دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

نقش وکلا در کنترل ورودی پرونده های غیرضروری به دستگاه قضا بسیار مهم است
 
ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وکلا در کنترل ورودی پرونده ها به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات نقش مهمی دارند، گفت: انتظار ما این است که وکیل با نگاه مسوولانه در ارجاع پرونده ها به نهادهای داوری و صلح و سازی در راستای کنترل ورود پرونده های غیرضروری به ...
نقش وکلا در کنترل ورودی پرونده های غیرضروری به دستگاه قضا بسیار مهم است ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وکلا در کنترل ورودی پرونده ها به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات نقش مهمی دارند، گفت: انتظار ما این است که وکیل با نگاه مسوولانه در ارجاع پرونده ها به نهادهای داوری و صلح و سازی در راستای کنترل ورود پرونده های غیرضروری به محاکم نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای معاونان دادگستری آذربایجان غربی و هیأت مدیره کانون وکلای استان با اشاره به اهمیت نهاد وکالت به عنوان یکی از بال های فرشته عدالت اظهار کرد: این نشست های مشترک در راستای هماهنگی و همراهی این 2 مجموعه در راستای اجرای عدالت بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: وکلا از مقوله صلح و سازش استقبال و به عنوان وکلای مصلح در تبیین فرهنگ سازش در جامعه تلاش کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: نهاد وکالت در امر پیشگیری از دعاوی و اختلاف نقش پر رنگی را می تواند با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مسائل حقوقی در جامعه از طریق تعامل و همکاری با دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت های موجود همچون فضای مجازی داشته باشد.

عتباتی با تاکید بر حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیک اظهار کرد: سالانه مقدار بسیار زیادی کاغذ در فرایند دادرسی مصرف می شود که از این رو برای پیشگیری از مصرف این حجم از کاغذ که حاصل قطع درختان است، باید به سمت و سوی حذف کاغذ و آرشیو الکترونیکی و دادرسی سبز رفت.

به گزارش ایرنا، در این جلسه در راستای تعامل بیشتر کانون وکلا و دادگستری آذربایجان غربی بحث و تبادل نظر شد.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۳   بازدید: ۵۹