دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

سواد وکیل باید هم تراز قاضی باشد/ عزیزان در هیأت مدیره کانون زحمت می کشند تا استقلال کانون را حفظ کنند
 
سخنرانی دکتر امیر حسین آبادی رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم اختتامیه دوره سوم کارآموزان ١٤٠٢
🔹️دکتر امیر حسین آبادی، رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو ادوار هیات مدیره، در مراسم اختتامیه دوره سوم کارآموزان 1402که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، گفت: از زحمات همه همکاران در کانون وکلا تشکر می کنم. کار در همه قسمت های کانون زحمت است وهمه زحمت می کشند تا کارآموز به مرحله تحلیف برسد.

🔹️وی خطاب به کارآموزان وکالت گفت: در مراسم تحلیف می بینید که در متن سوگند نوشته شده به شغل شریف وکالت نائل می شوم، در 52 سال اخیر در هیچ شغلی ندیدم که در یک متن رسمی شغلی را، شریف عنوان کنند. شرافت این شغل را حفظ کنید. مسئولیت این شغل سنگین است. توصیه می کنم همه مباحث را مطالعه کنید و مسایل مطرح شده را مدنظر قرار دهید چون شغل پرمسئولیتی است.

🔹️رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: این را صادقانه می گویم برای من دادخواست نوشتن به مراتب مشکل تر از رای دادن است.

- دادخواست نوشتن و پذیرفتن پرونده های فنی کار سختی است چون قاضی به استناد به آن، تشخیص می دهد که حق با چه کسی است؟

🔹️دکترامیر حسین آبادی با تاکید بر داشتن علم کافی در حوزه وکالت گفت: سواد وکیل باید هم تراز قاضی باشد. اگر وکیل کم اطلاع باشد از دم دفتر مدیران تا دفتر قاضی به او توجه نمی کنند. مجهز به سلاح علم شوید. وکیل باید انسان شریفی باشد و در همه دوران این شرافت را حفظ کند. شما بد زمانی وارد کانون وکلای دادگستری شدید چون از هر طرف در فشار و مضیقه هستند. آقایان در هیات مدیره کانون زحمت می کشند تا استقلال کانون را حفظ کنند اولا مراقب باشید چون رفتار شما را به حساب دیگران هم می گذارند. دوما؛ شرافت در این کار چیز کمی نیست حیف است اینها را از دست بدهیم. خیلی مراقب باشید قضیه حساس است.

🔹️وی افزود: قدر این زمان را بدانید و در آموزش کوتاهی نکنید. سعی کنید همواره یاد بگیرید. شاید سواد قاضی کم باشد که این فاجعه است اما اگر سواد وکیل کم باشد، خودش خوار می شود. همه در کانون وکلای دادگستری مرکز تلاش می کنند تا آموزش به کارآموزان به نحو احسن انجام شود. آموزش به 3000الی 4000 کارآموز سخت است. سعی کنید به توصیه مرحوم کاتوزیان توجه کنید. وکیل دادگستری نباید هر دعوی را بپذیرد.

🔹️عضو ادوار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری تاکید کرد: کلمه استقلال مانند خورشیدی است که هر وقت درباره آن صحبت می کنید همه جا روشن می شود. وکیل دادگستری باید امانتدار باشد. با مردم و موکل خوب برخورد کند. وکیل باید شجاعت داشته باشد اما شجاعت را با قلدری اشتباه نگیرید. شهامت داشته باشید. روی موضوعات ایستادگی کنید اصلا ضرر نمی کنید. در اصول خود بایستید اگر هم صدمه دیدید بدانید که در نهایت به نفع شماست و نگرانی نداشته باشید. کانون وکلا در موقعیت سختی است حالا که شما هم عضو خانواده وکالت شدید، دست در دست هم دهیم.

🔹️وی در پایان گفت: اختلافات داخلی آفت بزرگی است. باید اتحاد باشد. بین اعضا و کانون بعضا اختلافاتی ایجاد می شود اما باید برطرف شودوبا اتحاد هرکاری می شود انجام داد.

اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
   تاریخ: ۱۲:۱۱ - ۱۱/۰۲/۱۴۰۳   بازدید: ۸۳