دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس قوه قضاییه: دستگاه قضایی و وكلا باید در ارتقای رضایت مردم تلاش كنند
 
عصر یكشنبه ششم آذر ماه 1401 رئیس و اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز با رییس محترم قوه قضاییه نشستی در نهاد قوه قضاییه برگزار كردند.
در دیدار هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز با رئیس قوه قضاییه مطرح شد:
رئیس قوه قضاییه: دستگاه قضایی و وكلا باید در ارتقای رضایت مردم تلاش كنند

عصر یكشنبه ششم آذر ماه 1401 رئیس و اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز با رییس محترم قوه قضاییه نشستی در نهاد قوه قضاییه برگزار كردند.
در این نشست ابتدا دكتر حسن صفادوست رئیس كانون وكلای مركز گزارشی از وضعیت كانون وكلای مركز و تعداد وكلای عضو این كانون و اوضاع كنونی مطالبی را بیان و اظهار داشتند: استقلال وكیل و استقلال قاضی دو ركن اساسی دادرسی عادلانه هستند و همه ما باید در راستای اعتلای این دو نهاد تلاش نماییم.
ایشان افزودند: كانون وكلا با دارا بودن ظرفیت علمی و تجربی كیفی و كمی اعضا ی خود می تواند در این خصوص و سایر زمینه ها با قوه قضاییه تعاملات مفیدی داشته باشد به نحوی كه علاوه بر جلوگیری از افزایش ورودی پرونده های دادگستری زمینه بهبود دادرسی سریع و دقیق فراهم گردد.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: موضوع ضرورت اصلاح آیین نامه1400 و تایید و ابلاغ آن برای كانون های وكلا امری ضروری است و اتتظار داریم این مهم در مذاكرات فی مابین به نحو مطلوب انجام پذیرد، ایشان هم چنین از اجرائی شدن پیشنهاد رئیس محترم قوه قضاییه در مورد ایجاد فضای گفتگو و شنیدن نظرات یكدیگر استقبال نمود.
در این نشست آقای دكتر شاه محمدی نائب رییس كانون مركز نیز بر حق دسترسی آزادانه كلیه شهروندان به وكیل مورد وثوق، تاكید كرد و حذف تبصره ماده 48 ق آ.د.ك كه موجب تضییع حقوق مردم و نقض دادرسی عادلانه شده و امكان دسترسی آسان و ارزان از برخی مردم را گرفته است خواستار شدند.
آقای دكتر نظری دیگر نایب رییس كانون حفظ و صیانت از حقوق بازداشت شدگان اعتراضات اخیر بویژه وكلا را خواستار شدند و بر شنیدن حرف معترضین با توجه به پیشنهاد گفتگوی چند روز قبل رییس محترم قوه قضاییه، مورد تاكید قرار داد.

در این نشست برخی دیگر از اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز نیز مطالبی را بیان نمودند.
از جمله موضوعات مهمی كه در این نشست مورد تاكید قرار گرفت مساله رعایت شان وكلا در دستگاه قضایی بعنوان یكی از بال های فرشته عدالت و از اركان دادرسی منصفانه بود، از جمله تاكید شد رعایت احترام و شان وكلا توسط ارگان های قوه قضاییه از موجبات توسعه قضایی است و یادآو ی گردید كه كانون كلا و اعضای آن نیز خود را مقید به رعایت شان قضات و كارمندان محترم قوه قضاییه می داند.
ترویج فرهنگ وكالت و مراجعه مردم به وكیل در جامعه و اجباری كردن حضور وكیل در بخش عمده ای از دعاوی از طریق ارائه لایحه قضایی و تعامل با قوه مقننه برای اصلاح قانون در این خصوص، از دیگر پیشنهادات هیات مدیره كانون مركز در این جلسه بود.
در ادامه همكاری و همراهی قوه محترم قضاییه در اصلاح سریع قانون نامناسب و غیر قابل اجرای موسوم به تسهیل صدور مجوز های كسب و كار كه زیان جبران ناپذیری به حقوق مردم و دستگاه قضایی و نهاد وكالت وارد خواهد نمود مورد تاكید واقع شد.
و در پایان از قوه قضایبه همراهی و مساعدت با مراجع ذیربط در تعیین هفتم اسفند بعنوان روز وكیل تقاضا گردید.
رئیس محترم قوه قضاییه، ضمن استقبال از این نشست، اعلام داشتند به علت اینكه از مرحله دادسرا تا دیوان عالی كشور از تجربه قضایی بالا برخوردارند ، به نقش بارز وكلا در حمایت از حقوق مردم و اجرای عدالت آگاه هستند، ایشان اظهار داشتند در هر سمت قضایی كه بوده اند برای جایگاه وكلا احترام قائل بوده و هستند و اصلاح مقررات وكالت را لازم دانسته و اعلام داشتند در مورد اصلاحات لازم در این زمینه آماده همكاری هستند. ایشان هم چنین بیان داشتند حذف تبصره ماده48ق ادك را به دولت و مجلس پیشنهاد داده اند. رییس محترم قوه قضاییه افزودند میزان رضایت مردم از قضات و وكلا قابل قبول نیست و باید هم دستگاه قضایی و هم كانون وكلا در زمینه ارتقای سطح رضایت مردم تلاش كنند.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۹:۴۶ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۳۴۰