دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قانونی كه منطق نداشته باشد مطرود است/ درخواست برای رفع ابهامات قانون تسهیل كسب و كار وكلا
 
رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران (اسكودا) گفت: هر قانونی كه به دور از منطق و توجیه باشد مطرود و متروك است حتی اگر بشری باشد.
قانونی كه منطق نداشته باشد مطرود است/ درخواست برای رفع ابهامات قانون تسهیل كسب و كار وكلا جعفر كوشا در آیین تاسیس كانون وكلای دادگستری خراسان شمالی كه امشب در هتل داریوش برگزار شد، از طرح تسهیل صدور مجوزهای كسب و كار انتقاد و اظهار كرد: ماهیت شغل وكالت نباید با تجارت و رقابت ادغام شود.

وی با تاكید بر اینكه استقلال وكیل به دنبال توانایی علمی در زمان جذب و پذیرش مسئولیت است، افزود: وكالت یك تجارت نیست، بلكه شغلی شریف است كه در آن باید حامی جان، مال و ناموس مردم باشیم.

وی با تاكید بر تخصصی و فنی بودن وكالت، تصریح كرد: پرونده های قضایی صرفاً باید با حضور وكلا حل و فصل شود اما متاسفانه وكلا در حال حاضر مظلوم واقع شده اند و نمایندگان مجلس نیز آنطور كه باید از این افراد حمایت نكردند.

رئیس اتحادیه سراسری كانون وكلای ایران با اشاره به تصمیماتی كه در گذشته به شكلی نادرست گرفته شده بود، گفت: در دهه هفتاد شمسی تصمیم بر حذف دادسراهای گرفتند كه سبب از بین رفتن حقوق عامه مردم شد اما در نهایت اوایل دهه 80 دوباره دادسراها را احیا كردند.

وی با طرح كردن این سؤال كه چرا داشته ای را خراب می كنیم و بعد با احیا كردن آن خوشحال می شویم؟ ادامه داد: این در حالی است كه كانون وكلا روند قضایی مناسبی را از ابتدای دهه هفتاد در پیش گرفته بود و امور به خوبی پیش می رفت.

كوشا خاطرنشان كرد: موضوع جمع آوری ماهواره ها نیز یكی دیگر از تصمیمات نادرست بود كه در كشور به صورت قانون درآمد اما آیا اكنون مردم از آن استفاده نمی كنند؟

وی در ادامه تصریح كرد: وكلا چراغی برای نورانی شدن پرونده ها در سیستم قضایی هستند كه به خاطر تجربیات گذشته باید بیشتر از ظرفیت این مجموعه استفاده شود.

وی با اشاره مجدد به تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای كسب و كار وكلا در مجلس، گفت: از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان انتظار داریم تا از كانون وكلا كه به دنبال احیای حق هستند، با واقعیت و آینده نگری دفاع كرده و ابهامات قانون تسهیل كسب و كار وكلا را اصلاح كنند.

كوشا در ادامه، تأسیس كانون وكلای دادگستری خراسان شمالی را به فال نیك گرفت و افزود: این اتفاق سبب تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به مردم می شود و ضمن احیای حق، می تواند كمك حال دستگاه قضا در این استان نیز باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۰:۲۶ - ۰۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۴۱۵