دلیل آتش سوزی از حضور همكاران ما جلوگیری گردید، و نماینده اداره پیگیر این موضوع هستند، ضمناً تلاش های آقای نصرالهی و دوستان ایشان به واسطه فعالیت ایثارگرانه در حمایت از بازداشتیان قابل تقدیر است.

آقای صفادوست: جلسه ای در حضور من با سرپرست دادسرای امنیت ترتیب بدهیم كه بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

آقای حبیب زاده مؤمن: فلسفه حقوقی كیفری مجازات مجرمین واقعی است. همكاران ما جایشان در زندان نیست. قرار بازداشت یك قرار تأمین استثنایی است و استفاده آن برای همكاران ما قابل دفاع نمی باشد. و تقاضای مذاكره با مقامات قضایی جهت استفاده از قرارهای متناسب در این خصوص مورد انتظار است. همكاران دیگر در سایر كانون ها نیز توسط اسكودا مورد حمایت قرار می گیرند.

آقای عبدی: از زحمات اعضای كارگروه تشكر كردند ولی توضیحات اعضا را برای پدر آقای شیخ حاضر در جلسه كافی ندانستند. و تقاضا نمودند به طور مختصر و البته شفاف برای ایشان روشنگری شود.

آقای صفادوست: پاسخ آقای عبدی را شفاف گفتند و جزئیات كارهای صورت گرفته را مجدداً توضیح دادند.

آقای عبدی: از گزارش كارگروه از درون خوشحال شدم ولی پیگیری بیشتر مورد استدعاست تا نتیجه هم بدست آید.

آقای صفادوست: جناب آقای عبدی با خانواده بازداشتیان در ارتباط باشید و هر نوع همكاری درچارچوب قانون مورد قبول است.

خانم بهنامی: به طور مشخص اسم آقای شیخ را یادداشت كردند و دلیل تأخیر در وضعیت ایشان را نیامدن گزارش ایشان است، اعلام كردند.

آقای صفادوست: به پدر آقای شیخ اطمینان پیگیری كامل توسط كانون را دادند. تأكید مجدد به پیگیری كارگروه دادند و حفظ ارتباط با خانواده آقای شیخ را ضروری دانستند.

پدر آقای شیخ: صحبت های من را آقای عبدی بیان كردند. در بیان توضیحات خود غم را اشكبار دانستند و گفتند كه با پسرشان هفته ای یك روز تماس دارند.

دستور دوم: انتخاب اعضای كمیسیون صدور پروانه

مقرر گردید آقای امینی به عنوان رابط كانون وكلای مركز با قوه قضائیه قبول مسئولیت نمودند. نماینده در خصوص كمیسیون تعامل قوا هرچه زودتر تعین تكلیف شود.

آقایان پاشاامیری، صدری خانلو و قاسمی عهد به اتفاق آرا اعضای هیأت مدیره به عنوان اعضای كمیسیون صدور پروانه انتخاب شدند.

آقای صدری خانلو تشكر كردند و تقاضای همكاری جمعی داشتند.

آقای نظری نسبت به حساسیت كار صدور پروانه صحبت كردند و تقاضای امكان دسترسی اعضای هیأت مدیره به پروانه های صدور را داشتند.

آقای حبیب زاده نیز صحبت های آقای نظری را تأیید كردند. مقرر شد تقسیم كار داخلی كمیسیون ها انتخاب شده و به صلاحیت بازرس های كانون در نظارت به امور كمیسیون های موضوع دستور جلسه تأكید كردند.

دستور سوم: انتخاب اعضای كمیسیون نقل و انتقال

آقایان امینی، طالع، فارسانی، سردار زاده، یاراحمدی و خانم بهنامی به اتفاق آراء از سوی اعضای هیأت مدیره به عنوان اعضای كمیسیون نقل و انتقال انتخاب شدند.

دستور چهارم: بررسی پرونده های صدور، انتقال و سایر درخواست ها

- هیأت مدیره به صورت غیر علنی به پرونده های متقاضیان صدور و انتقال رسیدگی نمود.

(جلسه در ساعت ١٤:٤٥ به پایان رسید.)

دبیرخانه هیات مدیره

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۵:۲۱ - ۱۳/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۵۶۲
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
صورتجلسه هفتم تا دهم هیات مدیره دوره سی و دوم كانون وكلای دادگستری مركز  کانون وکلا دادگستری