دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حسن صفادوست، رئیس كانون وكلای دادگستری مركز در مراسم تحلیف كارآموزان وكالت مطرح كرد:در دیدارهای مختلف با مقامات نسبت به حذف تبصره ماده ٤٨ آیین دادرسی كیفری تاكید كردیم
 
به گزارش روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز، مراسم دومین تحلیف كارآموزان وكالت كانون وكلای دادگستری مركز در سال ١٤٠١ روز جمعه ٢٥ آذر ماه با حضور رئیس و نواب رئیس و اعضای هیئت مدیره كانون وكلای دادگستری مركز، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، پیشكسوتان كانون وكلای دادگستری، اعضای كمیسیون كارآموزی و ...
با حضور برگزیدگان آزمون اختبار كانون وكلای دادگستری مركز و برخی مدیران كانون وكلای دادگستری مركز

مراسم دومین تحلیف تعداد ١٩٣ نفر ازكارآموزان وكالت در سال ١٤٠١ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز، مراسم دومین تحلیف كارآموزان وكالت كانون وكلای دادگستری مركز در سال ١٤٠١ روز جمعه ٢٥ آذر ماه با حضور رئیس و نواب رئیس و اعضای هیئت مدیره كانون وكلای دادگستری مركز، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، پیشكسوتان كانون وكلای دادگستری، اعضای كمیسیون كارآموزی و جمعی از وكلا در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. از این روز تعداد ١٩٣ كه اختبار را پشت سر گذاشتند، رسما وكلای كانون وكلای دادگستری مركز شدند و با پوشیدن ردای وكالت و ادای سوگند، در عرصه دفاع كار خود را شروع كردند.
در دیدارهای مختلف با مقامات نسبت به حذف تبصره ماده ٤٨ آیین دادرسی كیفری تاكید كردیم

ریاست كانون وكلای دادگستری مركز در ادامه مراسم تحلیف كارآموزان بیان كرد: از مهمترین نكاتی كه در قسم نامه شاهد هستیم، اهتمام به اجرای قوانین و مقررات است. اصلی ترین وظیفه جامعه وكالت توجه به همین موضوع است. آن چیزی كه خروجی مثبت و هدف هر دو قشر قضاوت و وكالت را می تواند تضمین ببخشد همراهی این دو قشر با هم است. ما باید حقوق همدیگر را بتوانیم ببینیم و احترام بگذاریم. حضور ما به عنوان وكیل دادگستری در محاكم باید با شان كامل وكالت اعم از پوشش، نوشتار و رفتارو نوع بیان باشد. نگارش حقوقی، سخنوری و بیان از اركان مهم دفاع است. اگر ما نتوانیم دفاع موثری از موكل بكنیم ایراد فقط به شخص وكیل برنمی گردد و متوجه جامعه وكلا و كانون وكلا نیز هست. از امروز كه وكیل پایه یك دادگستری می شوید نحوه رفتار شما با یك فرد عادی متفاوت باید باشد.

حسن صفادوست یادآور شد: باید به همه موازین و موارد پایبند باشید. احتیاط كامل نسبت به رعایت این نظامات را مدنظر داشته باشید. آن چیزی كه شمار ا می تواند تبدیل به یك وكیل موفق كند، پاسخگویی به موكل است. با مقام قضایی نیز با احترام كامل رفتار كنید و در جلسات دادگاه برای وكیل موكل طرف مقابل احترام خاصی قائل شوید.

او گفت: اعضای هیات مدیره با ریاست قوه قضاییه، معاون اول قوه قضاییه، معاون حقوقی دولت، رئیس دادگستری و دادستان تهران و معاونت قوانین مجلس جلساتی داشته اند و در این دیدار ها به نكات مهم و ضروری ای كه جامعه وكالت درگیر آن است پرداخته شد. در جلسه ای كه بار ریاست قوه قضاییه داشتیم تسریه در روند اصلاح پاره ای از مواد آیین نامه ١٤٠٠ را خواستار شدیم.كه امیدواریم به زودی اجرایی گردد. نسبت به سایر مواد انتظامی و كارآموزی هم ایراداتی وارد است كه به آنها با همراهی كانون ها خواهیم پرداخت. همچنین نسبت به حذف تبصره ماده ٤٨ آیین دادرسی كیفری تاكید كردیم و خواستار این بودیم كه امكان دسترسی آحاد مردم به وكیل وجود داشته باشد.

صفادوست نیز بر همكاری كانون وكلا و مركز پژوهشگاه قوه قضاییه تاكید كرد و گفت: كانون وكلا و مركز پژوهشگاه قوه قضاییه می توانند همكاری های موثری از جمله در نقد آرا در جهت كیفیت اتخاذ تصمیمات قضایی متقن و علمی، داشته باشند.

اسامی رتبه های برتر نیز اعلام شد و محمد احمدنژاد به عنوان رتبه اول، مجید دانش پژوه رتبه دوم، سمیه مكی رتبه سوم شناخته شدند.

در پایان برنامه، از دكتر كارن روحانی نایب رئیس سابق كانون وكلای دادگستری مركز به پاس زحمات ایشان تجلیل به عمل آمد و كارآموزان و پذیرفته شدگان آزمون اختبار با انجام تحلیف و قرائت متن سوگندنامه به عنوان وكیل پایه یك دادگستری نائل آمدند.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۳:۴۷ - ۲۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۳۶۰