دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی نظرات وكلا و حقوقدانان درباره جزئیات طرح تسهیل صدور مجوز برخی كسب و كارها
 
در همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار بر نظام حقوقی و قضایی كشور تاكید شد كه زخم زبان و طعنه زدن به مجلس درست نیست و نظرات كانون وكلا و حقوقدانان درباره جزئیات مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار بر نظام حقوقی و قضایی كشور دیروز (سه شنبه، 6 مهر ماه ) با حضور سید كاظم دلخوش اباتری سخنگوی كمیسیون قضایی و حقوقی و نماینده صومعه سرا، فدا حسین مالكی عضو كمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم زاهدان، همچنین رئیس كانون وكلای دادگستری مركز، پیشكسوتان و روسای ادوار كانون و اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری سراسر كشور برگزار شد.

سیدكاظم دلخوش اباتری سخنگوی كمیسیون قضایی و حقوقی در این همایش، گفت: در ارتباط با طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار معتقدیم كه باید شغل ایجاد شود اما در تعریف شغل خلط مبحث شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با بیان اینكه وكالت شغلی تخصصی است و با كار اداری متفاوت است، ادامه داد: 60 میلیون پرونده در دادگاه ها داریم اما چند نفر به وكیل مراجعه می كنند و متأسفانه فرهنگ مراجعه به وكیل در كشور وجود ندارد بنابراین قانونگذار باید نسبت به ترویج فرهنگ داشتن وكیل اقدام كند و این كار، كار تخصصی قوه قضائیه است.

وی با اشاره به تصویب كلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار، افزود: جزئیات طرح در نشست علنی روز یكشنبه هفته آینده بررسی می شود و اگر كانون وكلا درباره این طرح نظرات تخصصی و كارشناسی دارد حتما آن را به مجلس ارائه كند و همچنین قوه قضائیه نیز به این موضوع ورود كند تا در نهایت نظرات متخصصان و پیشكسوتان جمع بندی و به ما ارائه شود.

فداحسین مالكی نماینده مردم زاهدان هم در ادامه با بیان اینكه طراحان طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای كسب و كار افراد مبتدى و معمولى نیستند، گفت: بنده گرچه مخالف این طرح بودم اما با طراحان این طرح تعامل داشتم و گیر كار اینجاست كه لازم و ملزوم بودن را تشخیص ندادیم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: طراحان طرح به ابعاد موضوع واقف هستند و به طور قطع تلاش خواهیم كرد در مصادیق و جزئیات نظرات كانون وكلا و حقوقدانان عملی شود و انتظار می رود پیشنهادات خود را ارائه كنید تا با نمایندگان صحبت كنیم.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید براین كه باید به مجلس كمك شود خطاب به اعضای این نشست گفت: اینكه زخم زبان و طعنه به مجلس بزنیم درست نیست و می طلبد تیم های تخصصی، مشاوره ای و كارشناسی تشكیل دهید و به مجلس در تدوین طرح ها و بررسی لوایح كمك كنید.

وی ادامه داد: تشكیلات و نیروهای باتجربه ای در مجلس حضور دارند كه می توانند پیشنهادات تخصصی شما را در طرح ها و لوایح اعمال كنند.

در ادامه این نشست رئیس كانون وكلای دادگستری مركز و پیشكسوتان و روسای ادوار كانون و اعضای هیات مدیره كانون وكلای دادگستری سراسر كشور مدعی بودند كه در طرح مذكور اساسی ترین مباحث حقوقی در معرض قانونگذاری قرار گرفته كه به طور قطع تبعات این بی نظمی و تحمیل هزینه های زیاد آن بر كشور آشكار خواهد شد و از مجلس و نمایندگان تقاضا داشتند كه نسبت به تفكیك مواد حقوقی طرح و ارجاع آن به كمیسیون تخصصی یعنی قضایی و حقوقی اقدام كنند.

منتقدان یادآور شدند كه حرفه وكالت مستقل است و نمی توان آن را تبدیل به كسب كرد و نباید محدودیت ها را برداریم و به هر كسی اجازه ورود به حرفه وكالت را داد./

پایان پیام
منبع خبر:
خانه ملت
   تاریخ: ۱۷:۰۰ - ۰۷/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۴۱۷