دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگاه قضا از ظرفیت كانون وكلا استفاده كند
 
بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران با بیان اینكه حضور وكیل چراغی برای نورانی شدن پرونده ها است گفت: دستگاه قضا از ظرفیت این مجموعه بیشتر استفاده كند.
دستگاه قضا از ظرفیت كانون وكلا استفاده كند بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران با بیان اینكه حضور وكیل چراغی برای نورانی شدن پرونده ها است گفت: دستگاه قضا از ظرفیت این مجموعه بیشتر استفاده كند.

به گزارش ایرنا، جعفر كوشا شامگاه سه شنبه در آیین آغاز به كار كانون وكلای دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: كانون وكلای دادگستری خراسان شمالی به عنوان بیست و ششمین كانون كشور فعالیت خود را از امروز آغاز كرد و امیدوارم كه خدمات شایسته را به مردم این خط از شمالشرق كشور ارائه دهد.
وی با بیان اینكه استقلال نهاد وكالت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: اسكودا به عنوان هماهنگ كننده كانونهای وكلای كشور سعی در هماهنگی بین این نهاد دارد.
كوشا با بیان اینكه تشكیلات وكالت امروز دچار هجمه های زیادی است گفت: اگر سری به قوانین موجود در كشور بزنیم متوجه خواهید شد كه همواره بحث عدالت در قوانین پررنگ است ولی با تغییر این قوانین به نهاد وكالت ضربه وارد شده است.
وی اظهار داشت: سال 1371 احكام شرعی وارد سیستم قضایی شد و بر این اساس دادسرا از سیستم قضایی كشور كنار رفت با این حال تمامی این امور نشان دهنده این موضوع است كه تصمیم گیری های درستی در این زمینه انجام نشده است.
رییس اتحادیه سراسری كانون وكلای ایران افزود: شاكیان باید دارای وكیل باشند و قبل از مراجعه به قاضی توسط وكیل طرح وظیفه و نوع جرم به خوبی مشخص شود، متاسفانه مجلس در این زمینه همكاری مناسبی ندارد.
وی عنوان كرد: سال 1381 قریب به 10 سال دادسرا را حذف كردند بدون هیچ دلیلی حقوق عامه مردم از بین رفت و كسی نبود كه كیفرخواست تنظیم كند و از كیفرخواست دفاع كند و در نهایت در سال 1381 در دوران ریاست آیت الله شاهرودی دادسرا دوباره احیا و چیزی كه از ما گرفته بودند دوباره به ما برگردانده شد.
كوشا بیان كرد: متاسفانه وكلا در حال حاضر مظلوم واقع شده اند و نمایندگان مجلس به خوبی از حقوق این نهاد حمایت نكرده اند.
وی ادامه داد: وكالت رشته تخصصی و فنی است و باید مسئولان كشور این مورد را به خوبی درك كنند و بدانند كه پرونده های قضایی تنها و تنها باید با حضور وكلا حل و فصل و پیش رود.
وی بیان كرد: مواد قانونی و ساختار قانون ما توسط حاكمیت دچار تغییر می شود و تعدادی اقتصاددان در كمیسیون های مجلس در این حوزه نظر می دهند.
رییس اتحادیه سراسری كانون های وكلای ایران ادامه داد: نهاد وكالت روز به روز درختی تنومند هزار ساله می شود چرا كه دنبال حق است و ماندگار می ماند و خوشحالیم كه بیست و ششمین شاخه از این درخت در خراسان شمالی به بار نشست تا حقوق مردم را به خوبی روشن كند.
وی ادامه داد: هر قانونی كه بشری باشد و منطق و توجیه نداشته باشد آن قانون متروك است و به نتیجه نخواهد رسید و نمونه این قوانین جمع آوری ماهواره ها است كه به نتیجه نرسید.
كوشا خاطرنشان كرد: قانونی كه عقلانی نباشد و با احساسات و جناح های سیاسی پیش رود آن قانون مفید نیست و به نتیجه نمی رسد.
وی ادامه داد: امروز از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان انتظار داریم با واقعیت و آینده نگری مسائل را ببینند و كانون وكلا دنبال هیچ جناح و سیاست نیست و تنها دنبال احیای حق دفاع از حق است.

كانون وكلای خراسان شمالی كه پیش از این زیر مجموعه كانون وكلای دادگستری خراسان بزرگ بود طی آیینی سه شنبه شب با حضور رییس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری و دیگر مسئولان استانی آغاز به كار كرد.

برچسب ها
- دادگستری
- كانون وكلای دادگستری
- خراسان شمالی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۰۲ - ۰۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۳۹۴