دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

وظیفه هر شهروند است که از انسانهای مظلوم در سراسر دنیا دفاع کند/ بی کیفرمانی باید از دنیای قرن بیست و یکم رخت ببندد و حقوق به معنای واقعی حاکمیت خود را در دنیای امروز محقق کند
 
دکتر بهنام حبیب زاده مومن در نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه گفت:
🔹️در تاریخ 1403/02/29 با همکاری مجمع جهانی بیداری اسلامی و کانون وکلای دادگستری مرکز همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه برگزار شد.

🔹️در این نشست که با حضور حقوقدانان و وکلای بین المللی از 17کشور دنیا صورت گرفت در خصوص صلاحیت دیوان دادگستری بین المللی و دادگاه کیفری بین الملل جهت رسیدگی به جرایم بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

🔹️دکتر بهنام حبیب زاده مؤمن، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با بیان اینکه افتخار کانون وکلا این است که همواره در کنار مردم قرار دارد و همراه با دستگاه قضایی به احقاق حق در جامعه کمک می کند، گفت: وجدان های بیدار در سراسر جهان به ویژه جامعه حقوقی و وکلا به مباحثی که با حقوق بشر ارتباط دارد اهمیت می دهند.

🔹️وی افزود: هیچ انسانی حق ندارد به حقوق بشری و انسانی تجاوز کند و حقوقدان ها و وکلا همواره به این موضوع حساسیت نشان می دهند.

🔹️حبیب زاده مؤمن ادامه داد: در کشور ما و طبق قانون اساسی، وظیفه هر شهروندی است که از انسان های مظلوم در سراسر دنیا از هر نژاد و قوم و دین وملیتی دفاع کند و این رسالت بشری هر حقوقدان و وکیل و هر کسی است که بر حق حیات انسان ها ارزش قائل است. رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه بیش از 7 ماه است که مردم ستمدیده فلسطین در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند، گفت: در اسناد بین المللی، در کنوانسیون نسل کشی و در اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، جنایاتی که انجام شده تحت عنوان جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل کشی معرفی شده است.

🔹️این مصادیق جنایت بیش از 7 ماه است که توسط رژیم نامشروع صهیونیستی نسبت به کودکان و زنان و سالخوردگان و اماکن غیرنظامی و بیمارستان ها انجام می شود.

🔹️وی افزود: ظرفیت های امور بین المللی اجازه می دهد که به این جنایات رسیدگی شود و وکلا و حقوقدانان وظیفه دارند از دادستان دیوان بین المللی درخواست کنند تا اقدامات ضد بشری متوقف شود و عاملان آن تعقیب شوند.

🔹️رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در بخش دیگری از سخنانش گفت: دادگاه بین المللی کیفری در سال 2012 اعلام کرد که فلسطین کشور ناظر در سازمان ملل است و دادگاه امکان رسیدگی به شکایات آن را ندارد اما امروز فلسطین به عنوان یک کشور رسمی در سازمان ملل عضویت دارد و دادگاه بین المللی کیفری صلاحیت ذاتی رسیدگی به شکایات آن را دارد. همچنین سازمان ملل هم این اجازه را دارد که به جرایم رخ داده در غزه رسیدگی کند.

🔹️حبیب زاده مؤمن ادامه داد: امروز 35 هزار انسان به دست صهیونیست ها از بین رفته اند. بیش از 13 هزار کودک و نوجوان و تعداد بیشماری از سالخوردگان زنان و غیرنظامیان در این تجاوز آشکار از بین رفته اند و انتظار داریم که اساتید حقوق و وکلا اثر خودشان را در این خصوص در حقوق بین الملل نشان دهند و رژیم صهیونیستی نظامیان و حاکمان آن تاوان جنایات خود را بدهند.

🔹️رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان اظهار کرد: بی کیفرمانی باید از دنیای قرن بیست و یکم رخت ببندد و وکلا و انسان هایی که در قید و بند قدرت نیستند، به این موضوع ورود کنند و امیدوارم با تلاش شما وکلای آزاده، مردم فلسطین از یوغ ستم صهیونسیتی خارج شوند و حقوق به معنای واقعی کلمه، حاکمیت خودش را در دنیای امروز محقق کند.

🔹️در ادامه این مراسم از میان حقوقدانان و وکلای برجسته ای که در این همایش حضور داشتند، نمایندگان کشورهای اردن، روسیه، فلسطین، اندونزی، لبنان، برزیل، سوریه، عراق و اوگاندا به سخنرانی و بیان نقطه نظرات خود پیرامون جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه پرداختند.

🔹️فعالین حقوق بشر شرکت کننده، ضمن تشکر از میزبانی شایسته کانون وکلای دادگستری مرکز اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را به شدت محکوم کردند و خواستار تشکیل کارگروه برای رسیدگی به وضعیت ناگوار مردم مظلوم فلسطین شدند.

اداره روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
   تاریخ: ۲۰:۰۴ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۳   بازدید: ۱۵۲