دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون اول قوه قضاییه با رئیس و نواب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز دیدار و گفتگو كرد
 
معاون اول قوه قضاییه با رئیس و نواب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز دیدار و گفتگو كرد
معاون اول قوه قضاییه با رئیس و نواب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز دیدار و گفتگو كرد.
روز چهارشنبه مورخ 18 آبان ماه 1401 دكتر حسن صفادوست رئیس كانون وكلای دادگستری مركز و دكتر محمد شاه محمدی و دكتر سهیل نظری نواب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با دكتر محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در ساختمان معاونت قوه قضاییه دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار ابتدا حسن صفادوست ضمن قدردانی بخاطر فراهم كردن زمینه گفتگوی مستقیم و برگزاری این جلسه گفت: استقلال وكیل و نهاد وكالت ضرورتی انكارناپذیر است و حفظ آن اولین مطالبه جامعه وكالت می باشد. همچنین رعایت شان وكلا از سوی دادگستری به ویژه در زمان ورود به مراجع قضایی را خواستار شد و تسریع در اصلاح آیین نامه و ابلاغ آن را درخواست كرد.
رئیس كانون وكلای دادگستری مركز علاوه بر بیان مشكلات پیش روی مردم در دسترسی به وكیل مدافع منتخب ، كه از تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی كیفری ناشی شده و اخیرا به دادسرا و محاكم اطفال نیز تسری یافته، اتخاذ تدابیری جهت رفع مشكلات مردم و سهولت در دسترسی آزاد به وكیل را خواستار شد.
در ادامه این جلسه محمد شاه محمدی نایب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز گفت: وكلا، دادگستری را همانند كانون، خانه دوم صنفی خود می دانند و به همین جهت انتظارشان از قوه قضاییه، نگاه و رفتار شایسته تریست.
ایشان در ادامه به مشكلات ناشی از عدم همكاری دادگستری در پذیرش كارآموزان وكالت برای انجام تكالیف كارآموزی پرداخت و پیامدهای منفی آنرا شرح داد.
همچنین سهیل نظری نایب رئیس دیگر كانون وكلای دادگستری مركز نیز ضمن درخواست تسریع در اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه استقلال 1400 ، بر ضرورت برقراری تعامل مجدد و بیش از پیش در زمینه انفورماتیك، بین قوه قضاییه و كانون وكلا تاكید كرد و گفت: تجربه وكلا به عنوان كاربر حرفه ای حوزه انفورماتیك، ارزشمند و قابل انتقال به دادگستری می باشد.
ایشان اضافه كرد:تسهیل تردد همكاران وكیل به مراجع قضایی دغدغه ماست كه امیدواریم هر چه زودتر مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
سپس دكتر محمد مصدق معاون محترم اول قوه قضاییه ابتدا انتخاب هیأت مدیره جدید كانون وكلای مركز را تبریك گفتند و در ادامه بیان داشت: برای قوه قضائیه استقلال كانون های وكلا و استقلال وكیل یك اصل است چون ملازمه با دادرسی عادلانه دارد. نهاد وكالت قوی، قانونمدار و مستقل میتواند پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. لذا؛ وكیل در مقام دفاع، استقلال دارد و باید بتواند به صورت حرفه ای و آزادانه از موكل خود دفاع كند و هیچ مرجعی نباید این استقلال را نقض نماید. ایشان بیان داشتند كه همه وكلا، كانون ها و قوه قضائیه باید تلاش كنند كه نوع نگرش شهروندان به به وكیل در كشور ارتقاء یابد.
دكتر مصدق بیان كرد: قوه قضائیه آمادگی دارد تا همكاری و تعامل بیشتری با كانون های وكلای دادگستری در موضوعات مختلف از جمله حل مسائل ومشكلات مربوط به كار آموزی در محاكم، توجه به رویكردهای نوین فنآوریهای الكترونیكی و اصلاح آییننامه ها و قوانین موجود در حوزه وكالت داشته باشد.
وی افزود: قوه قضاییه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی كانون وكلا را ندارد و در عین حال برای ارتقای جایگاه نهاد وكالت و رفع مشكلات آن آمادگی دارد.
و در پایان بر آمادگی دستگاه قضایی برای بررسی و حل مشكلات بیان شده از سوی هیات رییسه كانون وكلای دادگستری مركز تأكید كرد. و برگزاری جلسات منظم ماهیانه را پیشنهاد نمودند.
لازم به ذكر است پس از برگزاری انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره كانون وكلای دادگستری مركز این اولین جلسه رئیس و نواب رئیس كانون وكلای دادگستری مركز با معاون اول قوه قضاییه بود./پایان خبر

روابط عمومی كانون وكلای دادگستری مركز
   تاریخ: ۱۱:۵۹ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۳۳۴