دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معاون حقوقی رئیس جمهور: از ظرفیت وكلای متعهد داخلی در دعاوی بین المللی استفاده كنیم
 
تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهور با تاكید بر تقویت وكلای داخلی در حوزه های بین المللی، تصریح كرد: ما در دعاوی بین المللی كنار وكلای خارجی یا به جای آن ها باید از ظرفیت وكلای متعهد و متخصص داخلی استفاده كنیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور: از ظرفیت وكلای متعهد داخلی در دعاوی بین المللی استفاده كنیم تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهور با تاكید بر تقویت وكلای داخلی در حوزه های بین المللی، تصریح كرد: ما در دعاوی بین المللی كنار وكلای خارجی یا به جای آن ها باید از ظرفیت وكلای متعهد و متخصص داخلی استفاده كنیم.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان روز شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره جدید كانون وكلای دادگستری مركز با تبریك انتخاب هیات مدیره جدید كانون وكلای مركز گفت: معاونت حقوقی آمادگی كامل جهت استفاده از ظرفیت كانون وكلا در حوزه های مختلف فعالیت های حقوقی و تدوین لوایح و آیین نامه ها و نیز به منظور استقرار حاكمیت قانون، تعریف و تهیه سازكار برای سالم سازی دستگاه های اجرایی و قضایی و سایر امور حقوقی كشور را دارد. از وكلا و حقوقدانان نیز انتظار داریم فارغ از نگاه و دغدغه های صنفی هر جا نقض قانون صورت می گیرد به معاونت حقوقی جهت پیگیری منعكس كنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به درخواست برخی اعضای هیات مدیره كانون وكلا درباره ضرورت تغییر نگرش به كانون وكلا تصریح كرد: در مرحله اول باید برای تغییر نگرش جامعه و مردم به نهاد وكالت اقدام جدی از سوی همكاران وكیل صورت گیرد. باید وقتی سخن از وكالت به میان می آید شخصیت هایی در ذهن متبادر شود كه دغدغه اصلی آن ها تحقق عدالت و حاكمیت قانون و سلامت جامعه است.

دهقان ادامه داد: در كنار اصلاح و تغییر نگرش مردم نسبت به نهاد وكالت، لازم است همه با هم كمك كنیم كه نگرش مسئولان كشور نسبت به جامعه وكلا و كانون وكلا اصلاح شود. برای تغییر نگرش نظام نسبت به نهاد وكالت باید مرز وكلایی كه پایبندی به نظام و انقلاب دارند از معدود وكلایی كه عنوان وكیل را با خود همراه دارند ولی به عاملی برای بیگانگان تبدیل شده اند و رسما علیه كشور و ملت ایران با بیگانگان همراهی می كنند مشخص شود.

وی با تاكید بر توانمندی و تقویت وكلای داخلی در حوزه های بین المللی، تصریح كرد: ما در دعاوی بین المللی در كنار وكلای خارجی یا به جای آن ها باید از ظرفیت وكلای متعهد و متخصص داخلی استفاده كنیم.

در ابتدای این نشست دو ساعته حسن صفادوست رئیس كانون وكلای دادگستری مركز به بیان چالش ها و مشكلات جامعه وكالت كشور پرداخت. در ادامه نیز سایر اعضا هیات مدیره به بیان نظرات خود پرداختند.

اصلاح تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی كیفری، قانون تسهیل كسب و كار، لایحه ساماندهی موسسات حقوقی، لایحه استفاده وكلا و پزشكان از آپارتمان های مسكونی، الزامات هیات مقررات زدایی در بارگذاری پروانه وكالت، نحوه رتبه بندی وكلا و پروانه وكالت، تخصیص اعتبار حق الوكاله پرونده های تسخیری، درج روز وكیل در تقویم رسمی كشور، ساماندهی و ایجاد عدالت در بازنشستگی وكلا در كنار قضات و كارشناسان حقوقی بازنشسته، ارائه خدمات بیمه درمانی توسط صندوق حمایت وكلا، استفاده از ظرفیت وكلا در تنظیم لوایح و مقررات استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی در تقنین از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

در پایان نشست مقرر شد كمیته مشتركی جهت ایجاد تعامل، استفاده از ظرفیت كانون وكلا و حقوقدانان وكیل در تهیه و تدوین لوایح و مقررات، استفاده از پیشنهادات مفید در حوزه های مختلف حقوقی و قانونگذاری تشكیل شود.

همچنین اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز بادرویشوند معاون امور حقوقی دولت دیدار و گفتگو كردند.

برچسب ها
- معاون حقوقی رئیس جمهور
- محمد دهقان
- كانون وكلای دادگستری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۵۷ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۳۴۱