دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

"بازدید سرپرست دادسرای ناحیه 25 و معاون دادستان تهران از اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز"
 
5 اردیبهشت 1403
🔹️درتاریخ14٠3/2/5 آقای سعید احمدبیگی، سرپرست دادسرای ناحیه 25 و معاون دادستان تهران، با حضور در اداره معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری مرکز از بخش های مختلف این اداره بازدید کرد.

🔹️ در این بازدید سعید باقری رئیس اداره معاضدت قضائی کانون ، دکتر علی صدری خانلو، نایب رئیس کانون ، الهام نجفی سرپرست دفتر معاضدت دادسرای مذکور و فریبا شیرازی جانشین سرپرست ناحیه 25 حضور داشتند.

🔹️سعید باقری، رئیس اداره معاضدت قضایی، ضمن تشریح ارائه خدمات صورت گرفته در این اداره اظهار داشت: افراد برای اخذ مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی به این اداره و ده ها دفتر معاضدت در واحدهای مختلف قضایی تهران مراجعه می کنند. در دفتر مرکزی علاوه بر مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی نیز به نیازمندان جامعه ارائه می گردد. در سال گذشته بیش از یکصد و بیست هزار مورد مشاوره حقوقی به مردم ارائه و بیش از ششصد وکیل معاضدتی در اختیار نیازمندان قرار داده ایم و معرفی وکیل معاضدتی بعد از احراز شرایط متقاضیان، در ظرف کمتر از دو ساعت صورت می گیرد.

🔹️رئیس اداره معاضدت قضایی تاکید کرد: ما در امور کیفری تکلیفی برای معرفی وکیل معاضدتی نداریم، قانون صراحتا می گوید امور مدنی و حقوقی. لکن کلینیک حقوق شهروندی را برای حمایت از کودکان، بانوان که در معرض خشونت می باشند، تشکیل داده ایم که با استفاده از ده ها وکیل داوطلب به دفاع از حقوق چنین افرادی می پردازیم.

🔹️در ادامه دکتر علی صدری خانلو در این دیدار خطاب به سرپرست دادسرای ناحیه 25 گفت: اینجا خانه شماست. همانطور که وکلا دستگاه قضایی را هم خانه خودشان تصور می کنند. چرا که ما هم جزئی از نظام عدالت قضایی هستیم. وکلا و قضات دو بال فرشته عدالت هستند. دستگاه قضایی زمانی موفق می شود که کانون وکلا را یاور خود تلقی نماید نه مقابل خود.

🔹️صدری خانلو تاکید کرد: وکلا به نیازمندان کمک می کنند اما به دلیل عدم معرفی صحیح چهره وکلا توسط رسانه ها و نهادهای ذیربط، اقدامات آنها نمود بیرونی ندارد. وکلا در انجام وظایف وکالتی، مسئولیت اجتماعی برای خویش قائل هستند و به دنبال کسب و کار نیستند. در مجتمع قضایی امور سرپرستی، به امور خاص مربوط به محجورین و تعیین قیم و دعاوی مربوط به این قشر جامعه رسیدگی می شود که یک موضوع تخصصی است که امیدواریم تخصص گرایی در هر دو نهاد وکالت و قضاوت جا بیفتد و عملیاتی شود. مقررات ما قدیمی است و به روز رسانی نشده است.

🔹️وی درباره اقدامات اداره معاضدت قضایی گفت: معاضدت قضائی اقدامات ارزشمندی انجام می دهد اما نمود بیرونی ندارد و برخی تصور می کنند که منابع مالی اداره معاضدت را دولت تامین می کند در حالی که تمام هزینه های آن توسط کانون وکلا پرداخت می شود.

🔹️صدها وکیل ما در اداره معاضدت قضایی با عشق و علاقه به مردم مشورت می دهند. در ادامه دکتر احمدبیگی ضمن ارائه گزارشی از موضوع فعالیت دادسرای ناحیه 25 که مربوط به امور حسبی است، تاکید کرد: ما 23 شعبه داریم که البته شعب 4 و 19 فعال نیستند.

🔹️وی در ادامه گفت: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 1399 جز قوانین مترقی است وطبق این قانون، کودکان غیر از تابعیت ایرانی نیز مورد حمایت قرار می گیرند. ما یک شعبه هم در شیرخوارگاه آمنه درباره حمایت از حقوق کودکان داریم. شعبه 20 دادسرا مربوط به غائبین و نحوه نگهداری اموال آنها است.

🔹️در پایان این دیدار سرپرست دادسرای ناحیه 25،ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اداره معاضدت و وکلایی که دلسوزانه نیازمندان جامعه را یاری می کنند، از بخش های مختلف اداره معاضدت قضایی بازدید و از جریان نحوه کار مشاورین حضوری، نحوه پیگیری پرونده ها، مشاوره تلفنی و نحوه پیگیری و رسیدگی به پرونده ها در جریان قرار گرفت.

اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
   تاریخ: ۰۷:۱۱ - ۰۶/۰۲/۱۴۰۳   بازدید: ۱۱۳