دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت كانون وكلای دادگستری كردستان از خانواده زن جوان مریوان
 
سنندج- ایرنا- رییس كانون وكلای دادگستری استان كردستان ضمن محكومیت هرگونه خشونت علیه زنان، حمایت این كانون را از خانواده مرحوم «شلیر رسولی» زن جوان مریوانی كه قربانی تعرض شد از طریق اعلام وكالت از سوی وكلای مجرب و توانمند عضو كانون كردستان اعلام كرد.
حمایت كانون وكلای دادگستری كردستان از خانواده زن جوان مریوان سنندج- ایرنا- رییس كانون وكلای دادگستری استان كردستان ضمن محكومیت هرگونه خشونت علیه زنان، حمایت این كانون را از خانواده مرحوم «شلیر رسولی» زن جوان مریوانی كه قربانی تعرض شد از طریق اعلام وكالت از سوی وكلای مجرب و توانمند عضو كانون كردستان اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، احمد نامداری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام داشت: یكی از وظایف كانون وكلای دادگستری حمایت معاضدتی از شهروندان است و متاسفانه در اتفاق حادث شده در مریوان به افكار عمومی و وجدان عمومی خدشه وارد شده به همین دلیل وظیفه خود می دانیم از خانواده آن مرحوم حمایت حقوقی نمائیم.

بر اساس تحقیقات اولیه بازپرس دادگستری مریوان، در تاریخ 14 شهریورماه سال جاری یكی از اراذل و اوباش این شهر، اقدام به گروگانگیری با قصد تعرض به یك زن 36 ساله به هویت «شلیر رسولی» می كند كه بعد از مخالفت و مقاومت این زن، او را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می كند.

گزارش می افزاید: این زن جوان بر اثر شدت جراحات وارده عصر روز پنجشنبه 17 شهریورماه سال جاری در بیمارستان كوثر سنندج فوت كرده است.

پیكر مرحوم شلیر رسولی عصر پنجشنبه با حضور گسترده مردم مریوان تشییع و به خاك سپرده شد، مردم مریوان در این مراسم خواستار اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده شده بودند. دادستان مریوان نیز در جمع مردم حاضر شد و بر تسریع در پیگیری پرونده و مجازات متهم تاكید كرد.

پیش از این نیز حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس دادگستری كردستان به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داده بود موضوع را با سرعت و دقت پیگیری كنند و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسینی دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده را در دادگاه كیفری یك استان صادر كرده و افزوده است: پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

فرد متهم هم اكنون در بازداشت است.

برچسب ها
- منع خشونت علیه زنان
- مریوان
- كردستان
- تعرض جنسی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۷ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۴۴۱