دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

در جلسه رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با اعضای شورای تشكل ها مطرح شد: لزوم حفظ استقلال كانون وكلا و حفظ شان وكیل
 
به گزارش روابط عمومی، رئیس كانون وكلای دادگستری مركز روز سه شنبه سیزدهم دی ماه با اعضای شورای تشكل ها دیدار كرد و از فعالیت های صورت گرفته برای حل مشكلات كانون گفت. حسن صفادوست در این جلسه بیان كرد: مهم ترین دغدغه ما این است كه استقلال كانون و شان وكیل را ارتقا دهیم. بنده هر هفته در جهت حل ...
به گزارش روابط عمومی، رئیس كانون وكلای دادگستری مركز روز سه شنبه سیزدهم دی ماه با اعضای شورای تشكل ها دیدار كرد و از فعالیت های صورت گرفته برای حل مشكلات كانون گفت. حسن صفادوست در این جلسه بیان كرد: مهم ترین دغدغه ما این است كه استقلال كانون و شان وكیل را ارتقا دهیم. بنده هر هفته در جهت حل مشكلات جامعه وكالت جلساتی را برگزار و درباره مشكلات صنف مذاكره میكنم . شان وكیل و نحوه رفتار با همكاران ما یكی از اولویت های اساسی بنده است؛
او ادامه داد: درباره نحوه تردد وكلا در محاكم، ما راهكارهای سهل تری را به قوه قضاییه پیشنهاد دادیم. و مقرر شد در آینده نزدیك تفاهم نامه ای در این خصوص به صورت پایلوت در تهران منعقد شود تا همانند آنچه كه در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری وجود دارد، احراز هویت وكلا در سایر محاكم نیز صورت پذیرد..
صفادوست درمورد آیین نامه ١٤٠٠ عنوان كرد: در جلساتی كه برای اصلاح آیین نامه ١٤٠٠برگزار شد در خصوص موادی كه ناقض استقلال كانون بود، تاكید كردیم. و اكنون منتظر ابلاغ اصلاحیه بخش اول هستیم تا وارد اصلاح سایر مواد شویم.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با اشاره به اینكه قانون تسهیل تناسب ها را برهم زده و قوه قضاییه هم زیر،ساخت این حجم ورودی كارآموز رادر جهت آموزش ندارد، گفت: ما سعی داریم مذاكراتی را نیز در زمینه اصلاحیه قانون تسهیل با قوه قضاییه و معاونت قوانین و مقررات مجلس در پیش رو داشته باشیم چراكه این یك قانون غیركارشناسی است.
او افزود: در جلسه ای كه باتعدادی از اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز داشتیم در خصوص ماده واحده ای كه درآن نمایندگان حقوقی اشخاص حقوقی می توانند به عنوان وكیل در محاكم حضور داشته باشند،مذاكره كردیم.و معایب و ایرادات آن را ذكر نمودیم ، امیدواریم این ماده واحده به تصویب نرسد و مشكلات دیگری را مانند قانون تسهیل ایجاد نكند.
صفادوست با اشاره به اینكه پژوهشگاه كانون یكی از ایده های هیئت مدیره جدید است، گفت: با ایجاد یك پژوهشگاه علمی و حقوقی می خواهیم آن را در حد اداره حقوقی قوه قضاییه ارتقا دهیم
او از دیگر فعالیت های صورت گرفته به استقلال كمیسیون مالیاتی اشاره كرد و گفت كه با توجه به اینكه همكاران ما مشكلات مالیاتی بیشتری ممكن است گریبانگیرشان شود تصمیم گرفتیم كمیسیون مالیاتی مستقل باقی بماند.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز همچنین در پایان سخنانش تاكید كرد كه همه در اداره كانون دخیل باشند و زمانی كانون می تواند ارتقا پیدا كند و آرامش داشته باشد كه همه سهم داشته باشند.
در پایان جلسه نیز برخی از اعضای شورای تشكل ها دغدغه های خود را با رئیس كانون وكلای دادگستری مركز دریك فضای صمیمی در میان گذاشتند.

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۰۹:۴۱ - ۱۴/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۵۰۸