دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

شروع دوره آموزشی گروه سوم مرحله اول کارآموزان ورودی ١٤٠٢
 
از ٢٥ فروردین ١٤٠٣
در مورخ ٢٥ فروردین ١٤٠٣ با حضور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، جناب دکتر بهنام حبیب زاده مومن ونایب رئیس کمیته الف جناب دکتر وحید قاسمی عهدو دکتر علی صدری خانلو نایب رئیس کمیته ب و دکتر حمیدرضا علی کرمی، قائم مقام کمیسیون کارآموزی نخستین روز دوره آموزشی گروه سوم مرحله اول کارآموزان ورودی ١٤٠٢با شرکت 500نفر کارآموز آغاز گردید. در ابتدا این مراسم رئیس کانون وکلای مرکز دکتر بهنام حبیب زاده مومن ضمن تبریک سال جدید و تبریک عید فطر و خوش آمد گویی بیان داشتند که ورود یکایک شما کاراموزان را به خانواده بزرگ وکالت شادباش می گویم . ایشان عنوان داشتند کانون وکلای دادگستری، به عنوان کهن ترین نهاد مدنی وصنفی در ایران که حق دفاع شهروندان را برعهده دارد اهمیت به سزایی در استقرار عدالت ودادرسی منصفانه در جامعه دارد. از تصویب قانون وکالت در سال 1315 شغل وکالت به شکل رسمی با تشکیل کانونهای وکلا بوجود آمد و با تصویب لایحه استقلال کانون وکلا در سال 1333 وکیل و کانون وکلا استقلال یافتند ومنتفع اصلی اصل استقلال وکیل ،آحاد جامعه و حاکمیت است.
ایشان به سرعت عمل کانون وکلای دادگستری مرکز در آغاز دوره های آموزشی که با تلاش های اعضای محترم کمیسیون کارآموزی وکادر اداری از ١٤ بهمن ١٤٠٢ صورت گرفته اشاره و کارآموزان را به دانش اندوزی و کسب مهارت در ارایه وظایف وکالتی حرفه ای به شهروندان توصیه کردند واظهار امیدواری نمودند دوره های آموزشی با کمک اساتید مجرب به ارتقای سطح علمی وعملی کارآموزان گرامی منتهی گردد. دکتر وحید قاسمی عهد، نیز در ابتدا ضمن تبریک سال نو و عیدفطر و آروزی بهروزی برای کارآموزان جدید ، ورود ایشان را به شغل وکالت تبریک گفتند ودر خصوص قانون تسهیل گفتند که ما منتقد این قانون بوده و هستیم اما این امر مانع از این نمی شود که وکلا و کارآموزان را برابر ندانیم. هر شخصی با هر شیوه مشروعی وارد شغل وکالت شود مانند سایرین دارای ارزش و اهمیت است. این انتقادها صرفا برای اصلاح امور است و الا در عمل هیچ تاثیری در قضاوت ما نسبت به کارآموزان وجود ندارد. در ادامه ضمن تعریف شغل وکالت به عنوان شغلی اخلاقی و مستقل بیان داشتند که بنا به هنجارها، ارزش ها، اهداف و آرمان های یک شغل ماهیت ان مشخص می شود. هدف و ارزش اصلی شغل وکالت استقرار عدالت، تلاش برای حاکمیت قانون و احقاق حق است و بدین جهت ماهیت کسب و کار ندارد. در خصوص اصول حاکم بر وکالت به اصل صلاحیت علمی و عملی و کلا در ایران و برخی از نظامهای حقوقی اشاره کردند همچنین اصول دیگرمانند اصل اعلی استقلال، اصل وفاداری، اصل رازداری و .. را تشریح کردند و کارآموزان را به رعایت اخلاق حرفه ای و کسب مهارت توصیه نمودند.
در انتها نیز از اعضای محترم کمیسیون کارآموزی،دفتر کارآموزی و کارکنان واحد صدور و وکلایی که برای صدور پروانه های کارآموزی مدارک را بررسی نمودند تشکر و قدردانی نمودند. آقای دکتر صدری خانلو،نیز بدوا ضمن تبریک قبولی کارآموزان عزیز در آزمون وکالت14٠2، حضور گرم و پر نشاط عزیزان را در خانه صنفی خویش خوش آمد عرض نمودند وعنوان داشتند :لازم می دانم چند نکته را در شروع کارآموزی خاطر نشان سازم. مطمئنم با برنامه و هدف و آرزو وارد شغل وکالت شدید و به وظایف خطیر شغل وکالت و اعتبار داخلی و بین المللی آن آشنا هستید. اعتبار و وجه ممیز این شغل همانا داشتن وظیفه حمایت و دفاع از جان و مال و عرض و حیثیت مردم مظلوم است. درنتیجه اعتبار این شغل در درجه اول، بخاطر کسب درآمد از آن نیست .برای موفقیت و خوشنامی در شغل وکالت، علاوه بر مزین بودن به اخلاق حرفه ای، مجهز و مسلح به دانش و مهارت لازمه این شغل است. آبرو و اعتبار یک وکیل، با میزان دانش و تسلطش به مهارت شغل وکالت ارزیابی می شود. بهترین مبلغ یک وکیل، خدمات عالمانه ای که به موکلانشان انجام می دهداست. گفتار و نوشتار و بطور خلاصه رفتار وکیل در جامعه باید الگو باشد و مطابق شان وکالت باشد. قانونگذار حتی راجع به لباس وکالت، شانی قائل شده و یک فصل نظامنامه مصوب 1316 اختصاص به لباس وکالت پیدا کرده که نشانگر اهمیت و منزلت این شغل است. بنابراین باید تلاش کنیم در گفتار و نوشتار و حتی پوشش، شان و منزلت این شغل را رعایت کرده و محترم بشماریم. در پایان از خداوند متعال برای همه کارآموزان عزیز، آرزوی موفقیت و پیروزی در انجام وظایف خطیر شغل مقدس وکالت را مسئلت دارم.
خاطر نشان می گردد مطابق برنامه ریزی بعمل آمده آموزش دوره چهارم کارآموزان ورودی 1402نیز با حضور 500کارآموز از حدود 20روز دیگر شروع خواهدشد. اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
   تاریخ: ۲۰:۰۹ - ۲۶/۰۱/۱۴۰۳   بازدید: ۶۳